ביואל חוזרת לייצר אופנועים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אחרי הפסקה ארוכה, החברה של אריק ביואל חוזרת לייצר אופנועים ומבטיחה לא פחות מעשרה דגמים עד 2024. במנה הראשונה: אופנוע סופרבייק, סטריטפייטר ודגם אדוונצ'ר-תיור שיופיע ב-2023

אחת מיצרניות האופנועים הייחודיות והלא שגרתיות של שנות ה-90' והעשור הראשון של שנות האלפיים חוזרת לתחיה. מדובר ב-Buell האריקאית שנוסדה על ידי אריק ביואל, מי שהיה מהנדס מבכיר בהארלי דיווידסון במשך שנים. ביואל יצא מהתבנית המוכרת של אופנועים גדולים וכבדים Made in America ופנה לכיוון אופנועים ספורטיבים וקלים יחסית על בסיס מנועי הארלי עם פתרונות הנדסיים מעניינים כמו מיכל דלק שמובנה בקורות השלדה.

האופנועים של ביואל הצליחו לעורר לא מעט עניין, ואף יובאו למשך זמן קצר גם לישראל, אך מהר מאד החברה נקלעה לקשיים uנאלצה להפסיק את הייצור בשנת 2009. מאז איבד ביואל את הזכויותה על שם החברה שנשאה את שמו ופנה להתמקד בעיקר בתחום המרוצים עם קבוצת EBR (Eric Buell Racing( שזכתה להצלחה נאה במרוצי ה-AMA. על הדרך הציע ביואל דגמי אופנועי ספורט בייצור מוגבל מאד אבל לא הרבה מעבר לזה.

לפני כשנתיים התבשרנו כי ביואל חוזרת לעניינים, הפעם כיצרן של אופנועים חשמליים במיזם שנקרא Fuell. אלא שאריק ביואל לא הפנה עורף למקורות, ולאחרונה הודיע ביואל כי הוא חוזר לייצר אופנועים אמיתיים, כאלו ששורפים דלק מאובנים, בחברה שנושאת את שמו. לא כקוריוז, אלא כמהלך ארוך טווח להתבסס בשוק יחד עם הצהרה שאפתניות של הצגת 10 דגמים חדשים עד שנת 2024.



בינתיים יוצאת ביואל לדרך עם שלושה דגמים עיקריים, שניים מהם כבר די מוכרים. אופנוע הסופרבייק 1190XR ואחיו נטול הפרינג המלא 1190 XS. למעשה מדובר בגרסאות מעודכנות לשני האופנועים אותם ייצר ביואל בסדנא שלו לפני מספר שנים במהדורה מוגבלת, רק שהפעם הוא מיוצרים תחת שם החברה המקורי ועברו עדכוני עיצוב ומסכת שיפורים מקיפה. הבסיס הוא אותו מנוע V טויין בזווית של 72 מעלות המספק 185 כ"ס והאופנועים מצוידים בסממני ההיכר של ביואל ובהם שלדת אלומיניום עם מיכל דלק מובנה בתוכה ודיסקי בלימה דקים היקפיים.
הדגם השלישי שיוצע החל מהשנה הוא ה-HCR שהוא אופנוע שטח עם אותו מנוע 1190 סמ"ק עצום, וזרוע אחורית ארוכה במיוחד שלא נועד לרכיבת אינדורו צפופה אלא יותר למסלולי פלאט טראק.


יחד עם ההודעה לחזרה לפעילות חשפה ביואל כם איורים ראשונים לאופנוע אדוונצ'ר שנקרא כרגע "סופר טורינג", ונחשף, במקריות חשודה, במקביל לחשיפה הרשמית של הארלי דיווידסון פאן אמריקה הסדרתי. ביואל לא שחררה הרבה הפרטים על הסופר טורינג העתידי למע העובדה שגם הוא יעשה שימוש במנוע ה-1190 סמ"ק השרירי, שמן הסתם יעבור כיוון מחדש כדי להתאים לייעודו. לצד סממני האדוונצ'ר המוכרים כמו משקף גבוה, זיווד מלא ומיגון גחון ניתן להבחין שגם הסופר טורינג יעשה שימוש בשלדה הייחודית של ביואל. החשיפה הרשמית מתוכננת לקראת שנת הדגם 2023 – כשנה וחצי מעתה.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד