הונדה מרעננת את משפחת הפורצה ומוסיפה גרסת 750

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
הונדה חושפת את פורצה 750 כאח הגדול והיוקרתי במשפחת קטנועי המנהלים שלה, ועל הדרך גם חושפת גרסת 350 חדשה וגרסת 125 מעודכנת

אחרי כמה וכמה טיזרים ששוחררו במהלך החודש החולף חשפה הונדה סוף סוף את פורצה 750, היורש של הונדה אינטגרה שהופך להיות גם הדגם הבכיר במשפחת קטנועי המנהלים של הכנף האדומה.
עם פורצה 750 משנה הונדה גישה לגבי הסופר סקוטר שלה ולוקחת צעד אחורה מהאינטגרה ה"אופנועי" חזרה לכלי שהוא יותר קטנועי בהגדרתו. עם זאת, פורצה 750 לא חולק כמעט שום דבר משותף עם דגמי פורצה האחרים למעט שם המשפחה והוא עדין מציע מבנה לא שגרתי גם עבור קטנוע גדול עם חישוק 17 אינטש מלפנים ו-15 אינטש מאחור (לעומת שני חישוקי 17 אינטש אופנועיים באינטגרה), מה שיוצר פרופורציות מוזרות במקצת במבט מהצד.

21YM HONDA FORZA 750

העיצוב עצמו הרבה יותר קטנועי במראהו, וגם יותר קל לעיכול מאשר האינטגרה, אבל עדין שומר על שדרה מרכזית גבוהה ומושב מדורג ספורטיבי ופחות כורסאתי מאשר ברוב הקטנועים הגדולים (וגם פחות כורסאתי מאשר בדגמי הפורצה האחרים). בסיס גלגלים בדגם החדש ארוך בכמעט 7 ס"מ (159 ס"מ) שמאפשר יותר מרווח לרוכב ולמורכב, ובהונדה מציינים שהגוף הגדול יותר מאפשר גם חללי אחסון נדיבים יותר ובראשם תא מטען בנפח של 22 ליטר מתחת למושב.

המנוע בפורצה 750 החדש הוא למעשה אבולוציה של מנוע האינטגרה, טווין מקבילי בנפח 745 סמ"ק עם קראנק של 270 מעלות. המנוע עבר התאמות כדי לעמוד בתקן יורו 5 המחמיר ועל הדרך קיבל גם מצערת אלחוטית ומערכת הזרקה משופרת המאפשרים לו לחלץ כעת 58 כ"ס ב-6,750 סל"ד (תוספת של כ-3 כ"ס) ומומנט של 7 קג"מ ב-4,250 סל"ד. הונדה תציע גם גרסה מוגבלת ל-47 כ"ס לבעלי רשיון A1. גם מערך התמסורת דומה לזה שבאינטגרה, עם תיבת ההילוכים DCT כפולת מצמד עם שישי יחסי העברה, בגרסה משופרת מהדורה שלישי, והינע סופי באמצעות שרשרת – שוב לא מאפיינים שגרתיים עבור קטנועים גדולים. לטענת הונדה המנוע והתמסורת המעודכנים מאפשרים לפורצה 750 גם להיות חסכוני יותר עם צריכת דלק ממוצעת של  27.8 ק"מ לליטר.

21YM HONDA FORZA 750


השלדה בפורצה 750 היא שלדת צינורות במבנה יהלום. מלפנים ישנו מזלג הפוך בקוטר 41 מ"מ עם משולשי היגוי כמו באופנוע, כשמאחור ישנה זרוע אחורית מאלומיניום עם צמד בולמים. מערכת הבלימה מבוססת על צמד דיסקים בקוטר 310 מ"מ אופנועי למהדרין עם קאליפרים ראדיאלים בעלי 4 בוכנות, כשמאחור ישנו דיסק 240 מ"מ. מתבקש למדי בהתחשב בכך שפורצה 750 שוקל 235 ק"ג יבשים.

הונדה פורצה 750 באופן חריג לקטנוע מציע שלל אפשרויות כיול שונות לבחירת הרוכב של המערכות השונות. לתיבת ההילוכים ישנם ארבעה מצבי פעולה שונים ובנוסף ישנם גם שלושה מצבי רכיבה שונים: רגיל, ספורט וגשם המשפיעים על תגובת המצערת פעולת מערכת בקרת המשיכה ומערכת ה-ABS. בנוסף יכול הרוכב להגדיר מצב אישי עם שליטה על שלושה רמות שונות לתגובת המנוע, בקרת המשיכה ומערכת ה-ABS.

21YM HONDA FORZA 350


יחד עם חשיפתו של פורצה 750 מנצלת הונדה את ההזדמנות לרענן את הדגמים הקטנים יותר במשפחה. השינויים כוללים עדכוני עיצוב קלים, כאשר פורצה 300 מוחלף בפורצה 350 שמביא איתו מנוע שצמח ב-50 סמ"ק והותאם לעמידה בתקן יורו 5. כבונוס למנוע המוגדל ישנה תפוקה מוגדלת ב-16% והוא מספק מעתה 29 כ"ס. גרסת ה-125 במשפחת הפורצה מקבלת בנוסף לשינויים הקוסמטיים גם מערכת בקרת משיכה.
דגמי פורצה החדשים של הונדה אמורים להגיע לישראל במהלך הרבעון הראשון של 2021.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד