בקרוב בבונהמס: עשרות אופנועים קלאסיים נדירים בהישג ידכם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
עשרות אופנועים של אספן שהלך לעולמו יוצעו בקרוב למכירה פומבית בבית המכירות בונהמס. הזדמנות טובה לשים את היד על כמה אופנועים נדירים ומיוחדים במחירים סבירים יחסית

מכירות פומביות של אופנועים ומכוניות קלאסיים הנעשים על ידי בתי מכירות הן עניין נפוץ למדי, כשבדרך כלל הכלים המיוחדים, השמורים והנדירים היותר מתגלגלים בשלב זה של חיים לפחות פעם אחת לאחד מבתי המכירות המפורסמים כמו סותביס או בונהמס. כשנערכות מכירות פומביות מרוכזות שכאלו, מדובר בריכוז של כלים רבים מבעלים שונים, אבל לעיתים מזדמנת מכירה של אוסף שלם של עשרות אופנועים שהיו שייכים לאדם אחד, כמו במכירה שתיערך על ידי בית המכירות בונהאמס ב-23 ביוני.

מדובר באוסף הכולל 50 אופנועים קלאסיים, נדירים יותר ונדירים פחות, ששייכים למוזיאון על שמו של פיט דן הרטוך ההולנדי. דן הרטוך נודע כאחד האספנים הגדולים בעולם של מכוניות פורד, כשהאוסף שלו כלל מאות מכוניות לפני שאלו הועברו למוזיאון שהקים בשנת 1997. יחד עם חיבתו למכוניות פורד דן הרטוך אהב לאסוף גם אופנועים. כעת מוצעים אוסף המכוניות ואוסף האופנועים של דן הרטוך למכירה במקביל על ידי ביתה המכירות בונהמס, זאת לאחר שהלך לעולמו בשנת 2011 ומשפחתו שהתקשתה בתחזוקת האוסף העצום נאלצה לסגור את שערי המוזיאון לפני כשנתיים.

האוסף כולל לרוב אופנועים שונים של חברות אירופאיות וגרמניות שחלפו מן העולם כמו, DKW, NSU, פוך ואדלר, אך גם לא מעט אופנועי ב.מ.וו, כמה הארלים צבאיים מתקופת מלחמת העולם השנייה, אופנועים בריטיים שונים ואפילו כמה אופנועים יפניים מסוף שנות ה-70'. חלק מהאופנועים האופנועים עברו שיפוץ ושחזור ונשמרו במצב מוזיאוני וחלקם פשוט נשמרו כפי שהם ברבות השנים. כיוון שלמשפחה היה קושי בשימור כל האופנים בחלקם ניכרים פגעי הזמן, כך שמחירם נמוך יחסית וישנם מספר אופנועים במצב הדורש שיפוץ מקיף, לכן מחירם עומד על כמה מאות יורו בלבד.

האופנוע הישן ביותר באוסף הוא ב.מ.וו R52 משנת 1928 שאמנם מניע, אך זקוק לשיפוץ מקיף והסרת לא מעט חלודה, זאת הסיבה שלמרות גילו ונדירותו הוא מתומחר במחיר התחלתי של 11 אלף יורו בלבד. האופנוע היקר ביותר שיוצע במכירה הפומבית הוא אריאל Square Four נדיר משנת 1936 ששוויו מוערך בין 13.5 ל-18 אלף יורו. מדובר באחד האופנועים הבולטים והחזקים ביותר של התקופה, עם מספרי שלדה ומנוע תואמים שעל מד האוץ שלו רשומים פחות מ-8,000 מייל. עם זאת מחירו נמוך יחסית כיוון שלא עבר שיפוץ מלא לחלוטין והוא נטול מסמכים ומפתח, כך שמדובר באופנוע שיוכל לשמש בעיקר לתצוגה.

דווקא שני האופנועים במצב הטוב ביותר באוסף הם מתוצרת הארלי דיוידסון., שניהם משנת 1942. האחד הוא הארלי WLA צבאי ששופץ, נצבע וזווד בהתאם למקור. אמנם 90 אלף כלים שכלו יוצרו במהלך מלחמת העולם השנייה, אך רבים מהם הושבתו בעקבות המלחמה וגם כיוון ששליש מהייצור הגיע לרוסיה ורובו נכחד בה. עם פחות מ-12 אלף מייל על השעון ותג מחיר התחלתי של 9,000 יורו מדובר בהחלט בקניה מעניינת. ההארלי השני הוא מדגם WLC שהתחיל את חייו בצבא קנדה, אך התגלגל לאחר מכן לידיים פרטיות ועבר הסבה ושיפוץ לכלי אזרחי וצבר עד כה פחות מ-2,000 מייל על השעון. גם מחירו ההתחלתי של אופנוע זה הוא 9,000 יורו.

ישנן עוד לא מעט מציאות מעניינות עבור חובבי האספנות במכירה הפומבית הזו, שווה להיכנס לאתר בונהמס ולתת הצצה, אולי תמצאו שם את אופנוע האספנות הבא לחניה שלכם.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד