ראדאר לכל רוכב? המערכת החדשה שנותנת לרוכב עיניים בגב

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
חברה טיוואנית פיתחה מערכת ראדאר הניתנת להתקנה עצמית על כל אופנוע המתריעה לרוכב על המתרחש בשטחים מתים. המערכת טרם יצאה לשוק אך כבר ניתן להזמינה

מערכות הבטיחות המתקדמות מבוססות הראדר והחיישנים מגיעות באיחור של כמה שנים טובות לעולם האופנועים, אבל ללא ספק מדובר בהתפתחות החשובה ביותר בעולם הדו-גלגלי לעתיד הקרוב. עכשיו, כעשור אחרי שמובילאיי החלה לשווק מערכת התרעה מבוססת ראדאר כמוצר אפטרמרקט, המתריע בפני נהגים על סטייה מנתיב, כל הקורה בשטחים מתים וכדומה – מוצר דומה מגיע לעולם האופנועים.

החברה שאחראית על כך היא סנזהר (Senzar) הטיוואנית, שפיתחה מערכת אפטרמרקט מבוססת רדאר לרוכבים. מערכת זאת, אותה ניתן להתקין לבד תוך מספר דקות לבד, עושה שימוש ברדאר המותקן ליד לוחית הרישוי של האופנוע. זה יודע לזהות ולהתריע על תנועה באזורים המתים שבמרחק של עד כעשרה מטרים מאחורי הרוכב.

ההתרעה נעשית בשני אופנים. מנוע רטט שמותקן מתחת למושב האופנוע ירטוט בעדינות בעת זיהוי סכנה, ועל פי אתר החברה, הוא נבנה כך שגם מי שרוכב עם ציון מגן מלא יוכל להרגיש בו. שיטת החיווי הנוספת היא דרך מנורה קטנה שמותקנת על מראות האופנוע, אשר תהבהב בעת זיהוי אופנוע או רכב באזורים המתים שלא נמצאים בטווח הראייה של הנהג בהתאם לצד בו ממוקמת הסכנה. בנוסף, המערכת מסוגלת להתריע בפני סכנות גם בזמן החלפת נתיב.

המוצר הזה, שיכול להיות מציל חיים במידה ויעבוד בצורה טובה, עדיין לא יצא לשוק. באתר החברה לא מספרים מתי הוא צפוי לצאת, אך אומרים כי מדובר בזמן הקרוב. בינתיים, הם מציעים למי שימהר להירשם לאתר לרכוש את המוצר בהנחה של 50% כאשר שיווקו יחל. עם זאת, המוצר לא זול, ומחירו עומד על 399 דולרים לאחר ההנחה – קצת פחות ממחירה של מערכת מובילאיי הנמכרת כיום למכוניות בכל חנות אביזרי רכב.

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד