MyDoo: הוסאברג FE450 של דור אבן כץ

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

תעודת זהות

הוסאברג

450fe

449 סמ"ק

2011

כללי, עיצוב

מבחינת הופעה, האופנוע הזה נראה אחרת מהסטנדרט כבר ממבט ראשון בזכות מנועו האופקי, והגחון הגבוה והאלכסוני המאפשר מרחב גישה גדול יותר כלפי מכשולים טכניים. הפנס מטיב עם מראה האופנוע, ולטעמי ניתן היה לחדד את קצוות הפלסטיקה באופן כללי ליצירת מראה קרבי יותר. צביעתו הקלאסית בכחול וצהוב מצטלמת מצוין. כלי המבחן מעוטר בסט מדבקות בהזמנה אישית שיש יגידו שהוא מצועצע מדי.

נקודת זכות גדולה של ה'ברג' מבחינת עיצוב ושימושיות היא מיקום מסנן האוויר, שהגישה אליו פשוטה ללא כל בורג. תיבת האוויר יושבת מתחת לכיסא וקרוב לכידון. קל להגיע ולנקות את המסנן וחשוב יותר, מיקומו הגבוה של פתח יניקת האוויר מונע מלכלוך להגיע לאזור תיבת האוויר.

האופנוע צויד בכידון פט-בר של רנטל, מגני ידיים, מגני רדיאטור, מגן דיסק קדמי, ומגן גחון מתכתי שתורמים ליכולת המעבר מעל סלעים, עצים ומכשולים. בשונה מאופנועי שטח בעלי מנוע עומד, סעפת הפליטה ב-fe 450 מתעקלת אחורנית מצידה הפנימי של השלדה ולא מבחוץ ובשל כך מוגנת כמעט לחלוטין מפגיעות חיצוניות.

שימושיות, נוחות

לאחר שימוש נרחב באופנוע בכל מזג אוויר וסגנונות שטח שונים, אני מבסוט במיוחד מגובה המושב (985 מ"מ) ותנוחת הרכיבה. מנגד, כשנדרש לרכב לאט או להרים את האופנוע מהקרקע לאחר נפילה זאת משקולת ארוכה (בסיס גלגלים 1,490 מ"מ) שמתאימה לבעלי מנוי לחדר כושר.

התנהגות

מדובר ב"מגהץ על" עם מתלים שהם פנינה אמתית, אבל מחיר ההצטיינות בגיהוץ דרכים הוא תחושה רכה מדי בהתמודדות עם נחיתה מקפיצות. המצמד ההידראולי חלק, רך וקל לתפעול.
הבלם האחורי רגיש מאוד ונועל את הגלגל בנגיעה קלה, יש לתרגל את מהלך הרגלית כשרוצים לטרוק אותו במטרה להשכיב את האופנוע באופן מדויק בכניסה לפנייה חדה. ה-fe 450 נוח וזורם ברכיבה בעמידה. האופנוע, יחסית לאנדורו, גדול וגבוה ורוכבים מתחילים או נמוכים עלולים לחוש מעט חוסר בטחון בשלבי ההיכרות עם הכלי.

ביצועים

מנוע הסינגל בנפח 449 סמ"ק מושך חזק מסל"ד נמוך שנראה בהתחלה בלתי אפשרי. ניתן להתחיל נסיעה בכל אחד משלושת ההילוכים הראשונים ללא גמגומים ושיהוקים. הכוח עובר לגלגל ואל הרוכב בצורה ליניארית וללא התפרצויות בלתי נשלטות עד לשאגת אריה בקצה עקומת הסל"ד. תיבת 6 ההילוכים מחולקת נהדר ללא חורים לאורך כל קשת ההאצה.

בלימת המנוע משמעותית. ברכיבה טכנית בהילוכים ראשון ושני הרגשתי שהיא גורמת לי לעבוד עם הגוף יתר על המידה. מערכת הזרקת הדלק מדייקת את פעולת המנוע ופתיחת גז מתורגמת לכוח זמין בצורה חלקה יותר ממנועים מוזני קרבורטורים שיצא לי לחוות. באופנוע מותקן מחשב ניהול מנוע בעל 3 מצבי רכיבה, רגוע, בינוני ומוטרף! האופנוע הזה מניף גלגל בקלות בכל הילוך ולתפיסתי, גם במצב רגוע יש די עוצמה בשילוב נכון עם שליטה ללא עומסים ומאמץ מיותר על הרוכב.

אמינות ועלויות אחזקה

רכשתי את האופנוע כמשומש שעבר 300 שעות עבודה. לאחר שנתיים השעון מצביע על 500 שעות עבודה. סדרת ה'ברגים' בעלי המנוע השוכב, ובכללם הכלי הנדון כאן, נחשבים 'חסיני כדורים'. רוב התקלות שחוויתי היו מטעויות שלי ולא בעקבות בלאי.

חלקי החילוף עדיין מיוצרים וזהים לק.ט.מ exc450. עם זאת, מבחר האפטר מרקט והציוד המשלים הממותג לוקה בחסר מכיוון שהוסאברג לא מיוצרים כיום.

שורה תחתונה

הוסאברג fe 450 הוא כלי אנדורו מקצועי שעוזר לבוס שלו להיות רוכב טוב יותר כשהוא נמצא באיזורי הנוחות שלו. הוא ידידותי וסלחן ויכול להתאים למתחילים בזכות המומנט השופע.
גם רוכב מיומן שייסחט את מצערת הגז ירגיש איך האופנוע הזה לועס דרכים ופולט גזי פליטה בווליום שמקפיץ את רמת האדרנלין השמימה. ההוסאברג לא שמח במיוחד לקפץ כמו אחיו מהמוטוקרוס או להתגלגל בקצב צב בטכני הצפוף.

מדובר במכונת אנדורו וורסטילית שעושה הכל טוב מאוד וחלקים מסוימים מצויין. בכל אתגר רכיבה נשאר לי עוד גז כרזרבה שגרם לי להרגיש מסופק לגבי יכולת מיצוי יכולותיו של ה'ברג' fe 450.

כמה מילים עלי:
בן 28, רוכב 12 שנים מהן 5 שנים אחרונות בשטח. מאופנועי העבר שלי אציין שניים משמעותיים: סוזוקי בנדיט 1200 וימאהה wr400f

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד