דברים שלומדים בגיל 22, כשמקיפים את העולם על אופנוע

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
רייס לורי שבר שיא גינס, והפך לצעיר בהיסטוריה שהקיף את העולם באופנוע. בטור שכתב סיפר: ״הבדידות הייתה חלק מהמסע״

בגיל 22 עלה הרוכב הבריטי ריס לורי על הטריומף טייגר 800 שלו, והחל לרכוב. הוא לא יצא לסתם רכיבה גשומה בממלכה, אלא החליט לצאת לפרויקט של ממש – ולהפוך לרוכב הצעיר בעולם שמקיף את העולם על אופנוע. זה לקח לו 441 ימים, במהלכן רכב כ-91 אלף קילומטרים והגיע ל-71 מדינות. בסוף המסע, אי שם בסוף 2016, הוא זכה אף להכרה רשמית מספר השיאים של גינס – וקיבל את התואר ״הרוכב שביקר באופן רצוף במספר הרב ביותר של ערי בירה״.

במהלך סוף השבוע האחרון, יותר משנה אחרי שהשלים את המסע, הוא התיישב לכתוב טור מיוחד לעיתון הסקוטי ״הרלד״. לאורך הטור הוא מספר על הגורמים ששכנעו אותו לצאת למסע הארוך, על בחירתו באופנוע הבריטי ועל המפגשים המיוחדים שלו כאדם צעיר עם דמויות מיוחדות מכל רחבי העולם.

״הרעיון לצאת למסע הזה נולד מאבא שלי, גם הוא רוכב המחזיק בשיאי עולם״, מספר שם לורי. ״לא היה לי דבר להפסיד, ורציתי לעורר השראה בצעירים. כל מה שהייתי צריך זה את האישור של אמי שהייתה בשוק בהתחלה אך לאחר מכן תמכה בי באופן מלא. היא אמרה לי שאני צעיר, ושאני צריך לתפוס את הזדמנות הזאת בשתי ידיים״.

בהמשך, מספר לורי על ההבדל בין הגעה למדינות כתייר לבין הגעה אליהן כרוכב. ״בדרך זאת נחשפתי למדינות בצורה טוב יותר״, כתב בטורו. ״הרגשתי כל שינוי טמפרטורה, כל מהמורה בכביש ולמדתי לדעת אילו מסלולים בטוחים ואילו מסוכנים. כשמקומיים גילו שאני מטייל על אופנוע, הם קיבלו אותי בחמימות״.

לדבריו, במסע  כזה חייבים ללמוד את הכל תוך כדי תנועה. ״זה באמת מסע של ניסוי וטעייה״, הוא המשיך. ״לפני כן לא הייתי רוכב מנוסה. קפצתי לתוך החוויה הזאת כי זאת הייתה הדרך היחידה, וכך למדתי להסתגל לכל תרחיש שנופל עלי״.

על כך הוא מפרט: ״פיתחתי יכולות חברתיות כי פשוט הייתי חייב לעשות זאת. למדתי איך לשפוט אנשים בצורה נכונה, איך להגיב לסיטואציות שונות ולמדתי לחייך לאנשים. עם זאת, הבדידות הייתה חלק גדול מהמסע. להכיר בכל יום אנשים חדשים לאורך חודשים זה דבר מעייף מאוד, אך זה עזר לי להתבגר. הפרספקטיבה שלי על העולם השתנתה – אני מרגיש שאני יכול לדבר עם כל סוגי האנשים, ושאני פתוח יותר לעולם שסביבי״.

כתבות נוספות

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד