האם צריך להיות "סלב" על מנת לעורר מודעות בטיחות ברכיבה?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

תאונת הקורקינט של הדוגמנית שלומית מלכה עוררה מודעות בנושא קסדות. ומה קורה עם אלפי הרוכבים על כלים דו גלגליים הנועלים כפכפים? מה צריך להתרחש על מנת לעורר מודעות בנושא חשוב זה.

 

התאונה של הדוגמנית שלומית מלכה שנפצעה קשה כאשר החליקה עם הקורקינט החשמלי שלה יצרה המולה תקשורתית חסרת תקדים. כל אתרי החדשות והמהדורות ציינו בהרחבה את המקרה ואת פציעת הראש הקשה ממנו סבלה מלכה. כנראה במדינה שסוגדת ל"ריאליטי" ומעריצה את המפורסמים זו חדשה חשובה המאפילה על נושאים אחרים המתרחשים בארץ.

המדינה כולה עקבה בדאגה לשלום הדוגמנית עד אשר יצאה מכלל סכנה, ואז התרחש הבלתי יאמן: בעלי חנויות אופניים העידו על היסטריה רבתי של הסתערות על קסדות רכיבה: לא משנה מאיזה סוג ודגם העיקר לרכוש ומהר ! המדפים אזלו במהירות לחלוטין וכמות המכירות כה הפתיעה את בעלי החנויות עד שמיהרו להזמין סחורה חדשה.

תופעת ה"עדר" מוכרת לנו בישראל, אבל כאן מי שהובילה אותה זו סך הכל דמות מפורסמת שהריצה את בעלי הכלים השונים, בין אם מדובר בקורקינטים או אופניים חשמליים לרכוש לעצמם קסדה כזו או אחרת ולא משנה איזה דגם על מנת שלא יחוו את מה שחוותה שלומית מלכה. מצד אחד ניתן רק לברך שמקרה כזה עורר מודעות אולם מהעבר השני זה לא פחות מהזוי. קמפיינים של מאות אלפי שקלים מקיפים אותנו בנושא חשוב זה ואיש לא התייחס אליהם עד המקרה הנוכחי.

לפני מספר שנים חלפתי בצומת מרכזי וראיתי התקהלות סביב קטנוע מרוסק, לצידו שכבה בחורה צעירה עם שתי כפות רגליים מרוסקות מהן עפו הכפכפים שנעלה. תופעת הרכיבה עם כפכפים מזעזעת אותי כל פעם מחדש בבורות של הרוכבים או בנות זוגן אותן הם מרכיבים וכל פעם אני תוהה כמה מסובך כבר לפחות לרכוב עם נעליים סגורות. אני לא נאיבי ולא מצפה מכלל הציבור ללבוש מעיל רכיבה, מכנסי רכיבה, כפפות – אבל לפחות דבר בסיסי שיש לכל אחד ואחת זמין בבית מבלי צורך לבקר בחנות אביזרים הן נעליים סגורות, וזה המינימום של המינימום לדעתי לשומר על רגליך כשאתה מנייד על כלי מהיר ומתחתיך אספלט שיקרצף אותן כמעט בכל תרחיש.

כנראה שאנו צריכים לצפות לדוגמנית חדשה שתחווה תאונה שכזו  שכפות רגליה כבר לא יוכלו לככב בפרסומות על מנת לעורר מודעות של רכיבה עם נעליים סגורות. זכורה לנו פרשת כדורגלן העבר אבי כהן זכרונו לברכה שעורר מודעות בנושא קסדות "חצי" אבל כנראה שמי שבאמת משפיע על דעת הציבור אלה סלבריטי מוכרים ונוכחיים במדיה כדי ליצור "באזז" בנושא רכיבה

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד