אפריליה חוגגת עשור ל-RSV4 עם מהדורה מיוחדת ואקזוטית

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אפריליה מציינת עשור להולדתו של אופנוע הסופרבייק עתיר ההצלחות שלה, עם מהדורה מיוחדת וקיצונית ב-10 עותקים בלבד

אפריליה מציינת בימים אלו 10 שנים להולדתו של RSV4 – האופנוע ששם את החברה הצעירה על מפת הסופרבייק העולמית מול יצרניות וותיקות בעלות מורשת מפוארת. לאפריליה הייתה עד אז אמנם הצלחה ענקית בקטגוריות הנמוכות ב-MotoGP, אך באליפות הסופרבייק היא לא ממש הבריקה, וכפועל יוצא מכך גם מכירות אופנועי הספורט הגדולים שלה לא התרוממו.

אפריליה RSV4 שינה את התמונה, ושבר הגמוניה מוחלטת בת עשור וחצי של דוקאטי באליפות הסופרבייק. ה-RSV4 העניק לדוקאטי 4 אליפויות יצרנית בסופרבייק (2010, ובין 2012 ל-2014) תחת ידיהם של מקס ביאג'י וסילבן ג'ינטול שהפכו בזכותו גם לאלופי הסדרה. ההצלחות על המסלול הפכו את אפריליה RSV4 לאחד מאופנועי הסופרבייק הבולטים בעשור האחרון, והוא עדין נחשב לאופנוע הספורט גדול הנפח מהטובים שניתן לרכוש כיום בזכות אבולוציה עקבית שמבצעת בו אפריליה – כשהפרק האחרון בה הוא הצגת גרסת ה-1100 בשנה שעברה.

את הציון החגיגי של עשור ל-RSV4 מציינת אפריליה, איך לא, עם מהדורה מיוחדת. האופנוע במהדורה המיוחדת נקרא RSV4 X, כשידוע האות X מציינת את המספר 10 בספרות רומיות, וגם כי רק 10 יחידות בלבד ייוצרו מהאופנוע הזה שמחירו עומד על 40 אלף יורו, פי 2 ממחירו של RSV4  בגרסת הפקטורי המאובזרת והקרבית.

אז מה מקבלים תמורת הסכום הנכבד? קודם כל, מדובר באופנוע שלא מיועד לכביש הציבורי כיוון שהוסרו ממנו הפנסים וכל אביזרי הרישוי. יחד עם פרינג וחלקי גוף העושים סיבי פחמן, מנופים רגליות ומגיני מכלולים עשויים אלומיניום ומיכל דלק דק יותר עומד משקלו של האופנוע על 165 ק"ג יבשים, 12 ק"ג פחות מאשר גרסת הפקטורי. הפרינג כולל גם כנפונים אווירודינאמיים בסגנון אופנועי ה-MotoGP, עשויים סיבי פחמן כמובן, והוא צבוע בצביעה ייחודית שחורה בשילוב צבעי דגל איטליה.

מנוע ה-V4 שבמהדורתו העדכנית והסדרתית מספק 217 כ"ס קיבל ניהול חדש, גלי זיזים חדשים וחמים ועוד מספר רכיבי פנים מאופנוע הסופרבייק שהעלו את הספקו ל-225 כ"ס. חידוש מעניין לא פחות הוא בתיבת ההילוכים, כשלראשונה לטענת אפריליה מדובר בתיבת הילוכים שבה הילוכים 1 ו-2 צמודים ללא הילוך הסרק ("ניוטרל") בינהם. מבנה זה מאפשר לקצר את זמן העברת ההילוכים בין ההילוך הראשון לשני – מה שמשמעותי בעיקר בעת זינוק – ובאפריליה מצבירים שבקרוב יגיע חידוש זה גם לאופנועים הסדרתיים. בהתאם לייעוד הריסרי מצויד RSV4 X גם בבולמי אהלינס ובלמי ברמבו המותאמים למסלול וצמיגי סליקס מלאים של פירלי.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד