האופנוע הפולני שלא דומה לשום דבר אחר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
מהנדס פולני תכנן ובנה בעצמו אופנוע ללא מזלג, שנראה כמו שילוב של מיני בייק וקוביות לגו. אם משום מה אתם מגיעים לעיר גדנסק, זה דבר שאסור לכם להחמיץ

על פניו, לג׳ק ווטקינס מגדנסק שבפולין יש חיים די משעממים. הוא דוקטור להנדסת מכונות העומד בראש משרד בינוני, ופעם בכמה זמן הוא גם מרצה באוניברסיטה המקומית. אלא שלאותו בחור פולני יש גם תחביב ייחודי שנותן לו איזון בחיים – בניית אופנועים.

לאחרונה ווטקינס העלה לאינטרנט אתר עבור הפרויקט האחרון שלו, ה-M001. מדובר באופנוע יפיפה שהוא בנה בעצמו, ונראה כמו מיני בייק מקוביות לגו בגודל של אופנוע תקני. מערכת ההינע והמנוע שלו לקוחים מאופנוע ב.מ.וו R1150RT משנת 2002; הבולמים ממוטו גוצי  V750 והגלגל הקדמי מימאהה XJ6.

הדבר המיוחד ביותר באופנוע הזה הוא המזלג שלו. במקום ללכת על מזלג סטנדרטי, המהנדס עם החיים הכפולים תכנן בעצמו מתלה אלטרנטיבי אופקי שהוא מעין עצם עצה בעלת בולם בכל צד האוחזת את הגלגל. אמנם מדובר במערכת מורכבת בהרבה מהמזלג הקונבנציונלי המוכר, אך לדברי ווטקינס הוא מרוויח בזכותו מהירות רבה יותר בפנייה.

תרשים האופנוע (תמונה: אתר הפרויקט)

הבחירה במזלג המיוחד נעשתה גם בשל סיבה עיצובית. העלמת המזלג הרגיל נותנת לאופנוע חלק קדמי קומפקטי, וחריגותו מבליטה אותו בכביש. ווטקינס עשה בחירה עיצובית משמעותית נוספת, כשהשתמש ביריעת מתכת כשלדת האופנוע.

הוא תכנן אותה במחשב בתוכנה מיוחדת למודלים תלת-ממדים, כשלאחר מכן מכונת חיתוך בלייזר עשתה את העבודה השחורה בשבילו. המהנדס המוכשר גם בנה מפלט כפול בעצמו, כשלדבריו לשם כך השתמש בלא פחות מ-84 ברגים ובזבז כחמש שעות עבודה.

״לא הייתי בטוח שאצליח לעשות את זה״, הוא סיפר בשיחה עם אתר Bike EXIF. ״הייתי מוכן לעשות טעויות גדולות, אך בסופו של דבר זה לא היה כל כך נורא״. אז איך התוצאה הסופית נראית? תשפטו בעצמכם. דבר אחד בטוח, מדובר באופנוע יחיד במינו.

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד