ב.מ.וו מתקשרת עם הסביבה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
גם ב.מ.וו נכנסת אל עידן הרכיבה המתוקשרת וחושפת קונספט לאופנוע המתקשר עם כלי הרכב שבסביבתו, זאת על בסיס מערכת תקשורת שמפותחת בשיתוף הונדה וימאהה

עידן הקישוריות ושיתוף המידע מגיע בשנים האחרונות גם אל הכביש והמשתמשים בו. תוכנות ניווט כמו וויז המסתמכות על מידע המתקבל משתמשים שונים מהוות רק את תחתית הפירמידה בתחום שעתיד בשנים הקרובות להיות משמעותי הרבה יותר. אחד התחומים העיקרים בעולם שיתוף המידע המוטורי הוא ה-V2V, או Vehicle to Vehicle שיאפשר לכלי הרכב לתקשר ביניהם עצמאית. לפני כשבוע סיפרנו לכם על חברת AutoTalks הישראלית העוסקת בפיתוח רכיבים לפלטפורמות שיתוף המידע הללו, כוללת פיתוח המתאים גם לאופנועים.



אלא ש-AutoTalks היא לא היחידה העוסקת בתחום, וחברות נוספות בתעשיית הרכב עוסקות בפיתוח וקידום הטכנולוגיה, כמו גם ניסוח פרוטוקול תקשורת אחיד. אחת מהחברות היא ב.מ.וו שהציגה לפני מספר ימים מערכת V2V משלה שהותקנה על גבי אופנוע R1200RS. המערכת נחשפה בכנס של ארגון CNC – Connected Motorcycle Consortium, שהוקם על ידי ב.מ.וו, הונדה וימאהה כדי לפתח מערכות תקשורת V2V לאופנועים בעלות תקן אחיד של שיתוף מידע.

אופנוע אב הטיפוס בו מותקנת המערכת של ב.מ.וו נקרא ConnectedRide. על פניו מדובר ב-R1200RS סטנדרטי עם מזוודות צד, אלא שבתוכן שוכן המוח של המערכת – יחידת העיבוד, התקשורת והחיישנים השונים. מעל לוח המחוונים של האופנוע מותקן צג מידע לרוכב בו מתקבלות ההודעות מכלי הרכב והאופנועים שבסביבה. כרגע המערכת מתמקדת בעיקר בניתוח מצבים בזמן חציית צומת או פניה שמאלה, ובהתאם לכך מציגה את ההתראות לרוכב.



התראות אלו הן רק השלב הראשון בתחום ה-V2V. בעתיד מערכות מסוג המותקנות על אב הטיפוס של ב.מ.וו יוכלו לתקשר גם עם אמצעי תשתית כמו רמזורים, כשבהתאם לכך יוכלו לווסת את התנועה על הכביש. מן הסתם יישום זה ישים סוף לבעיה של חיישני רמזור שאינם מזהים אופנועים הממתינים לאור ירוק. בתחום הרכב יאפשרו מערכות אלו גם בלימת חירום במידה והנהג אינו מתייחס להתרעה על הסכנות המגיעות ממול. אמנם לא נראה שמערכות בלימה אוטונומית יותקנו באופנועים בעתיד הקרוב, אך לאפשרות זו יש משמעות בטיחותית חשובה דווקא מן הצד של הנהגים שיכולים להיות מופתעים מכניסת אופנועים למסלול או לצומת.

עד שזה יקרה, מסתפקות החברות המפתחות ביעדים בסיסים יותר. השלב הבא צפוי להיות בשנת 2018 כאשר בכנס CNC נוסף יוצג הקונקטדרייד של ב.מ.וו לצד דגמי אבטיפוס של הונדה וימאהה שכבר יוכלו לתקשר ביניהם על בסיס פרוטוקול משותף.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד