ב.מ.וו מציגה: כך יראה הבוקסר בעידן החשמלי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ב.מ.וו חושפת דגם תצוגה חדשה המראה כיצד תשמור החברה על סממני העיצוב המסורתיים של אופנועי הבוקסר שלה בעידן האופנועים החשמליים ההולך ומתקרב

המעבר לשימוש בהנעה חשמלית הוא תקופת רנסנס עבור מעצבי האופנועים. האפשרות להשתחרר מאילוצים טכניים כמו סידור צינורות הפליטה ומיקום הדוד, התקנת מיכל דלק גדול או מיקום המצננים מאפשרים חופש פעולה גדול והתוצאה היא עיצובים עיצובים אוונגרדים ועתדניים כמו למשל באופנועי קרטיס או בארק וקטור ולחילופין עיצובים מינמליסטיים ונקיים כמו למשל למשל באופנוע העתידי של Fuell.

הבעיה מתחילה עבור יצרניות האופנועים הוותיקות שלהן קהל מעריצים קבוע שמחובר למותג בין היתר בגלל העיצוב הנגזר מהמנוע המותקן באופנוע, והמנוע הוא חלק עיקרי בעיצוב, במהות ובאופי של כלים רבים, כל אחד ודרכו. קשה לדמיין רוכב הארלי על קרוזר שבמקום מנוע וי-טווין גדול תהיה מותקנת קוביית סוללות גדולה או לחילופין רוכבי אופנועי הבוקסר של ב.מ.וו ללא צמד הצילינדרים הבולטים מצידי גוף האופנוע.



אופנוע הקונספט החדש אותו חושפת בימים אלו ב.מ.וו אמור לספק תשובה לבעיה כיצד לשמור על מראה אופייני לאופנועי ב.מ.וו בעידן של מנועים חשמליים. האופנוע המתהדר בשם הארוך Motorrad Vision DC Roadster משמש דוגמא כיצד אמור להיראות היורש החשמלי העתידני של R1200R הערום.

מעצבי ב.מ.וו יצרו את מכלול יחידת ההנעה והסוללה כגוש אחד, במה שמזכיר את המראה של מנועי הבוקסר בדגמים הקלאסיים של ב.מ.וו מאמצע המאה שעברה. יחידת המנוע והסוללה מהווה גורם נושא בעומס ומחוברת לשלדה, שהיא למעשה שני צינורות בפרופיל מרובה הנמשכים ומתעקלים מראש ההיגוי ועד לקצה גוף האופנוע ויוצרים מראה מינימליסטי ודק, זאת כיוון שאין צורך במיכל דלק בולט.


מכלול יחידת ההנעה והסוללה עטוף בצלעות קירור אורכיות הקורצות במראה למנועים מקוררי האוויר. האזכור למנוע הבוקסר מגיע בזכות צמד מאווררים המורכבים מצידי יחידת המנוע הבולטים לצדדים ומזכירים את הצילינדרים של מנועי הבוקסר. יחידות מאוורר אלו מתכווננות חשמלית בהתאם לעוצמת הקירור הנדרשת. עוצמת קירור שכזו נדרשת למנוע חשמלי בעל רמת תפוקה גבוה, אך ב.מ.וו לא פרסמה נתונים טכניים אודות המנוע והסוללה של הויז'ן DC. לא בהכרח הכרחי כשמדובר באופנוע לתצוגה בלבד


מעבר לעיצוב מכלול המנוע בסגנון מנועי הבוקסר ישנם בויז'ן DC עוד מכלולים המעוצבים באופן אופייני לב.מ.וו. כיוון שהמנוע החשמלי לא שוכן על הגלגל כפי שניתן לביצוע כאשר ההנעה היא חשמלית, יש צורך להעביר את הכוח לגלגל האחורי מהמנוע, וב.מ.וו בחרו לעשות זאת באמצעות גל הינע, שיטה המזוהה איתם עשרות שנים. גל ההינע הקומפקטי יחסית משולב בתוך הזרוע האחורית החד צידי, עוד אלמנט המזוהה עם אופנועי ב.מ.וו מאז שנות ה-90'.

בנוסף, ניתן למצוא מלפנים במקום מזלג קונבנציונלי פיתוח של מתלה הדואלבר אותו הציגה ב.מ.וו לפי כמה עשורים בו שילוב של מוטות קשיחים המחוברים למנופים יחידת קפיץ/בולם מחליפים את יחידת המזלג.
אופנוע חשמלי סדרתי של ב.מ.וו אמור להיות מוצג רק לקראת אמצע העשור הבא, אבל יהיה מעניין לראות כמה השראה הוא ישאב מדגם התצוגה הזה.


השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד