סיבוב זריז: דוקאטי Sixty2

דוקאטי Sixty2
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אל סדרת הסקרמבלר של דוקאטי מצטרף דגם קטן שמיועד לבעלי רישיון A1

נפח מנוע

399

הספק

41

מחיר

58,900

שורה תחתונה ראשונה:

סקרמבלר Sixty2 מבוסס על סקרמבלר 800, רב המכר של החברה, ומהווה גרסת כניסה מוקטנת נפח (400 סמ"ק) לבעלי רישיון נהיגה מוגבל לקטגוריה A1.

השם, Sixty2, מציין את השנה שבה הוצג סקרמבלר המקורי, אלא שבשונה ממנו הוא לא מונע באמצעות מנוע חד-צילינדרי אלא על-ידי המנוע שמזוהה עם דוקאטי יותר מכל: L טווין.

Sixty2 הוא אופנוע בגודל מלא, וממרחק קשה להבדיל בינו לבין ה-800, אם כי חדי עין יבחינו בזרוע אחורית או מזלג פשוטים יותר.

זהו אופנוע רטרו מושקע ומוקפד עם יכולות טובות ברכיבת כביש ויכולת לבקר גם בשטח, אם כי במגבלות מסוימות.

עיצוב:

סקרמבלר 400 הוא אופנוע בגודל מלא שפונה לקהל בעלי רישיון מדרגה A1 שמוגבל ל-47 כ"ס. כדי להבחין בינו לבין גרסת ה-800 צריך לחפש פרטים שונים כמו זרוע אחורית, מזלג רגיל לעומת מזלג הפוך וכיוצא באלה.

כיאה ליצרן האיטלקי, האופנוע מעוצב ומופקד ובעל איכות חומרים גבוהה כמקובל בכל דגמי החברה. לא מדובר באופנוע תקציב זול לבעלי דרגת רישיון נמוכה, אלא באופנוע מתוצרת דוקאטי שמיוצר באיטליה ומצויד במנוע בנפח קטן יותר.

אופנת הרטרו בכלל, והסקרמבלר בתוכה, קיבלה תאוצה בכל העולם ודוקאטי מרוויחה מכך שיש לה כלי שיכול לקסום לרוכבים צעירים ולצרף אותם למותג. היתרון נובע ממנוע שתוכנן מראש לעמוד בתנאי הקטגוריה ולא במנוע בנפח גדול יותר שהוקטן לטובת המשימה.

עיצוב הרטרו פשוט אבל מושך ומשלב בין ישן לחדש – למשל פנס חזית עגול שכולל תאורת LED, ולוח שעונים עגול ופשוט שמזכיר מד סל"ד אנלוגי אבל בפועל מציג מסך LCD שמכיל מידע רב. 

שימושיות:

סקרמבלר הוא אחד הכלים השימושיים שבנמצא והוא עושה את זה בסטייל: מעין דו-שימושי עם טוויסט על כך המשתמע מכך.

הרכיבה נוחה מאד בתוך העיר בזכות שילוב של כידון גבוה ורחב ותנוחת ישיבה זקופה. קל לנוע בין מכוניות בתנועה צפופה היות שהמנוע ותיבת ההילוכים פועלים בנינוחות, אם כי זווית צידוד נוספת של הכידון הייתה מתקבלת בברכה.

סקרמבלר מתמודד ללא בעיה עם רכיבה בין עירונית, אם כי יש לקחת בחשבון שזהו אופנוע עירום והכידון ממקם את הרוכב בתנוחה שמקשה על רכיבה במהירות גבוהה. 

עם צמיגי פירלי MT60 עושה סקרמבלר חשק לבקר גם בשטח, וברכיבת שבילים הוא לא מאכזב. זה לא אופנוע שטח, אבל כל עוד שרוכבים על שבילים כבושים או מעט מעבר לכך אין בעיה וזה אפילו מומלץ.

זאת הייתה הכוונה המקורית של קטגורית הסקמבלר ובכך Sixty2 לא מפספס, ממש כמו הדגמים הגדולים יותר בסדרה, אם כי יש דגמים בנפח 800 סמ"ק המכוונים יותר לשטח. 

טכני: מנוע ותמסורת

Sixty2 שומר על תצורת המנוע המזוהה עם דוקאטי – L טווין, במקרה זה בנפח 399 סמ"ק. המנוע מושך בצורה טובה החל מ-4,000 סל"ד, אבל אם רוצים לזוז מהר עדיף לשמור על טווח סל"ד שבין 6,000 ל-9,000 – שם נמצא המנוע בתוך רצועת הכוח המיטבית שלו.

רוכבים מנוסים יעדיפו יותר כח מנוע, ההספק של ה-400 מתאים לרוכבים בתחילת דרכם, מה גם שהוא מגיע למהירויות גבוהות למדי. עם זאת, במהירות של מעל 130 קמ"ש המנוע רועד ורוטט.

המצמד רך אבל קצת נקודתי מידי, ותיבת ההילוכים אשר בסך הכל פועלת באופן די חלק, דורשת קצת יותר מידי כוח מכף הרגל בעת החלפת הילוך. המנוע מספק את כוחו באופן לינארי אשר מקל על זחילה במהירות איטית.

התנהגות:

Sixty2 מעלה חיוך על פני הרוכב שלו וזה כמובן סימן טוב. הוא מהנה בעיר, נותן עבודה בעת טיול שבילים ומספק ברכיבות בין-עירוניות – בתנאי שהן לא ארוכות מידי.

כידון גבוה ומנוע שמשתף פעולה גם בסל"ד נמוך מאפשרים תנועה זריזה וקלה בעיר גם כשהמכוניות שמסביב זוחלות. 62 מתמודד בקלות עם אספלט משובש (באופנוע המבחן הותקן בולם אוהלינס אחורי שמחירו 2850 ש"ח). זווית צידוד גדולה יותר הייתה עוזרת בסיטואציות קיצוניות בתנועה עומדת, אבל זה לא משהו שמפריע במיוחד. 

המושב נח ורך אך דורש הסתגלות לזווית שבה הוא מושיב את הרוכב (באופנוע המבחן הותקן מושב תחליפי מסוג Comfort שמחירו 1,600 ש"ח). מהירות השיוט מספקת לצורך תנועה על כבישים מהירים אם כי מהירות השיוט נוחה היא כ-120 קמ"ש, אז יציבו יחסי ההעברה הקצרים את מד הסל"ד על כ-7,000 סל"ד. אם יש צורך אין כל מניעה לרכוב מהר יותר, אך זה יהיה פחות נעים.

היכולות הדינמיות גבוהות, עם היגוי זריז ונטראלי שהופך גם כבישים מפותלים למהנים.

ירידה לשטח היא לא מילה גסה לסקרמבלר. אמנם לא מדובר באופנוע שטח אבל הוא יכול לנוע די מהר על שבילים כבושים ואם ממש מתעקשים, כל עוד זה בקצב סביר, גם מעט מעבר לכך. עבור רוכבים רבים עובדה זאת יכולה להוות יתרון, שכן רבים מסתפקים ברכיבת שבילים בלבד ושם הסקרמבלר מתפקד בצורה טובה. 

אבזור וציוד בטיחות:

ABS בוש 9.1 MP מגיע כסטנדרט.

הבולם האחורי מתכוונן לעומס קפיץ.

לוח המחוונים מכיל שני מדי מרחק מתאפסים, מד מרחק כללי, מד טמפרטורה חיצונית ושעון זמן.

תוספות באופנוע המבחן: אגזוז טרמיניוני –6500 ש"ח לפני מע"מ ; מושב חליפי מסוג קומפורט 1,600 ש"ח ; בולם אוהלינס אחורי, 2850 ש"ח.

תמורה למחיר:

סקרמבלר מציע המון כאופנוע – עם יכולת ירידה לשטח והתנהגות כביש טובה. ככלי שנושא את שם המותג דוקאטי הוא מתומחר כפרימיום, ועל רקע זה אם משווים את מחירו למחירי דגמים של מותגי פרימיום אחרים – או לאופנועים גדולי נפח שמוגבלים לדרגת הרישיון A1 – אפשר לומר שמחירו סביר, אך הוא עדיין במחיר של אופנועים פשוטים מדרגה A.

מנגד, היצע הדגמים של אופנועים לבעלי רישיון מדרגה A1 בנפחי מנוע שבין 300 ל-500 סמ"ק רחב, ובו ישנם מספר לא מבוטל של כלים פחות יקרים בהרבה.

מתחרים:

KTM דיוק 390, הונדה CB500X, הונדה CB500F, 

מתחרים נוספים: מוטו גוצי V7, הארלי-דווידסון סטריט.

שורה תחתונה:

סקרמבלר Sixty2 הוא אופנוע בגודל מלא לבעלי רישיון A1 אשר מחפשים כלי אופנתי ומעוצב שמציע גם ביצועים טובים ויכולת כביש גבוהה לצד יכולת שטח רך.

יצרן

דוקאטי

דגם

Sixty2

נפח מנוע

399

תצורת מנוע

V טווין

הספק

41

קטגוריית רישיון נהיגה

A1

משקל

183

גובה מושב

79

מחיר

58,900

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד