ב.מ.וו משיקה את דגמי האדוונצ'ר ספורט החדשים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
היצע האופנועים של ב.מ.וו בישראל מתרחב עם הגעתם של דגמי ה-XR החדשים הפונים לנישת תיור הכביש הספורטיבי. יחד עם דגם ה-F900R פונים הבווארים למינסטרים של קטגוריית אופנועי הביניים

שוק האופנועים בישראל חוזר גם הוא לשגרה במסגרת המגבלות, וחברת "דלק מוטורס" יבואנית ב.מ.וו מזדרזת להשיק בישראל שלושה דגמים חדשים שנחשפו בתערוכת מילאנו האחרונה. שלושת הדגמים אמורים לחזק את מעמדו של המותג בקרב רוכבי הכביש-תיור, כאשר שניים מהם (דגמי ה-F900) מתמצבים באופן תחרותי ביחס לאופנועי הכביש בקטגוריית הנפח הבינונית גם מבחינת התמחור (ועל כך בהמשך). שלושת האופנועים גם מגיעים עם אחריות יצרן מלאה של 3 שנים ללא הגבלת ק"מ, אחריות מהנדיבות בשוק.

האופנוע הבכיר בשלישיה הוא S1000XR החדש, אחיו התיורי של הסופרבייק S1000RR אשר חולק איתו בין היתר גם את מנוע הארבעה צילינדרים בשורה בנפח 999 סמ"ק. בהתאם ליעודו התיורי עבר המנוע ב-XR כיול מחדש עם הספק נמוך יותר, אך עדין מרשים, העומד על 165 כ"ס אך עם רצועת כוח רחבה יותר ומומנט מרבי של 11.4 קג"מ. מן הסתם מציע האופנוע תנוחת רכיבה שונה וזקופה, שלדה שונה ומיכל דלק מוגדל בנפח של 20 ליטר. יחסי ההעברה הגבוהים הוארכו לטובת שיוט נינוח יותר במהירויות גבוהות וצריכת דלק משופרת, וגם משקל מופחת ב-10 ק"ג ביחס לדגם הקודם אמור לתרום את שלו למשוואה.



ב.מ.וו S1000XR מגיע עם חבילת מערכות עזר אלקטרוניות מקיפה ומשודרגת מבעבר הכוללת מערכת ABS הפועל גם בהטיה, בקרת משיכה, בקרת ווילי, בקרת בלימת מנוע, סיוע לזינוק בעליה, קוויקשיפטר אלקטרוני ו-4 תוכניות רכיבה שונות לבחירת הרוכב.
מחירו של ב.מ.וו S1000XR מתחיל ב-140 אלף ש"ח ברמת גימור Pure, כאשר בתוספת של 10 אלפים ש"ח מוצע האופנוע ברמת גימור Race, שבה מתווספים מתלים מתכווננים אלקטרונית ומשקף גבוה. בנוסף ניתן לקבל גם את גרסת M הכוללת חישוקים וחלקי גוף מסיבי פחמן יחד עם מצבר קל יותר המורידים עוד 3 ק"ג ממשקל האופנוע. מחיר גרסת ה-M הוא 170 אלף ש"ח.
שני האופנועים שהושקו לצידו של S1000XR שייכים למשפחת דגמי הטווין המקבילי של ב.מ.וו (סדרה F) ממנה הכרנו עד עתה בעיקר את דגמי האדוונצ'ר F850GS ו-F750GS.  הדגמים החדשים בעלי השם F900 עושים שימוש בגרסה מוגדלת נפח של אותו מנוע טווין מקבילי מוכר, אשר נוצלה לטובת שיפור העלאת ההספק ל-99 כ"ס ושיפור זמינות הכוח.

הדגם הראשון במשפחה הוא F900XR, וכמו ה-S1000XR מיועד עבור רוכבי כביש ספורטיביים המעוניינים בתנוחת רכיבה זקופה בסגנון אופנועי האדוונצ'ר ונוחות מוגברת בזכות מהלך מתלה ארוך יחסית לאופנוע כביש. הקשר העיצובי לאח הגדול מרובע הצילינדרים בולט ובמבט חטוף קשה להבחין בין השניים, וזו בהחלט מחמאה ל-F900XR. למרות שמדובר באופנוע הפונה לקטגוריית אופנועי הביניים, ב.מ.וו לא חסכה והעמיסה עליו את מיטב הטכנולוגיה והרכיבים ממדף החלפים, כולל חבילת אלקטרוניקה מקיפה כסטנדרט (ABS בהטיה, בקרת משיכה, מצבי רכיבה, בקרת בלימת מנוע), תאור LED מלאה בחזית, לוח מחוונים דיגיטלי מלא ומתלים אדפטיביים נשלטים אלקטרונית בחלק מהגרסאות.

הקלף של ב.מ.וו F900XR הוא בתמחור המתחיל ב-85 אלף ש"ח לדגם הבסיס Pure, רק כמה אלפי שקלים יותר מימאהה טרייסר 900. במהלך חודש ההשקה תינתן על גרסאותיו השונות של ה-F900XR הנחה של 5,000 ש"ח וזה כבר מצמיד את מחירו למתחרה היפני הפופולארי.
לצד גרסת הבסיס של F900XR מוצעות רמות גימור 'ספורט' ו'אקסקלוסיב' בעלות צביעה משודרגת וחבילת עיצוב תואמת במחיר של 90 אלף ש"ח, כאשר בתוספת של 5,000 ש"ח ניתן לקבל אותם עם חבילת 'פלוס' הכוללת מתלים מתכוונים אלקטרונית.


דגם הטווין השני הוא F900R המצטרף למשפחת דגמי העירום הספורטיביים של ב.מ.וו. המכלולים המכאניים דומים לאלו של דגמי ה-XR, אך המתלים, תנוחת הרכיבה והכידון ספורטיביים יותר והעיצוב מינימליסטי ומדליק. גם כאן מנסים ב'דלק מוטורס' להציב את האופנוע ראש בראש מול המתחרים היפנים עם תמחור אגרסיבי יחסית המתחיל ב-76 אלף ש"ח לגרסת pure הסטנדרטית, 6,000 ש"ח יותר מאשר ימאהה MT09. מחירו של האופנוע עם חבילת 'ספורט' הכוללת מזלג קדמי הפוך ומפתח חכם עומד על 81 אלף ש"ח.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד