האם דוקאטי תייצר אופנוע כביש עם מנוע V4?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
מנכ"ל דוקאטי: "אנחנו שוקלים ברצינות להציג מנוע V4 לקהל לקוחותינו"

האם דוקאטי תנטוש את תצורת המנוע המזוהה איתה יותר מכל – מבנה 'L טווין', ותעבור להשתמש בתצורת V4?

שמועות אודות מהלך כזה מתרוצצות מזה זמן רב אולם הן קיבלו חיזוק משמעותי בעת הצגת קבוצת המוטוג'יפי של דוקאטי לעונת 2017 על-ידי מנכ"ל החברה, קלאודיו דומיניקלי.

דומיניקלי, שהפליג באותו מעמד בשבחי מנוע המרוצים של החברה, בתצורת V4, אמר ש"אנחנו שוקלים ברצינות להציג מנוע כזה גם לקהל לקוחותינו, כיוון שזאת יצירת הנדסה מופתית".

החלטה אם להציג אופנוע כביש עם מנוע בתצורת V4 אינה פשוטה עבור חברה שאחד מסמליה המסחריים, והייחודיים, הוא מנוע V טווין ב-90 מעלות ('L טווין'), ויש לה קהל אוהדים אדוק שעבורו תצורת המנוע, ומערכת ה'דזמו' הייחודית לתזמון השסתומים, הינן בעלות ערך סנטימנטלי.

בדוקאטי מייחסים חשיבות עליונה להצלחה במרוצים בכלל ובאליפות הסופרבייק העולמית בפרט, שבה שלטו בעבר ביד רמה כאשר זכו ב-15 אליפויות עולם. עם זאת, מאז זכייתו של קרלוס צ'קה בעונת 2011 הם לא מצליחים לשחזר את ההישג.

בשנתיים האחרונות מצליח צ'ז דייויס הבריטי להתברג לחוד, ואת העונה שעברה הוא סיים במקום השני באליפות עם מספר הניצחונות הרב ביותר לרוכב בודד. דייויס גם ניצח את כל המרוצים בשלושת הסבבים האחרונים, מה שפותח כמובן את התיאבון של אנשי דוקאטי. ייתכן שעם תצורת מנוע חדשה תהיה המלאכה הזאת קלה יותר.

תצורת L טווין מהווה סמל המזוהה עם החברה

אז מה מתכננים אנשי דוקאטי? עדיין לא ברור לגמרי. כדי לענות על הסתירה שבין הקושי לנצח מרוצים עם מנוע L טווין והשאיפה שלא לאבד את אהבת הקהל, ואת הסנטימנטים למנוע כזה, יבחרו מהנדסי החברה בדרך האמצע. דוקאטי תייצר כנראה סדרה קטנה של אופנועי סופרבייק חוקיים לכביש עם מנוע בתצורת V4, שאותם תמכור (במחיר גבוה מן הסתם) בשוק החופשי (וכך גם תעמוד בתקינה הנדרשת לאליפות הסופרבייק), ואופנוע זה יחליף את פניגאלה R הנוכחי שהוא הבסיס לאופנוע המרוצים הנוכחי של החברה.

במקביל תמשיך דוקאטי לייצר גם אופנועי סופרבייק חוקיים לכביש עם מנוע L טווין, כפי שהיא עושה כיום עם פניגאלה 1299 ופניגאלה 959 (שלא עומדים בתקנות המרוצים).

כזכור, גם שלדת הצינורות המפורסמת – עוד אחד מסמלי ההיכר של דוקאטי – ננטשה על ידה למען ההצלחה על מסלולי המרוצים.

מתי כל זה צפוי להתרחש? ההערכות הן שנזכה לראות דגם קונספט עם מנוע V4 כבר בתערוכת מילאנו הקרובה או אף קודם לכן. דוקאטי נוהגת להריץ אופנועים חדשים מתוצרתה באליפויות לאומיות לפני שהיא שולחת אותם לגוב האריות, לכן גם אם יושק אופנוע כזה בשנת הדגם 2018 הוא לא צפוי להתחרות באליפות הסופרבייק לפני עונת 2019.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד