דוקאטי נפרדים ממנוע ה-L טווין בגרסה מיוחדת לפניגלה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
החברה האיטלקית הציגה במסלול לגונה סקה את הפניגלה R בגרסתו האחרונה Final Edition. כ-210 כ”ס וצביעה ייחודית הופכים אותו לאופנוע שאספנים יחשקו בו

דוקאטי השיקה בסוף השבוע את פניגאלה R בגרסת FE על מסלול המרוצים בלגונה סקה, ארה"ב, ולא בכדי. גרסתו האחרונה של פניגאלה מסמלת סיום תקופה שבה היא התחרתה באליפות הזאת עם אחד הסמלים שמזוהים איתה יותר מכל: מנוע בתצורת L טווין, והוא התמודד בכבוד ובהצלחה מול אופנועים בעלי ארבעה צילינדרים.

משנת 1988, שבה ניצח לראשונה דוקאטי 851, ועד היום, ניצחו אופנועי החברה 330 מרוצי סופרבייק והביאו לחברה לא רק את מספר הניצחונות הרב ביותר אלא גם 15 אליפויות. כל הקסם הזה הסתיים בשנת 2011 כאשר קרלוס צ'קה לקח אליפות אחרונה כשהוא רכוב על דוקאטי 1098R, ומאז החלו שבע השנים השחונות מבחינתה.

פניגאלה R-FE, מעבר לסכימת צביעה בצבעי הדגל האיטלקי וגלגלים בצבע אדום, הוא בסך הכל דגם R עם מנוע שנלקח מדגמי 1299 ושופר. 

הנתונים לא ממש מפתיעים, אחרי שזלגו טרום ההשקה, אך עדיין מרשימים: מנוע בנפח 1,285 סמ"ק מפיק 209 כ"ס ב-11,000 סל"ד ומייצר מומנט של 14.5 קג"מ ב-9,000 סל"ד. ההספק המוגבר הושג בין השאר על ידי הגדלת פתחי היניקה והפליטה של המנוע ושיפור זרימת האוויר. מערכת פליטה שבנויה מטיטניום, מתוצרת אקרפוביץ', בעלת שני מפלטים, דומה למערכת שמשמשת את דגמי המרוץ של החברה.

R-FE משופע במערכות אלקטרוניות: ABS בהטייה, מערכת למניעת התרוממות הגלגל הקדמי ("ווילי קונטרול"), מערכת בקרת אחיזה ומערכת ניהול בלימת מנוע, וכולן משנות את הכיול שלהן בהתאם למפת ניהול מנוע שנבחרת על-ידי הרוכב מבין שלוש אפשריות. הרוכב גם יכול "לבנות" לעצמו מפת ניהול בהתאמה אישית.

קוויק שיפטר בתיבת ההילוכים מאפשר להעלות ולהוריד הילוכים ללא שימוש במצמד, והאופנוע מאובזר גם במערכת איסוף מידע-מסלול שמאפשרת לרוכב לקרוא מה היא זוויות ההטיה.

האופנוע שוקל 190 ק"ג כלומר רק חצי קילוגרם פחות מדגם ה-S, וזה מעט מאכזב בהתחשב בכך שדוקאטי כבר הוכיחה שהיא מסוגלת ליותר עם הסופרלג'רה, ששוקל 167 ק"ג בלבד.

כל המכלולים האחרים של האופנוע, כצפוי, נושאים את השמות הגדולים ביותר בתחומם: המתלים מתוצרת אוהלינס, עם מזלג הפוך בקוטר 48 מ"מ מלפנים (דגם NIX30) ומאחור מותקן בולם מדגם TTX36. הבלמים מתוצרת ברמבו מדגם מונובלוק M50 מלפנים.

בדוקאטי צופים שלאופנוע יהיה ביקוש לא מבוטל ולראיה הם הודיעו שעל אף שהאופנועים יהיו ממוספרים כדי להגדיר סדרה מיוחדת, גודל הסדרה הזאת לא יהיה מוגבל. מחירו בארה"ב, אגב, הוא כ-40,000 דולר, למרות שדוקאטי עדיין לא סיפקו מחיר רשמי.

כעת, לאחר שהכריזו על מנוע ה-L שלהם כעל "הגרסה האחרונה", כל שנותר הוא להמתין במתח לקראת מנוע V4 סדרתי חדש מתוצרתם.

מ'ליגל' יבואנית דוקאטי לישראל נמסר כי האופנוע צפוי להגיע לישראל בחודש דצמבר ומחירו יהיה כ-300,000 ש"ח.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד