שיא עולמי: אופנוע וינסנט נמכר בכמיליון דולר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
בלק-לייטנינג מ-1951 נמכר במכירה פומבית בלאס וגאס תמורת 929 אלף דולר. הוא מגיע עם כל החלקים המקוריים

אופנועי וינסנט הבריטים יוצרו בין השנים 1928 ו-1955 והם נחשבים נדירים ויקרים. האופנועים היו אופנועי העל של תקופתם, שברו שיאים, נצחו במרוצים ועקב מספרם המועט הם הפכו לנחשקים במיוחד על ידי אספנים. מבין דגמי החברה, הבלק-לייטנינג (Black Lightning) היו נדירים עוד יותר. מספיק כדי שאחד מהם יימכר בשבוע שעבר ב-929 אלף דולר, במה שהפך אותו לאופנוע היקר ביותר בהיסטוריה שנמכר במכירה פומבית. המכירה נוהלה על ידי בית המכירות ״בונהאמס״, והתרחשה בלאס וגאס.

הכלי שנמכר הוא גרסת מרוצים לכביש הציבורי מ-1951. הגרסה המדוברת זכתה לבלמים וגלגלים המיועדים למרוצים, משקל מופחת ושיפורים שונים במנוע. כך, ביצועי הכלי הוערכו בכ-70 כ״ס לעומת 55 כ״ס של הגרסה הרגילה, ומהירות מרבית של מעל ל-240 קמ״ש לעומת כ-200 קמ״ש של הדגם הפשוט יותר. לפי הערכות, 33 אופנועים כאלה יוצרו במצטבר, מהם שרדו 19 בלבד.

האופנוע במכירה הפומבית. (תמונה: Bonhams)

האופנוע שנמכר בתערוכה, מספר שלדה RC9205, הוא בעל היסטוריה עשירה של הישגים ומרוצים. הוא נבנה על ידי רוכב המרוצים ועובד המפעל טוני מק'אלפין (Tony McAlpine) שהעביר אותו לאוסטרליה, מדינת המקור של הרוכב. לאחר מכן עבר מספר ידיים עד שהגיע לג'ק אהרט (Jack Ehret), שהחזיק בו במשך 47 שנים. הוא נצח עמו אינספור מרוצים ואף שבר את שיא המהירות האוסטרלי עם מהירות של 141.5 מייל לשעה, שהם 227.7 קמ"ש.

בשנת 1999 האופנוע נמכר שוב ופעם נוספת בשנת 2014, אז גם הגיע לאירופה, טופל כך שיחזור לכביש, אך נשאר במצב מקורי ומעולם לא שוחזר. מד המרחק באופנוע מורה על 8,587 ק"מ בלבד, רובם בעת "מרדף אחר תהילה" כפי שמגדירים זאת בבית המכירה. אם מחפשים בציציות, מגלים שהגלגל האחורי בגודל 20 אינטש הוחלף באחד במידה 19 אינטש על מנת שניתן יהיה להתקין צמיג מודרני. בכל מקרה, כל החלקים המקוריים שלא מותקנים על האופנוע נמכרו יחד אתו.

כתבות נוספות

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד