אנדורו וסופרמוטו על חשמל: יצרנית האופנועים החשמליים סורון בישראל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
יצרנית האופנועים החשמליים סורון נוחתת בישראל עם דגמי אנדורו וסופרמוטו מקצועיים בעלי מפרט עשיר ומנוע שופע מומנט, אך עם טווח של כ-100 ק"מ בלבד. המחיר: החל מ-47 אלף ש"ח

מותג חדש של אופנועים חשמליים נוחת בישראל בימים אלו על ידי חברת eMoto, שכבר מייבאת ארצה מספר מותגי דו"ג חשמליים, בהם טקיטה, קוברג וזאפ. המותג המדובר הוא סורון (Sur Ron), ששורשיו בשבדיה אך הייצור של כליו נעשה, כמו אצל לא מעט מותגים,  בסין.

כמו לא מעט מיזמים של רכב חשמלי, גם סורון החלה את דרכה ב-2014 כסטארט אפ על ידי שלושה אנשי הייטק שגייס מהנדסים וכספים כדי לייצר כלים חשמליים קלים לרכיבת שטח על התפר שבין אופניים לאופנוע. לאחרונה החליטו בסורון לטפס מדרגה להציג אופנועים חשמליים בגודל מלא עדי לנגוס בפלח של אופנועי האנדורו והסופרמוטו.

סדרת אופנועים זו מכונה Storm Bee והיא זו שמגיעה אלינו ארצה בשלב ראשון. ל-Storm Bee מידות קומפקטיות יחסית המתאימות לרוכבים מתחילים, כפי שמעיד גובה מושב מתון של 760 מ"מ בלבד. עם זאת הוא מגיע בגרסת האנדורו שלו עם חישוקי 21 אינטש מלפנים ו-19 אינטש מאחור (19 ו-17 אינטש בהתאמה בגרסת הסופרמוטו).

המנוע החשמלי מותקן בחלקה התחתון של שלדת קורה כפולה וצינורות ומעביר את הכוח לגלגל האחורי באמצעות שרשרת.. למנוע הספק של 11 קילוואט (14.7 כ"ס) אך עם אפשרות להגיע לפיק רגעי של 30 כ"ס. בכל מקרה הרישיון הנחוץ כדי לרכב על הסורון הוא מסוג A2 המקביל לקטנוע 125 סמ"ק. נתון המומנט עצום ביחס לכלי שכזה ועומד על יותר מ-20 קג"מ המאפשרים להאיץ את הכלי ל-100 קמ"ש ב-4 שניות – כמו אופנוע סופרספורט מהשורה הראשונה.


הסוללה שמשקלה 30 ק"ג מאפשרת טווח רכיבה של כ-100 ק"מ במהירות של עד 50 קמ"ש, או כ-5 שעות של רכבית סינגלים, כאשר נדרשות 4 שעות כדי להביא אותה לטעינה מהירה. למרות יכולת התנועה על הכביש, מדובר באופנוע שכמו רוב אופנועי האנדורו יצטרך לעשות את דרכו לשטח על גבי נגרר.

לרשות הרוכב עומדת אפשרות בחירה בין 4 מצבי רכיבה שונים ,ישנה מערכת בקרת משיכה הניתנת לניתוק כסטנדרט, מערכת ABS, הילוך אחורי ומתלים בעלי מהלך של 290 מ"מ הניתנים לכיוונון מלא.
מחירו של ה-Storm Bee הוא 47 אלף ש"ח לדגם האנדורו, כ-20 אלף ש"ח פחות מאופנוע אנדורו מקביל בנפח 250 סמ"ק. מחיר גרסת הסופר מוטו גבוה ב-2,000 ש"ח ובזמן ההשקה תינתן הנחה של 7,000 ש"ח לשני הדגמים.

2 תגובות

  1. אבי

    משקל של האופנוע ?
    יש אפשרות לנסיעת מבחן?

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד