האם ב.מ.וו מתכננת אופנוע היברידי?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
מסמכי פטנט שדלפו לרשת מגלים כי ב.מ.וו שוקדת על פיתוח טכנולוגיית הנעה היברידית לאופנועים. האם אופנועים היברידיים יהיו התחליף עד שהחשמל ישתלט גם על עולם הדו"ג?

אופנועים החשמליים הם הטרנד החם כעת בעולם הדו-גלגלי, וגם היצרניות הגדולות לא מסוגלות להתעלם ממנו ומשקיעות מאמצים בפיתוח אופנועים חשמליים. עם זאת, נדמה שבניגוד לתעשיית הרכב יצרניות האופנועים פסחו על טכנולוגיית ההנעה ההיברידית שהיא פופולרית מאד בעולם הארבע גלגלי, כגשר עד להבשלת הטכנולוגיה החשמלית. אלא שממסמכי פטנט שדלפו לרשת עולה כי לפחות בב.מ.וו חושבים שטכנולוגיית הנעה היברידית כן יכולה להתאים עבור אופנועים ונמצאים בפיתוח של מערכת כזו.

בבסיסה הנעה היברידית משלבת בין מנוע בעירה פנימית למנוע חשמלי העובדים יחד במספר שילובי פעולה שונים, כשהמטרה העיקרית היא הפחתת תצרוכת הדלק ופליטת המזהמים. למרות המורכבות של המערכת, הנעה היברידית מאפשרת לעוד בתקני זיהום האוויר ההולכים ומחמירים, מה שהרבה יותר קשה לביצוע במנועי בעירה פנימית רגילים, ובפרט כאלו ללא שימוש בטכנולוגיית הגדשה.



עבור ב.מ.וו הנעה היברידית לאופנוע היא לא רעיון חדש, והוא כבר הוצע לפני כשנתיים במסגרת מתיחת 1 באפריל. אלא בניגוד לרעיון שבסיס המתיחה שבו הותקן מנוע חשמלי על הגלגל הקדמי וגם יצר למעשה הנעה כפולה לאופנוע, הרעיון שבבסיס הפטנט אותו הגו הבאווארים שונה לגמרי.

על פי המסמכים, המערכת ההיברידית אותה מפתחת ב.מ.וו דומה לזה המצויה בעולם הרכב, כשהיא משלבת בין מנוע הבוקסר למנוע חשמלי המותקן בינו לבין תיבת ההילוכים, כשמצמד מיוחד המפריד בין מנוע הבוקסר למנוע החשמלי. המשמעות היא שבנוסף לכך שהמנוע החשמלי מסייע למנוע הבעירה הפנימית, הוא יוכל להניע את האופנוע גם בכוחות עצמו. בנוסף המנוע החשמלי משתמש גם כמתנע עבור מנוע הבעירה הפנימית  ומנוע הבעירה הפנימית משמש כמטען עבור הסוללות המזינות את המנוע החשמלי. על ההחלטה מה יעשה כל מנוע במהלך הרכיבה אחראי מחשב ניהול מיוחד, שפיתוחו מורכב לא פחות מהמערכת עצמה.



הבשורה המעניינת העולה מפטנט זה היא שאם אכן המערכת תגיע לייצור היא תאפשר לב.מ.וו להמשיך לייצר את מנוע הבוקסר המסורתי שלה אל תוך העשור הבא ללא חשש מתקני זיהום האוויר. עם זאת, מדובר הפעם השניה שבה ב.מ.וו מגישה פטנט על פיתוח מערכת היברידית לאופנוע, זאת לאחר שלפני כשנה וחצי נכשלה החברה בקבלת הגנת פטנט על המערכת. ההצלחה על רישום המערכת כפטנט עתידה לחרוץ את גורל המערכת ולקבוע האם ב.מ.וו תמשיך להשקיע כדי להביא אותה לייצור סדרתי. תאריך יעד להצגת אופנוע היברידי סדרתי ראשון אינו ידוע, אך בכל מקרה זה יקרה רק במהלך העשור הבא.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד