שמועות: האם גם דוקאטי בדרך להודו?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
לפי דיווחים מתת היבשת, החברה האיטלקית תחבור להירו ההודית ותציג שני דגמים חדשים בנפח 300 סמ"ק עבור השוק המקומי שיתכן ויגיעו גם לאירופה

האם גם דוקאטי בדרך להודו? כלי התקשורת בהודו מדווחים כי דוקאטי צפויה לחבור ליצרנית המקומית הירו, זאת על מנת לפתח אופנוע מותאם לשוק של תת היבשת, שצפוי להיות משווק אף כאופנוע ברמת כניסה במערב. על פי הדיווחים והשמועות, על פיתוח המנוע תהיה אחראית החברה האיטלקית, בעוד שעל שאר חלקי הכלי וההרכבה תעמול החברה ההודית.

עוד לפי השמועות, מנוע הכלי צפוי להיות בנפח של 300 סמ״ק ובעל צילינדר אחד, מה שימקם אותו בפלח השוק העליון בהודו – שם נפוצים בעיקר קלים בכלי נפחים של 200 סמ"ק ומטה. אחד הכלים אמור להיות בסגנון סקרמבלר, שאין מן הנמנע שתהיה זו פשוט גרסה זולה משונמכת מכלולים של הסקרמבלר המוכר (המגיע עם מנוע וי-טווין). בנוסף, על פי השמועות, אמור להצטרף לסקרמבלר גם גם אופנוע בסגנון אדוונצ'ר שישאב השראה מעיצובו של המולטיסטארדה הפופולארי.

 

השוק הדו-גלגלי ההודי נחשב לאחד הגדולים בעולם, אך במשך שנים ארוכות יצרניות אופנועים מערביות נמנעו מלהיכנס לשם בשל העדפה המקומית לאופנועים זולים וקלים. עם זאת, בשנים האחרונות חברות רבות מהמרות על השוק ההודי כשוק מתפתח, וכך נחתמו להם מספר שיתופי פעולה מעניינים בין חברות מערביות לחברות מתת היבשת.

כך, ב.מ.וו חתמה לפני כחמש שנים על הסכם שיתוף פעולה עם היצרנית ההודית TVS שמייצרת עבורה את דגמי סדרת ה-310 שזוכים לפופולאריות בקרב רוכבים מתחילים (גם בישראל), ומצד שני הוליד עבור TVS את ה-Apache RR 310 שנחשב האופנוע היקר וביורת בהיצע של החבר ההודית. מודל כלכלי שונה מתרחש במקרה של KTM האוסטרית ובג׳אג׳, כשהאחרונה מחזיקה ב-49% ממניות החברה האוסטרית, והשתיים מייצרות ביחד אופנועים עבור השוק ההודי וגם את הדגמים קטני הנפח ממשפחת הדיוק. 

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד