הונדה מציגה גרסת דו"ש ל-CRF450

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
הונדה מרחיבה את משפחת ה-CRF הענפה עם גרסת דו"ש על בסיס ה-CRF450R לרוכבים מתחילים ומתונים

יחד עם דגמי המוטוקרוס המעודכנים לשנת 2019 חשפה הונדה גרסת דו"ש חדשה ל-CRF450. האופנוע החדש נקרא CRF450L, והוא מצטרף למשפחה הענפה של אופנועי השטח עם סמל הכנף האדומה הכוללת  דגמי המוטוקרוס בעלי הסיומת R, קרוסקאנטרי בעלי הסיומת RX והאנדורו בעלי הסיומת X.  למרות שמדובר בדגם דו"ש, בניגוד ל-CRF250L המוכר לנו, ל-CRF450L החדש יש קשר ישיר לדגם המוטוקרוס, אך מן הסתם עבר מספר שינוים מהותיים כדי להתאים לייעודו החדש ולמתן אותו.

השינוי המהותי ביותר הוא במנוע, כשלטובת האמינות יחס הדחיסה ירד דרמטית מ-13.5:1 ל-12:1 והותקנו בוכנה חדשה, גל זיזים מתון יותר וניהול מנוע שונה. ההספק המרבי לא מרשים, בין היתר בגלל הצורך לעמוד בתקנות יורו 4 בגלל האפשרות לרכב על הכביש הציבורי, ועומד על 25 כ"ס – כ-2 כ"ס יותר מה-CRF250L אבל עם מומנט עדיף של 3.2 קג"מ. עם זאת, יתכן מאד שהגרסה שתשווק בארה"ב תהיה חזקה משמעותית כיוון שהיא אינה צריכה לעמוד בתקנות זיהום אוויר כה מחמירות. תיבת הילוכים בעלת שישה יחסי העברה במקום חמישה בדגם המוטוקרוס, כשמן הסתם יחסי ההעברה שונים,  אמורה לספק מהירות שיוט ראויה בכביש ועל השביל.

הורדת ההספק באה לידי ביטוי גם בתחום התחזוקה והאמינות. לטענת הונדה האופנוע נדרש לטיפול מקיף ראשון רק לאחר 32 אלף ק"מ, כאשר כל 1,000 ק"מ יש לבצע החלפת מסנני אוויר ושמן. הבדל דרמטי בהשוואה לגרסאות המוטוקרוס שאורך חייהם נקבע בשעות מנוע ומצריכים "אוברול" כל כמה עשרות שעות מנוע.

ההפתעה הגדולה באה דווקא בתחום השלדה, אשר זהה לזו של ה-CRF450R משנת 2016, מה שאומר שלא מדובר בדגם תקציב מוגבל. כמובן שהתבצעו מספר התאמות עבור השימוש המתון יותר, ובהן שינוי זווית ההיגוי ל-22 מעלות, החלפת החישוק האחורי לקוטר של "18 במקום "19 והארכת בסיס הגלגלים. המתלים מלפנים ומאחור הם מתוצרת שוואה, פשוטים יותר אך עדין כוללים אפשרויות כיוונון מלאות. מיכל הדלק מטיטניום הוחלף במיכל סטנדרטי וגדול יותר בנפח של 7.6 ליטר, וגם הפלסטיקה ויחידת המושב חדשים, כשגובה המושב מעט מתון יותר ועומד על 94 ס"מ. המשקל הכולל לעומת זאת צמח ועומד על 130.8 ק"ג.

מחירו של הונדה CRF450L יעמוד על 10,400 דולרים כאשר יתחיל שיווקו בארה"ב. לא ידוע כרגע אם הדגם החדש יגיע לישראל והסיכויים לכך בינוניים, בהתחשב בעובדה שרוכבי בארץ מעדיפים כלים קרביים יותר לשימוש אנדורו כדוגמת ה-CRF450RX, ובכך שמחירו של ה-CRF450L ברישוי צהוב אמור להיות באזור ה-70 אלף ש"ח.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד