תערוכת מילאנו: אפריליה RS660 קונספט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אפריליה מפתיעה ומציגה בתערוכת מילאנו קונספט לאופנוע ספורטיבי בקטגוריית הסופרספורט, עם מנוע טווין מקבילי שעתיד להיות בסיס למשפחת דגמים חדשה בנפח בינוני

לאפריליה כידוע יש מסורת ארוכה של אופנועים ספורטיביים. מצד אחד ניתן למנות  את סדרת דגמי הליטר הספורטיביים של  החברה שמתבלטת מזה שנים באליפות הסופרבייק, כשמן העבר השני ישנם הדגמים הדו-פעימתיים קטני הנפח שהיו מבוססים דגמי הגרנד פרי שהביאו לחברה עשרות ניצחונות ואליפויות בקטגוריות ה-125 וה-250 ז"ל.

אלא שלמרות ההצלחה הגדולה בשתי הנישות הללו, מעולם לא נכנסה אפריליה לטווח הגדול הנמצא בינהן. יכול להיות שבקרוב הדבר הולך להשתנות, כפי שמרמז דגם קונספט חדש שהציגה אפריליה בתערוכת מילאנו ואולי מבשר על כניסתה לקטגוריית אופנועי הסופרספורט. האופנוע אותו הציגה אפריליה במילאנו נקרא RS660 ונראה אופנוע מוגמר למדי ולא כמו קונספט עתידני. אפריליה לא פרסמה פרטים טכניים פרטניים על האופנוע, אך ממה שכן נגלה מצליח לעורר סקרנות.

נפח המנוע לא נחשף, ולאור המספר בשם האופנוע ניתן לשער שנפחו יהיה קצת יותר מאשר 600 סמ"ק המסורתיים בקטגוריה. נפח גבוה יותר מתבקש על מנת לעמוד מול המתחרים היפניים מרובעי הצילינדרים כיוון שבאפריליה בחרו בתצורת טווין. המנוע בנוי בתצורת מקבילית, כשהוא לטענת אפריליה נגזרת של מנוע ה-RSV4 1100 החדש שהוצג בסמוך, כך שמדובר למעשה בצלע אחת של מנוע ה-V4 המוכר.

שלדת האופנוע בתצורת קורה כפולה והזרוע האחורית המעוקלת (סימן היכר של דגמי ה-RS הקטנים) עשויים אלומיניום, כשלדברי אפריליה היא תוכננה כשהמנוע הוא גורם עיקרי הנושא בעומס והבולם האחורי ותקן בזווית חצי אופקית. האריזה של המנוע הקטן יחסית בשלדה מקנה ל-RS660 קומפקטי ודחוס, ומן הסתם במידה ויגיע לייצור סדרתי יהיה לו יתרון משקל על פני האופנועים היפניים.

וכאן עומדת השאלה הגדולה האם אכן יגיע RS660 לייצור. ההצהרה היחידה אותה סיפקה אפריליה היא כי "הפרויקט יהווה בסיס למגוון פיתוחים עתידיים בסגמנטים חשובים בשווקים אסטרטגיים". המשמעות היא שגם אם לא יגיע לייצור, אמורה יחידת הכוח החדשה להוות בסיס למשפחת דגמים חדשה בנפח בינוני איתה מתעתדת אפריליה להרחיב את פעילותה גם לשווקים בצפון אמריקה באסיה. האופציות על בסיס תצורת המנוע הפופולארית מגוונות, מאופנוע אדוונצ'ר בינוני ועד אופנוע עירום בסגנון ימאהה MT07. בכל מקרה, אנחנונשמח גם רק לראות סוף סוף נציגות איטלקית ראויה בשוק אופנועי הסופרספורט.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד