מעלים עשן: כיצד עישון סמים משפיע על יכולות הרכיבה?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ניסוי לא מדעי שנערך בארה״ב בדק את השפעת עישון המריחואנה על יכולות הרכיבה. התוצאות לא מפתיעות, אך מאוד מצחיקות ונותנות חומר טוב, תרתי משמע, למחשבה

״בשלב מסוים הייתי כל כך מסטול, שהתקשיתי לשים קסדה על הראש״, כך מספר כתב המגזין Motorcyclist סאם סמית׳, בכתבה מיוחדת בה התנסה ברכיבה תחת השפעת מריחואנה. במהלך אותו ניסוי לא כל כך מדעי, סמית׳ ועמית נוסף למגזין עישנו כמות נכבדה של מריחואנה ואז רכבו על אופנוע הונדה קטן במסלול קארטינג סגור ובטוח, כדי לבדוק את ההשפעה של העישון על יכולת הרכיבה שלהם.

לפי דו״ח מיוחד שהוגש לקונגרס האמריקאי, מריחואנה גורמת לזמן תגובה איטי יותר בכביש, כמו גם לקשיים בזיהוי מטרות, קבלת החלטות ושמירה על ריכוז. גם אנחנו ב-TheDoo לא ממליצים על התנסות שכזאת, ומזכירים שעישון מריחואנה בארץ אינו חוקי – ובטח הרכיבה תחת השפעתו.

ובכל זאת, תוצאות הניסוי הקטן מעניינות. שני הכתבים האמיצים הגיעו למסלול, וכדי לעשות את כל הניסוי הזה למצחיק יותר – הם השתמשו בהונדה CRF 50. תחילה, הם סחטו את מנוע 3 כוחות הסוס כשהם פיכחים, ואז השוו את זה לרכיבה תחת השפעת הסם.

הונדה CRF 50 (תמונה: הונדה)

לדבריהם, הם עישנו במשך כחמש שעות, כשבכל חצי שעה הם עלו למסלול פעם נוספת. הפעם הראשונה שהם עלו למסלול מסטולים האטה את תוצאותיהם בכחמש שניות, אך החוויה הייתה לדבריהם קסומה.

״זה היה קורע מצחוק״, סיפר סמית׳ בכתבה. ״הרגשתי כמו אל. הרוח מצאה את דרכה לתוך החליפה שלי והרקידה את פטמותיי. צחקתי על איך שהברכיים שלי נראות״. עם זאת, לאחר עוד כמה שאיפות, הדבר נעשה קשה יותר ויותר, וזמני ההקפה התארכו והרכיבה הפכה לפחות מדוייקת.

״לפתע הבנתי שמה שאני אוהב ברכיבה שונה לגמרי ממה שאני אוהב בעישון מריחואנה״, הוסיף סמית׳. ״המריחואנה גרמה לי לא לרצות לרכב על שום דבר מלבד על הספה״.
אז אמנם התוצאות של הניסוי אינן מדעיות, אבל בהחלט ניתן להסיק על כך לגבי היכולת בזמן רכיבה. התחושה שלכם אולי תהיה טובה, אבל התפקוד פחות, לכן אם אתם משענים רצוי מאד להימנע מלרכב במצב שכזה.

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד