"תעשה לי סיבוב" – המדריך המקוצר לרוכבים בזוג

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
רכיבה בזוג יכולה להיות חוויה, אבל היא מצריכה גם הכנה מוקדמת לפני שמצרפים אורח במושב האחורי. הנה הטיפים לרוכב ולמורכב שיהפכו את הרכיבה שלכם לבטוחה ומהנה יותר

"מורכב יקר, רכיבתנו הזוגית הקרובה מעידה על שותפות אמיצה לדרך. בכך שהסכמת לרכוב איתי, הנך מבטא תחושת ביטחון בי, בניסיוני, ביכולותיי. עלייך להיות רגוע, משוחרר וזורם. עלייך לסמוך עליי באופן מלא. לפרקים יהיה מעניין יותר, לפרקים פחות. השתדל להישאר מרוכז קדימה. אל תירדם(כן כן, קרה לכולנו לא פעם ולא פעמיים…) , אל תבצע תנועות מוגזמות שם מאחור. אתה חלק פעיל ברכיבה. השפעתך על התנהגות המכונה מורגשת."

רכיבה זוגית היא לא עניין של מה בכך ולמרות זאת לא מלמדים אותה בשום מקום. למורכב השפעה קריטית על יציבות האופנוע והתנהגותו ובשונה מטרמפיסט ברכב יש לנוסע במושב האחורי אחריות לנסיעה ולבטיחות. לאחר המונולוג הכללי חוצב הלהבות הנובע מתוך תחושת האחריות על בטיחות המורכב והרכיבה, ניגש לכמה טיפים פרקטיים.

תדרוך
מורכבים רבים אינם מתעניינים ברכיבה ובאופנוענות ולא מודעים לפיזיקה הבסיסית המשאירה אופנוע על הגלגלים. יש להסביר באופן פשוט שאופנוע בתנועה פונה על ידי הטיה(השכבה), ולא רק שאין סיבה לחשוש ממנה אלא שלמורכב תפקיד מרכזי ביציבות האופנוע כי עליו להיות "כמו ארגז". לא להתנגד ולהפנות את הגוף לכיוון ההפוך אלא לזרום עם ההטיה.

חשובה מאד המודעות להאצות ועצירות. על המורכב להביט קדימה מעל לכתפו של הרוכב ולנסות לקרוא את הנתיב הנבחר. מבחינת תנוחת רכיבה, על המורכב לשבת תמיד ולהניח רגליו על הרגליות הייעודיות ללא יוצא מן הכלל. כמפעילי האופנוע, עלינו להיות זהירים בעת הרכבה ולהתנהל ברכיבה מונוטונית חסרת הפתעות תוך מודעות למרחק העצירה שגדל עקב תוספת המשקל.

תקשורת
כמו בכל מערכת יחסים, חשוב לעבוד על התקשורת. ברוב המקרים אנו לא מצוידים במערכת תקשורת בין הקסדות, כך שבלתי אפשרי לדבר בזמן רכיבה במהירות. לכן, עוד לפני תחילת התנועה יש לסכם על סימני ידיים להעברת מסרים חשובים כמו: "עצור בדחיפות", "תאט-זה מהיר לי מדי", "הכל טוב", "אני צריך לשירותים" וכדומה.

ציוד ומיגון
המורכב הוא לא פליט מלחמה חסר זכויות שמקבל קסדה של הדוד, פליז מהצבא וכפפות בד של אמא. על המורכב להיות מצויד בקסדה מתאימה, מעיל ייעודי ממוגן במידה הנכונה, כפפות, ג'ינס או מכנס ייעודי ונעליים סגורות. ברור שלרכוב בגופייה, שורט וכפכפים זה הכי כיף וקל אבל די חסר אחריות. ATGATT=All The Gear All The Time.

הכנת האופנוע
תוספת מורכב משמע תוספת של בסביבות 75 ק"ג בממוצע, ומדובר בתוספת קריטית המשפיעה על התנהגות האופנוע. לכן יש להתאים את לחץ האוויר בגלגלים, לכוון עומס קפיץ בבולמים (אם ניתן) ולוודא שרגליות המורכב ייעודיות, תקינות ופנויות להנחת הרגליים. חשוב שיהיה למורכב כמה שיותר נוח. כדי למנוע פדיחות בחניה, סמנו למורכב לתפוס את מקומו על האופנוע רק אחרי ששתי רגלייך על הקרקע, ידך על הבלם ואתה מוכן לעליית המורכב. גם ירידת המורכב מהאופנוע תתקיים רק לאחר סימן למרכיב ומומלץ מהצד ההפוך למפלט. באופן כללי יש להזהיר את המורכב ממכלולים חמים או חדים.

קירבה אישית
ככל שהמרחק בין זוג הרוכבים קרוב וצמוד כך טוב יותר. עדיפה "צפיפות" וקירבה מאשר מורכב שמחליק לפנים או לאחור, נוגח במרכיב במהלך עצירה או מאבד אחיזה וחביקה בעת האצה. על המורכב לאחוז בעזרת ידיו את מותניו של המרכיב או לאחוז בידיות הייעודיות (אם קיימות) ולהישען מעט לפנים כעמדת מוצא. באם מבנה האופנוע מאפשר זאת והמורכב מגיע עם ידיו למיכל הדלק, מומלץ להישען עליו בעת השכבות או עצירות. לזוגות הרוכבים יחדיו באופן קבוע, מומלץ לשקול התקנת ידיות אחיזה על מיכל הדלק כמוצר אפטר-מרקט.  

אז איך תדעו שההרכבה מוצלחת? באמצע הרכיבה תשכחו שיושב מאחוריכם מישהו. המורכב צריך ויכול להיות לא מורגש.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד