אוהבים ווילי? מה דעתכם על קנס של 36,000 שקלים והחרמת האופנוע?

אוהבים ווילי? מה דעתכם על קנס של 36,000 שקלים והחרמת האופנוע?
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אם אתם אוהבים את תחושת הרכיבה או העצירה על גלגל אחד ואין לכם 36,000 שקלים מיותרים - עדיף כנראה שלא תיסעו לאוסטריה, ולכל הפחות שלא תתרגלו שם 'וויליז' ו'סטופיז'.

 

ממשלת אוסטריה מכבידה את ידה על אופנוענים שמתרגלים שימוש בגלגל אחד פחות על כבישים ציבוריים ועל מי שרוכבים במהירויות גבוהות מאלה שמתיר החוק. מי שאשם בכך – כמה לא מפליא – הם גם אופנוענים.

אוהבים ווילי? מה דעתכם על קנס של 36,000 שקלים והחרמת האופנוע?

האוסטרים, כמו שכניהם השוויצרים, ממילא נחשבים כמי שמחמירים בענישה כלפי עבירות תנועה למיניהן, ועד לא מכבר אפשר היה לשלול את רישיונות של רוכב אופנוע שביצע 'ווילי' על כביש ציבורי בנסיבות שמסכנות את הציבור, או לקנוס אותו בסכום תלת ספרתי של 'אירו'.

בשנה שעברה הוחמרו העונשים כלפי נהגים שנתפסים בביצוע עבירות תנועה, אבל באמצע השנה הבאה תחול הסלמה קיצונית בענישה שנקבעה בחוק: בנסיבות שונות אפשר יהיה להחרים לשלושה ימים, שבועיים או לצמיתות את האופנוע של מי שמבצע 'ווילי' או 'סטופי', או כלי הרכב של מי שחורג מן המהירות המותרת ב-80 קמ"ש בשטח בנוי.

מי שנתפס בעבירה כזאת, או בחריגה של 90 קמ"ש מן המהירות המותרת מחוץ לעיר, יספוג בנוסף קנס שיכול להגיע עד ל-10,000 אירו, או כ-36,000 שקלים כערכם בשקלים כעת. חשוב לשים לב שהענישה תחול לא רק על אזרחי ותושבי אוסטריה אלא גם על כל מי שיבקר במדינה, אם כי הליכים כאלה כנגד מבקרים יופעלו רק במקרים שבהם הם "נתפסים על חם".

 

אוהבים ווילי? מה דעתכם על קנס של 36,000 שקלים והחרמת האופנוע?

 

וזה לא הכל. גם מי שמתכנן לנהוג באוסטריה במכונית צריך להתנהג כאוסטרי מפני שרוב התקנות המחמירות החדשות חלות גם על מכוניות. סעיף 102 (3c) החדש מתייחס כעת לכל מה שבעיניי רבים מאיתנו נתפש כהפגנת יכולת נהיגה או רכיבה מרשימה אך בעיניי אחרים נתפש כמטרד מסוכן, למשל ביצוע 'דריפטים' או 'דונאטס' או אפילו, תחזיקו חזק – נעילת גלגלים ו"ציור פסים שחורים על האספלט" על כבישים ציבוריים. באופן יותר ספציפי לאופנועים מדובר ב"הנפת גלגל קדמי או אחורי ותמרוני רכיבה אחרים".

ומי אשם בטרלול האוסטרי? האם הענישה המוגברת נקבעה בעקבות זינוק במספר הנפגעים או בעקבות החלטה ממשלתית לשפר את בטיחות רוכבי האופנועים ושאר משתמשי הדרך? לא ולא. מי שהוביל את החקיקה הם פוליטיקאים שמרנים ששולטים כעת בפרלמנט האוסטרי בתמיכת המפלגות ה"ירוקות", אבל מה שנתן להם רוח גבית היה, בין השאר, סיקור תקשורתי של מקרים שבהם נצפו ונתפסו אופנוענים כשהם מבצעים 'וויליז' או רוכבים במהירויות חריגות על כבישים ציבוריים.

השיא, כך מדווחת עיתונות הרכב האוסטרית, הוא מקרה שזכה לתהודה רבה בתקשורת ובו בחור (שכל אחד יכול לבחור כיצד ראוי לכנות אותו), רכב בשנת 2020 על אופנוע וביצע 'ווילי' במהירות של 100 קמ"ש בשטח עירוני כשהוא עובר על גבי תחום הפרדה מצויר ("זברה") ועוקף רכב אחר. הבחור לא ידע שהרכב הנעקף הוא ניידת משטרה סמויה, זה מילא, אבל לאחר שנשפט ורישיונו נשלל לשנה הוא החליט שבמקום לשלם את המחיר עדיף לו לערער לערכאה גבוהה יותר.

הערעור נדחה, בין השאר בנימוק שאופן הרכיבה לכשעצמו "עלול לגרום לתנאים מסוכנים במיוחד" ובהסתמך על תקדימים משפטיים שבהם נקבע ש"שליטה מלאה של אופנוע מובטחת רק אם שני הגלגלים נמצאים במגע עם הכביש ואופיו הספציפי של אופנוע, כפי שמוגדר בחוק, סותר נהיגה מכוונת רק על הגלגל האחורי". אלא שזה סייע לאווירה הציבורית שלאורה ביצעו הפוליטיקאים את תיקוני החקיקה ובין השאר הצמידו לקודקס התעבורה נוהג שלקוח מן החוק הפלילי שמאפשר החרמת רכוש שבאמצעותו בוצעה עבירה פלילית.

 

אוהבים ווילי? מה דעתכם על קנס של 36,000 שקלים והחרמת האופנוע?

 

החקיקה החדשה בתחום זה, שתיכנס כאמור לתוקף באמצע השנה הבאה, קובעת מדרג של קנסות ואפשרויות החרמת רכב בהתאם לחומרת העבירה, החל, כאמור, מהחרמת אופנוע (או מכונית) לשלושה ימים עד שבועיים. בעבירות תנועה חמורות במיוחד אפשר יהיה להחרים רכב לצמיתות ולמכור אותו במכירה פומבית, ובמקרה כזה יועברו 70 אחוזים מתמורת המכירה לקרן הבטיחות בדרכים. ומה היא, למשל, "עבירת מהירות חמורה"? נהיגה במהירות של יותר מ-60 קמ"ש מעל המהירות המותרת בשטח עירוני או יותר מ-70 קמ"ש מעל המותר מחוץ לעיר, או מה שמוגדר כ"עבירות קיצוניות" או "עבירות חוזרות ונשנות".

אז אם תכננתם לנהוג או לרכוב באוסטריה בשנה הבאה כדאי לזכור ראשית לכל להשאיר את כל הצמיגים על האספלט, ועדיף גם לשים לב למהירות המותרת.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד