אפריליה טוארג 660 במבחן דרכים

אפריליה טוארג במבחן דרכים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אל אפריליה טוארג מתחברים תוך רגע בזכות חבילה מהודקת שמציעה ביצועים מרשימים במאמץ מינימלי. תג המחיר גבוה, וברכיבת כביש חסרה לפעמים תחושת כוח

שורה תחתונה תחילה
טוארג 660 הוא אופנוע אדוונצ'ר יעיל ושימושי. יש לו רשימת מכלולים מרשימה שמאפשרת יכולת שטח גבוהה ביחס לז'אנר. המחיר גבוה וקרוב מידי לכלים גדולים וחזקים ממנו.

אפריליה טוארג במבחן דרכים

מי אתה אפריליה טוארג?

לאחר היעדרות של שנים והתמקדות באופנועי כביש ספורטיביים שלפה אפריליה מן הארכיון את שם הדגם 'טוארג' כדי לשים גלגל בשוק האדוונצ'ר הרותח. העיצוב שלו קרבי ומעניין, ומותיר רושם של אופנוע גדול. חוץ מן השם כמובן שהכל חדש, וטוארג 660 הוא אופנוע אדוונצ'ר-שטח קרבי שחולק מנוע טווין מקבילי עם אופנועי ה-660 של המותג האיטלקי, כלומר עם טואנו 660 ו-RS660.

מחירו של טוארג 660 הוא 85,000 שקלים וזה מחיר גבוה ביחס למתחרים, בהם ימאהה טנרה 700 שמשאיר בכיס שלכם כ-15,000 שקלים ביחס לאפריליה.

מנוע וביצועים

את מנוע הטווין המקבילי, בנפח 659 סמ"ק, אהבנו בשני הדגמים האחרים, וכאן הוא מספק 79 סוסים ומומנט מרבי של 7.1 קג"מ. בשונה מדגמי הכביש, כאן הוא מכוון כדי ליצור תחושה שונה, בהתאם לייעודו, וזה מתבטא בפעולה ליניארית, נשלטת ואינטואיטיבית. התוצאה היא אופנוע לא מאיים שמיד מרגישים עליו בבית.

 

אפריליה טוארג במבחן דרכים

 

המנוע מותאם לייצור אחיזה ושליטה בקרקע בעת רכיבת שטח, ולצורך זה הוא מספק כח רב יותר בתחילת ועד לאמצע קשת הסל"ד. כמובן שאין ארוחות חינם וזה בא על חשבון תחושת הכח בחלק העליון של הקשת, כלומר שמי שאוהב לרכוב רכיבת כביש "בטורים גבוהים" עלול לחוש מחסור בכוח.

האופנוע הזה מתאים לייעודו, וברכיבת שטח מתקבלים ביצועים מכובדים תמורת מעט מאד מאמץ של הרוכב. למען האמת – פשוט אין צורך ביותר כח מכפי שהוא מספק. חבל רק שתיבת ההילוכים מתאימה יותר למשיכת "טורים" ולסל"ד גבוה, שבו היא פועלת באופן חלק וקליל. דווקא בסל"ד שמתאים לרכיבת שטח, סל"ד נמוך ובינוני, תיבת ההילוכים קשיחה מידי ופחות נוחה. תצרוכת הדלק בתנאי המבחן עמדה על 18 ק"מ לליטר.

התנהגות

טוארג מצויד בבולמים מתכוונים חלקית מתוצרת KYB עם מהלך מכובד של 240 מ"מ מלפנים ומאחור. אלה מספקים רמת נוחות גבוהה ותפקוד טוב בשטח, ובמקביל תומכים היטב ברכיבת כביש אגרסיבית. המתלים מותירים את 187 הקילוגרמים של טוארג (משקל יבש), באופן יציב ובתקשורת מלאה עם הרוכב גם בעומסים האופייניים לרכיבת שטח. מרכז כובד נמוך מועיל מאד ליציבות אך מאפשר שינויי כיוון זריזים.

אפריליה טוארג במבחן דרכים

ברכיבת כביש מתקבלת תחושה בטוחה בהטיות ובבלימות וקל להשיג איזון טוב ומותאם אישית בין ספיגה טובה של המתלים לבין הקשיחות שנדרשת לצורך רכיבה יותר ספורטיבית – וזאת באמצעות כיוונון פשוט וקל של הבולמים.

המתלים מגהצים היטב הפרעות מוכרות בדמות פסי סימון ופסי האטה, ומשדר לרוכב ביטחון וקשר טוב אל האספלט. עם זאת, בעת בלימות חזקות מורגשת שקיעה מוגזמת של הבולם הקדמי.

צריך לציין לטובה את הבלם הקדמי הכפול, בקוטר 300 מ"מ, שמספק עוצמת בלימה חזקה. חבל שאי אפשר לומר את אותם דברים על הבלם האחורי.

נוחות ושימושיות

אופנוע המבחן אובזר בתוספות עיצוביות כמו מפלט מתוצרת SC project, מגני ידיים קשוחים ומגיני מנוע, וגם – למרבה הזוועה – בסבל אחורי שפוגם בעיצוב האיטלקי. המושב נוח מאוד גם לאחר רכיבה ממושכת, והוא מתאים בהחלט לרכיבה זוגית מפני שהוא רחב וארוך.

באמצעות מסך התצוגה אפשר לבחור בין ארבעה מצבי רכיבה, אחד מהם – "אינדיבידואל" – מאפשר לרוכב להתאים לפי רצונו את רמת התפקוד של כל אחת ואחת מן הבקרות. בחירה זאת נשמרת גם לאחר כיבוי האופנוע. המעבר בין מצבי רכיבה משפיע אוטומטית על בקרת האחיזה, בלימת המנוע, ה-ABS ועל מערכות נוספות.

מסך התצוגה ממוקם גבוה ונכון, והמידע שמוצג עליו קריא. מתגי השליטה נוחים לתפעול גם במהלך רכיבה.
חבל שמיגון הרוח מתפקד באופן סביר בלבד, ושפינוי חום המנוע בעת רכיבה עירונית אינו אידיאלי. האופנוע צר באזור הירכיים וזה מאתגר את האפשרות לחבוק אותו עם הרגליים. לעומת זאת, תנוחת הרכיבה בעמידה מרגישה טבעית לחלוטין.

 

אפריליה טוארג במבחן דרכים

שורה תחתונה

אפריליה טוארג הוא אופנוע מודרני שנכנס לזירה התחרותית הזאת באחור אופנתי, ועל כן הוא כולל את כל מערכות האלקטרוניקה המקובלות. יש לו בולמים איכותיים שמספקים רמה טובה של נוחות ושליטה, והמושב נוח ומאפשר רכיבה זוגית.

המחיר של כל הטוב הזה הוא המחיר. טוארג מתומחר אי שם באמצע מעל הקטגוריה שאליה הוא שייך באופן טבעי לבין זאת של אופנועי אדוונצ'ר חזקים וכבדים ממנו.

הייעוד של טוארג הוא רכיבת שטח, וזה בא לידי ביטוי בכך שבעת רכיבת כביש הוא מספק אמנם נוחות נסיעה טובה אבל משדר תחושת מחסור בכח. זו מזכירה בכל רגע את התחום האחר, שבו הוא חש בבית.

 

 

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד