אינדיאן FTR1200 נחשף רשמית

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אינדיאן מציגה סוף סוף את רשמית את ה-FTR1200 המסקרן, האמור להציע אופציה ספורטיבית בסגנון מרוצי הפלאט טראק לחובבי המותג הקלאסי. המחיר לא אמור להיות זול

אחרי תקופת הכנה ארוכה חושפת אינדיאן סוף סוף את ה-FTR1200 המדובר והמסקרן של החברה. ה-FTR (ראשי תיבות של Flat Track Racing) הוא וי-טווין בסגנון האופנועים המתחרים במסלולי העבר האובליים הפופולאריים בארה"ב, כשאינדיאן עצמה עושה זאת מאז 2016 עם ה-FTR750 המשמש כהשראה עיצובית לאופנוע החדש.

כמובן שהאופנוע מותאם לכביש הציבורי, לכן באינדיאן לא הלכו עד הסוף עם מבנה המתלים ופרופיל הצמיגים, אך עדין ניתן לראות ב-FTR מעין וי-טווין ספורטיבי וקליל ביחס ללין הקרוזרים המגוון של אינדיאן. נוסף לכך, ל-FTR יש שמץ של אוריינטציה דו-שימושית כהומאז' למרוצי העפר, הודות לגחון הגבוה, המפלטים הזקורים כלפי מעלה וכמובן הצמיגים בעלי פרופיל דו-שימושי קל על חישוקי "19 מלפנים ו-"18 מאחור, כשהצמיג האחורי ברוחב צנוע של 150 כמקובל במרוצי הפלאט טראק.

עיצוב האופנוע משלב מראה נקי ורזה יחסית עם כנפים ומיכל דלק (שבכלל ממוקם מתחת למושב) קטנים למדי, יחד עם שלדת מסך צינורות שמזכירה יותר דוקאטי מאשר אינדיאן ובולם אחורי כמעט אופקי. מעצבי אינדיאן ירדו לפרטים כשהם משווים ל-FTR מראה רטרו מודרני, כך למשל בפנס הקדמי בעל מסיט הרוח הצנוע המשובץ בנורות LED או בשעון מהירות מנימליסטי עם צג LCD במרכזו.

בדומה לדגמי הסקאוט/בובר גם המנוע של אינדיאן FTR1200 הוא וי טווין בזווית של 60 מעלות, מקורר המים והמוזרק, אך מדובר במנוע חדש לגמרי שנפחו עלה מ-1,133 ל-1,203 סמ"ק בזכות הגדלת קדח הבוכנה מ-99 ל-102 מ"מ, עם יחס הדחיסה גבוה יותר של 12.5:1, וכתוצאה מכך ההספק המרבי יצא נשכר  כשהוא עומד בגרסת ה-S על 120 כ"ס ב-8,250 סל"ד (20 כ"ס יותר מאשר במנוע הסקאוט). חשוב לפא פחות הוא נתון המומנט הנדיב: 11.7 קג"מ המתקבלים ב-6,000 סל"ד. בגרסה הרגילה והבסיסית מסתפק ה-FTR בהספק ידידותי יותר של 95 כ"ס.

ל-FTR תיבת הילוכים בעלת שישה יחסי העברה והינע סופי באמצעות שרשרת, שלא כמקובל באופנועים אמריקאים. גם מערכת הבלימה לא ממש אופיינית לאופנועים ממוצא זה, עם צמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ וקאליפרים ראדיאלים עם 4 בוכנות של ברמבו מלפנים, ודיסק בקוטר 265 מ"מ וקאליפר שתי בוכנות של ברמבו מאחור.

אינדיאן תציע את ה-FTR1200 גם בגרסת S  קרבית ומאובזרת יותר, הכוללת לוח מחוונים דיגיטלי מלא וצבעוני עם קישורית BT, מתלים בעלי אפשרויות כוונון מלאות מלפנים ומאחור, מערכת ABS וחבילת אלקטרוניקה הכוללת בקרת משיכה, בקרת ווילי ושלושה מצבי רכיבה שונים לבחירת הרוכב.

למרות שמדובר באופנוע ספורטיבי בעל אופי צעיר המתחרה בהארלי ספורטסטר XR1200, אינדיאן FTR1200 לא אמור להיות אופנוע זול. מחירו ההתחלתי מתחיל ב-13 אלף דולר לדגם הבסיסי בסכמת הצביעה השחורה, כ-4,000 דולר יותר ממחירו של אינדיאן סקאוט בסיסי. מחיר גרסת ה-S עומד על 15 אלף דולר, כשעבור צביעת רפליקה עם שלדה אדומה נדרשת תוספת של עוד 1,000 דולר, מה שמעמיד את מחירו קרוב לזה של האינדיאן צ'יף.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד