הארלי דווידסון תתקן 251,000 אופנועים בגלל כשל בבלמים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
רוב הדגמים שהארלי ייצרה בין השנים 2008 ל-2011 מזומנים לבדיקת מערכת הבלמים

יצרנית האופנועים האמריקנית המובילה הארלי דווידסון מתחילה לבצע היום (12 בפברואר) בארה"ב קריאה לתיקון של כרבע מיליון אופנועים אשר יוצרו על-ידה בין השנים 2008 ל-2011, וזאת בגלל חשש מתקלת ייצור שעלולה לגרום לאובדן בלמים פתאומי.

בהודעה שפרסמה החברה נאמר שהקריאה לתיקון חלה על אופנועים מדגמי טורינג, CVO ו-VSRC שמצוידים במערכות ABS למניעת נעילת גלגלים, ושאם נוזל הבלמים באופנועים אלה לא מוחלף לכל הפחות אחת לשנתיים, כפי שנדרש בהוראות התחזוקה של היצרנית, עלולים להצטבר משקעים במערכת.
"משקעים אלה", נאמר בהודעה, "עלולים לגרום לתקיעה של שסתום בתוך יחידת הבקרה ההידראולית של ה-ABS, להקטנת יכולת הבלימה ולסיכון לתאונה". חשוב לשים לב שההודעה אמנם מפילה לכאורה את האשמה על תחזוקה לקויה אבל זה אומר גם שיש מה לתקן, כלומר שמראש הייתה אפשרות לייצר את הרכיבים באופן שלא יושפעו לרעה מתחזוקה לקויה. מצד שני – התיקון עצמו – ככל שהוא מתואר על-ידי החברה, כולל רק שטיפה וניקוי של המערכת והחלפת נוזל בלימה על חשבון היצרנית.

הארלי דוידסון פרסמה את הקריאה לתיקון בעקבות חקירה שנפתחה על-ידי מינהל הבטיחות בדרכים האמריקני בחודש יולי 2016 לאחר שהתקבלו בו 43 תלונות על אובדן בלמים, וכן על שלוש תאונות ושני פצועים.


הקריאה לתיקון הזאת צפויה לעלות להארלי דוידסון כמעט 30 מיליון דולר מפני שהיא נוגעת למספר גדול מאד של אופנועים, למעשה רוב האופנועים שהחברה ייצרה באותן 4 שנים. ככל הידוע, הארלי תתחיל לבצע את התיקונים מחוץ לארה"ב החל מאמצע החודש הבא.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד