הארלי-דוידסון מגיבה למהפכת החשמול ומשיקה את LiveWire כמותג נפרד

הארלי דוידסון לייבווייר 2019
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
יצרנית האופנועים האמריקנית המפורסמת ביותר פרסמה את תוכניות הפעולה שלה בשוק האופנועים החשמליים.

מהפכת החשמול של כלי רכב היא בבחינת עובדה מוגמרת, ויצרנית האופנועים האמריקנית המפורסמת ביותר, הארלי דוידסון, חושפת השבוע את התוכנית האסטרטגית שלה לפעילות בתחום זה. הארלי השיקה בשנת 2019 דגם ראשון של אופנוע חשמלי שנקרא LiveWire, וכעת היא הופכת את המותג "לייבווייר" – LiveWire – למחלקה נפרדת ומבודלת ושם מותג של כלל הדגמים החשמליים שלה. במקביל היא מבטיחה "להתמקד ברוכב העירוני תוך שמירה על אישיותו ונשמתו של הארלי דוידסון" – וכל אחד יכול להבין מהגדרה כזאת את מה שעולה בדמיונו שלו.

 

הארלי דוידסון לייבווייר 2019

 

בהודעה לעיתונות של הארלי דוידסון מובטח שדגם ראשון תחת המותג העצמאי LiveWire יושק ב-8 ביולי הקרוב, ואנשי החברה מבטיחים שהם מתכוונים להוביל את התחום. "אנחנו מנצלים את ההזדמנות להוביל ולהגדיר את שוק האופנועים החשמליים", מצוטט שם מנכ"ל החברה, "במטרה להיות מותג האופנועים החשמליים הנחשק ביותר בעולם. LiveWire תהיה חלוצה בעתיד האופנועים… והיא מתכננת לחדש ולפתח טכנולוגיה שתיושם באופנועים חשמליים של הארלי דוידסון בעתיד".

רעיון ההפרדה בין המוצרים הקלאסיים, שלא לומר "רועשים, רועמים ומזהמים" של האראלי דוידסון לבין המוצרים החשמליים – שמייצגים בדיוק את ההיפך המוחלט – כמעט מובן מאליו, וכך גם ההחלטה של קברניטי הארלי-דוידסון לפצל את מותגי החברה בין LiveWire לבין דגמי הליבה של הארלי-דוידסון. יחד עם זאת, 'לייבווייר' הוא מותג משנה, וכדי להבהיר את הנקודה הזאת מקפידים אנשי הארלי להציג את סמל החברה באופן בולט מאד על כל אופנוע ולהצניע את שמל המותג החדש.

 

הארלי דוידסון לייבווייר 2019

 

אחת הסנוניות שמבשרות על ההפרדה ועל ההבדל המיתוגי בין משפחות הדגמים היא ההחלטה לקבל השראה מחברת 'טסלה', ולשווק את האופנועים החשמליים (גם) באמצעות מכירה מקוונת, באמצעות הדיגיטל. הארלי כבר השיקה את אתר המכירות של LiveWire והיא קוראת ללקוחות קיימים וחדשים להירשם ולקבל שם מידע ועדכונים. מכירה פיזית של האופנועים החשמליים של החברה תבוצע באמצעות רשת הסוכנים הקיימת, מן הסתם תוך הקפדה על מיתוג נפרד בתוך שטח הסוכנות.

ברמה יותר עמוקה, הארלי הקימה זה מכבר מרכז פיתוח ב"עמק הסיליקון" של קליפורניה, רחוק מאד מן העיר מילווקי שבה שוכן המרכז ההיסטורי שלה, וזאת עדות לכך שקברניטי החברה הפנימו את השינוי שנדרש מהם כדי להבטיח את עתידם.

 

הארלי דוידסון לייבווייר 2019

 

קשה לדעת כיצד יתקבל המעבר הנדרש בין אופנועים שמאופיינים יותר מכל ברעש וברעידות שהם מייצרים אל אופנועים שקטים מאד ולא רועדים בכלל שמציעים ביצועים הרבה יותר טובים בגזרות התאוצה והמהירות. מה שברור זה של'לייבווייר' תהיה זהות מותגית עצמאית, ולמרבה הצער נראה בשלב הזה שהמיצוב שלה נגזר מזה של 'טסלה' בתחילת דרכה. הדגמים החשמליים של הארלי יהיו יקרים מאד ורחוקים מהישג ידם של לקוחות צעירים. כך, למשל, מחירו של הדגם הראשון, אשר הושק בארה"ב לפני כשנתיים, הוא 29,799 דולר, וזה כמעט כמו מחירה של טסלה מודל 3.

 

הארלי דוידסון לייבווייר 2019

 

נוסף למחיר, בעיה קשה שניצבת בפני דגמים חשמליים של הארלי היא תחרות מצד חברות כמו 'זירו', שכבר הספיקה לפתח טכנולוגיה מתקדמת בתחום הזה, כמו גם תחרות פוטנציאלית עתידית מצד עשרות יצרניות סיניות.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד