האופנוע האחרון של אלביס פרסלי עומד למכירה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
במכירה פומבית מיוחדת שיערוך בסוף החודש בית המכירות GWS יוצע האופנוע אחרון שהיה בבעלותו של אלביס פרסלי. ההערכות הן שהוא צפוי להפוך לאופנוע היקר ביותר בעולם

אופנועים הנמכרים במחירים גבוהים במכירות פומביות משיגים זאת בגלל כמה סיבות. חלק מהם בגלל נדירותם היחסית, חלק מהם בגלל חשיבותם בהיסטוריה הדו-גלגלית וחלק בגלל הילת המרוצים שנקשרה בהם. הוינסנט בלאק לייטנינג שנמכר בכמעט מיליון דולר לפני כשנתיים הוא דוגמא טובה לכך. אבל ישנם גם אופנועים לא יוצאי דופן במיוחד בפני עצמם ששווים סכומי עתק בגלל הייחוס שלהם, כמו למשל ההארלי דייוידסון שלפניכם.

על פניו מדובר בהארלי FHD 1200 אלקטרה גלייד קלאסי משנת 1976 שמור במיוחד, ששווה כמה עשרות אלפי דולרים. אלא שהודות לייחוס שלו הוא צפוי להפוך לאופנוע היקר ביותר בעולם. האופנוע הזה היה שייך לאלביס פרסלי, והוא לא סתם אחד מהאופנועים מהאוסף הגדול של מלך הרוקנרול. מדובר באופנוע האחרון שרכב אלביס ונרשם על שמו ב-11 לאוגוסט 1976, שנה בדיוק לפני שנמצא מת באחוזתו בגיל 42.



האופנוע יועמד למכירה כחלק ממכירה פומבית גדולה של פריטי מוזיקה וסרטים שיערוך בית המכירות GWS בקליפורניה, במסגרתה ימכרו גם רכבים נוספים מהעיזבון של אלביס כמו למשל מכונית לינקולן קונטיננטל משנת 1973 ששימשה אותו וטנדר GMC משנת 1967 מאוסף המכוניות הגדול שהחזיק.

גם בשל מצבו הבריאותי באותה התקופה, אלביס לא הספיק להשתמש כמעט באופנוע שאובזר לפי בקשתו ורשומים על מד האוץ שלו 126 מייל בלבד. לאחר מותו נרכש האופנוע על ידי סוכנות הארלי דייוידסון מקומית, ולאחר מכן הועבר למוזיאון רכב בעיר מורדו שם הוצג לקהל ב-30 השנים האחרונות ונשמר בקפדנות. לטענת אנשי בית המכירות האופנוע במצב נסיעה מלא והוא אפילו רשום עין על שמו של אלביס, מה שאמור להקפיץ את מחירו לשמיים.

מחיר הפתיחה של האופנוע במכירה הפומבית שתיפתח ב-31 באוגוסט עומד על 100 אלף דולר, אבל ההערכות הן כי מחירו יכול להגיע גם ל-1.5 מיליון דולר ואף יותר גם לאור העובדה שאופנועים שהיו בבעלותו של אלביס כמעט ולא מתגלגלים אל השוק כיוון שרוב האופנועים היו בבעלותו נתרמו לצדקה ומצויים באוספים פרטיים. אם אכן יאומתו התחזיות, יהפוך ההארלי דייוידסון של אלביס לאופנוע היקר ביותר שנמכר אי פעם במכירה פומבית.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד