ב.מ.וו חשפה את הסופר-קטנוע החשמלי CE 04

ב.מ.וו חשפה את הסופר-קטנוע החשמלי CE 04
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
המקסי סקוטר החשמלי החדש של ב.מ.וו. משתמש בטכנולוגיה החשמלית שב.מ.וו. פיתחה עבור המכוניות והקרוסאוברים שלה, ומציע ביצועים סבירים בלבד עבור כלי לא קל, עם טווח נסיעה מרבי של 130 קילומטרים בין טעינות. העיצוב – פצצה.

אחרי מספר רמזים וכלי קונספט, כמו BMW Motorrad Concept Link שהוצג במקור בשנת 2017 ו-Definition CE 04 שנחשף בשנת 2020, חשפה היום (ד') ב.מ.וו את המקסי-סקוטר החשמלי החדש והעתידני למראה שלה – CE 04.

 

ב.מ.וו חשפה את הסופר-קטנוע החשמלי CE 04

 

CE 04 מוצע בשתי גרסאות, כדי להתאים גם לרוכבים עם רישיון מוגבל. הגרסה הבסיסית מפיקה 20 כוחות סוס (ב.מ.וו לא פרסמה נתון מומנט) והחזקה מייצרת 42 כוחות סוס עם מומנט בריא של 45.7 קג"מ. זה מספיק כדי להאיץ אותו מעמידה ל-50 קמ"ש תוך 2.6 שניות, ול-100 קמ"ש תוך 9.1 שניות. טווח הנסיעה: 130 קילומטרים, בלבד יש לומר, והמהירות המרבית מוגבלת ל-120 קמ"ש (לכל הגרסאות).

 

ב.מ.וו חשפה את הסופר-קטנוע החשמלי CE 04

 

אנשי ב.מ.וו. משתמשים באותה טכנולוגיה שפיתחו עבור המכוניות והקרוסאוברים החשמליים שלהם, וזה אומר למשל מנוע חשמלי מקורר נוזל וסוללת ליתיום-יון עם תכולת אנרגיה של 60.6 אמפר שעה. משך הטעינה של הסוללה (מ-20% ל-80%) יכול להתקצר ל-45 דקות בלבד אם משתמשים בטעינה מהירה, אבל בטעינה איטית ומלאה, מ-0% ל-100%, מרשת החשמל הביתית, אורך מילוי הסוללה 4 שעות ו-20 דקות.

הקטנוע בנוי במבנה קלאסי של אופנוע, עם שלדת מסבך צינורות פלדה ומזלג טלסקופי קדמי עם בולמים בקוטר 35 מ"מ מלפנים. מאחור, כמיטב המסורת של ב.מ.וו, מותקנת זרוע חד-צדדית עם בולם זעזועים והגלגל האחורי מונע באמצעות רצועה משוננה. על הבלימה אחראי שילוב בין מערכת רגנרטיבית להשבת אנרגיה לסוללה לבין צמד דיסקים בקוטר 265 מ"מ וארבעה קליפרים.
אחד הגימיקים החביבים של CE 04 הוא תא אכסון לקסדה מלאה עם דלת שנפתחת הצידה, ומהווה את אחד מפאנלי הצד הכלי. בנוסף, יש קופסת אחסון ייעודית לטלפון נייד עם משטח טעינה אלחוטית.

 

ב.מ.וו חשפה את הסופר-קטנוע החשמלי CE 04

 

מסך TFT בגודל 10.25 אינטש מציג בין השאר אפליקציית ניווט וקישורית מלאה לסמארטפון, וזה עם רזולוציית HD ומגוון אפשרויות תצוגה לבחירת הרוכב. המערכת החשמלית, בעיקר הסוללה, מכתיבים כלי כבד מאד ששוקל כמו אופנוע גדול ולא שרירי – 231 קילוגרם – וכדי להקל על התמרון איתו הותקן הילוך אחורי (שבסך הכל הופך את כיוון הסיבוב של המנוע).

כצפוי, CE 04 מאובזר בכל האלקטרוניקה המקובלת תחת סעיף מערכות הבטיחות, החל בבקרת משיכה ו-ABS, דרך שלושה מצבי רכיבה ("ECO", "גשם" ו"כביש") וכלה בבקרת יציבות.

 

ב.מ.וו חשפה את הסופר-קטנוע החשמלי CE 04

 

CE 04 יעלה אל כבישי אירופה בתחילת השנה הבאה וצפוי לעלות שם סביב 52,000 שקלים. נכון לעכשיו מוטל מס זניח יחסית על כלי רכב חשמליים טהורים שמיובאים לישראל, אבל כנראה שאין לנו מה לבנות על מחיר מציאה לכלי הזה.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד