בדרך לנמל: ב.מ.וו R65 משנת 1981

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
תמיד רציתם בימר עם מנוע בוקסר אבל יש לכם מספיק כסף בקושי לאופנוע 250 פשוט? כדאי שתתנו מבט על ה-R65 שלפניכם

בשבוע שעבר פתחנו את מדור מציאות הרשת החדש שלנו עם רפליקת מייק היילוד נחשקת וסופר יקרה (שנכון לפרסום ידיעה זו טרם נמכרה). השבוע החלטנו להגיש לכם משהו יותר עממי ונגיש.

מדובר באופנוע ב.מ.וו R65 משנת 1981. לא אופנוע נחשק במיוחד או פורץ דרך, ובזמנו נחשב סוס עבודה אפרורי ופשוט גם ביחס לשאר דגמי היצרן הבאווארי. אך עם זאת, מדובר באופנוע מתוחזק, במצב מצוין ויש בו מן החן של אופנועי ראשית שנות ה-80', רגע לפני שהתמלאו פלסטיקה מכל עבר. בנוסף, מדובר בבימר עם מנוע בוקסר, שמעריצי התצורה המסורתית הזו ישמחו להניח עליו את ידיהם.



R65 הוצג בשנת 1978, ייוצר עד שנת 1985 והיה הבייבי בימר שאיתו ניסתה ב.מ.וו להיכנס לפלח שוק עממי יחסית. הוא אמנם חלק את השלדה עם דגמי ה-R הגדולים יותר של תקופתו, אך הציע שלדת זנב שונה וזרוע אחורית קצרה יותר. יחידת ההנעה ב-R65 היא גרסה מוקטנת נפח של מנוע הבוקסר מקורר האוויר הוותיק של ב.מ.וו, ששורשיו מגיעים עד ראשית שנות ה-20'. נפח המנוע 648 סמ"ק והוא מפיק הספק צנוע של 44 כ"ס ביום טוב, אבל זה אומר שתוכלו לרכב על הבימר הזה גם אם ברשותכם רישיון A1. בנוסף, מדובר במנוע שהוא נצר למשפחת המנועים מהאמינות ביותר שידע עולם האופנועים. עם 30,444 מייל בלבד על מד האוץ (פחות מ-50 אלף ק"מ) של האופנוע הספציפי, סביר להניח שהוא נמצא רק בתחילת דרכו.

מוכר האופנוע אמנם מצהיר שהוא לא בטוח שהאופנוע אכן גמע רק 30 אלף מייל, אבל ממה שמשתקף מהתמונות נראה שהנתון די מציאותי, בפרט שישנו תיעוד טיפולים מסודר. המנוע נראה נקי וללא נזילות ומבחינה קוסמטית קשה להבחין שמדובר באופנוע בן 36. המושב אמנם מעט קרוע וזקוק לריפוד מחדש והגריפים בכידון מכוערים לא מקוריים, אבל מעבר לכך האופנוע נראה פשוט נהדר. צבע הירוק בקבוק בוהק כמעט כמו לפני 30 שנה, פסי הזהב המעטרים את האופנוע שלמים לגמרי ואפילו הרגליות נעדרות סימני שחיקה.


עבור חובבי הקלאסיקה צריך לציין כי לא מדובר באופנוע במצב מקורי. המוכר מציין כי על האופנוע ישנם חלקים תחליפים ובהם הבולמים והצמיגים, אבל בעסקת החבילה יקבל הקונה גם את החלקים המקוריים. אם אתם מתכננים לרכוש אותו כבסיס לאופנוע פרוייקט, זה כנראה פחות ישנה לכם.

כמה יעלה לכם התענוג? המוכר דורש 3,500 דולרים, שהם קצת יותר מ-12 אלף ש"ח. מה שאומר שאחרי הוצאות של מיסים ושילוח יישאר לכם מעט עודף מ-30 אלף ש"ח, כך שתוכלו למלא את מיכל הדלק הגדול ב-22 ליטר ותוכלו להפליג להנאתכם לקול פמפום מנוע הבוקסר. אז קדימה, למה אתם מחכים?

 

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד