הדגם הראשון של BSA המתחדשת הוא גולדסטאר 650

הדגם הראשון של BSA המתחדשת הוא גולדסטאר 650
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
יצרנית האופנועים ההודית-בריטית החדשה-ישנה חשפה אופנוע בסגנון רטרו, ולמרות שהמחיר שלו לא פורסם הוא כנראה יהיה תחרותי.

כפי שדיווחנו כאן בשבוע שעבר, המותג BSA הוחזר לחיים תחת כנפי יצרנית הרכב והאופנועים 'מהינדרה', ובסוף השבוע נחשף באופן רשמי האופנוע החדש-בעיצוב-ישן של המותג.

 

הדגם הראשון של BSA המתחדשת הוא גולדסטאר 650

 

'גולדסטאר 650', במהדורת 2022, הוא יותר מאשר סתם מחווה לאחד הדגמים הפופולריים והנמכרים ביותר של BSA בין השנים 1939 עד 1963 – הוא ממש אופנוע רטרו. האופנוע משלב בין עיצוב קלאסי לבין רכיבים מכאניים ואלקטרוניים מודרניים, ובליבו מנוע סינגל מקורר מים בנפח 652 סמ"ק, עם ארבעה שסתומים ושני מצתים. לטענת החברה המנוע הזה פותח על-ידי מחלקת הפיתוח של BSA בסיוע אנשי האוניברסיטה הטכנית האוסטרית של גרץ, וכמובן שהוא עומד בתקנות הזיהום אירו 5.

 

 

הבחירה במנוע סינגל גדול נפח אינה מקרית: מנוע כזה איפיין בשעתו רבים מן האופנועים הבריטים הגדולים, ובתצורה המודרנית שלו הוא מייצר 45 כוחות סוס ב-6,000 סל"ד ומומנט של כ-5.6 קג"מ ב-4,000 סל"ד.

יש לו, כאמור, ראש עם ארבעה שסתומים וצמד מצתים, והוא מחובר לתמסורת עם חמישה יחסי העברה. מנוע זה מתאים לדרגת A2 של רישיון הנהיגה האירופאי (מה שאצלנו עדיין תקוע ונקרא דרגה A1), אשר מאפשרת רכיבה על אופנועים עם הספק של עד 47 כוחות סוס ללא קשר לנפח המנוע.

 

הדגם הראשון של BSA המתחדשת הוא גולדסטאר 650

 

גולדסטאר 650 מצטרף אל לא מעט דגמים מודרניים אחרים של אופנועים בעיצוב רטרו, והוא בנוי על בסיס שלדת עריסה כפולה שעשויה מפלדה, עם צמד "מזלגות" קונבנציונליים – טלסקופים בקוטר 41 מ"מ. גם הגלגלים,בקוטר 17 אינטש מאחור ו-18 אינטש מלפנים, מעוצבים בסגנון קלאסי, עם חישורים ("שפיצים"). הגלגל האחורי מרוסן באמצעות צמד בולמי זעזועים, ועל הבלימה מופקדים בלמים עם שני קליפרים מתוצרת ברמבו – עם דיסק יחיד בקוטר 320 מ"מ מלפנים ודיסק בקוטר 255 מ"מ מאחור. למניעת נעילת גלגלים מותקנת מערכת ABS מתוצרת קונטיננטל.

למעט ה-ABS ותאורת LED קדמית אין ל'גולדסטאר' החדש מערכות בטיחות אלקטרוניות או גימיקים עדכניים, וזאת מן הסתם כדי לשמור על מחיר נמוך וכדי שלא לפגוע באותנטיות של העיצוב. עם זאת, יש לו אימובילייזר ושקע USB שמותקן על הכידון, לוח מכשירים קלאסי עם מד מהירות ומד סל"ד, ומסך LCD שמוטמן ביניהם.

 

הדגם הראשון של BSA המתחדשת הוא גולדסטאר 650

גולדסטאר החדש שוקל 213 קילוגרם (משקל רטוב), כ-12 קילוגרם מתוכם נובעים ממשקל הדלק, כלומר שזה לא ממש אופנוע קל משקל. היות שאת המשקל הזה מאיץ מנוע לא חזק במיוחד אנחנו לא מדברים כאן על מכונת מירוצים.

BSA תייצר את גולדסטאר 650 בשלב ראשון במפעל של מהינדרה בהודו ולאחר מכן גם באנגליה, והיא תתחיל למכור אותו באירופה באביב 2022. הוא יהיה זמין בארבע אפשרויות צביעה: אדום, כסף, שחור וירוק. תהיה גם מהדורת "האריטאג'" שתכלול הרבה עבודת כרום וצביעה ייחודית. החברה טרם פרסמה מחיר רשמי, אבל ההערכה היא ש-BSA לא מכוונת כל כך מול טריומף (אם כי היא תשמח לנגוס גם משם) אלא יותר מול אופנועים הודים כמו רויאל אנפילד – אשר היה המתחרה ההיסטורי של BSA מאז ומעולם. יחד עם זאת, המחיר צפוי להיות יותר בגזרה של קאוואסאקי W800 וטריומף סטריט טווין.

 

הדגם הראשון של BSA המתחדשת הוא גולדסטאר 650

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד