ק.ט.מ משתלטת על גאס גאס

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
יצרנית האופנועים האוסטרית ממשיכה להתרחב, כשהודיע בסוף השבוע על רכישת 60% ממניות גאס גאס הספרדית. כעת נותר לראות איך וכיצד ימצא את עצמו המותג הספרדי לצד ק.ט.מ והוסקוורנה

ק.ט.מ ממשיכה לבצר את מעמדה כיצרנית האופנועים הגדולה באירופה וכגורם הדומיננטי בעולם אופנועי השטח. בסוף השבוע האחרון הודיעה ק.ט.מ כי היא רוכשת 60% ממניות גאס גאס, ובכך למעשה היא משתלטת על היצרנית הספרדית שמצטרפת להוסקוורנה שעברה לבעלות כתומה בשנת 2013. העסקה אמנם דורשת את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים בספרד, אך לכאשר זה יקרה הדבר יהפוך את השליטה של קבוצת ק.ט.מ בענפי האנדורו ורכיבת השטח לחזקה מאי פעם.



עבור גאס גאס ההשתלטות של ק.ט.מ מגיעה בתזמון מצויין. בשנים האחרונות עברה גאס גאס תהפוכות רבות, פשיטת רגל ומעבר בין בעלויות שונות עד אשר נרכשה בשנת 2016 על ידי Tarrot, יצרנית אופנועים וקטנועים חשמליים ספרדים הנמצאת בבעלות חברת השקעות אמריקאית. מאז הצליחה גאס גאס לחזור לתפוקת ייצור מלאה ולרענן את היצע דגמי הטריאל והאנדורו שלה, אם כי היא עדין לא נמצאת בימיה הטובים כמו בראשית העשור. אחת כיוון שהיא עדין חברה קטנה תקציבי הפיתוח של גאס גאס מוגבלים, והדבר משמעותי במיוחד בתחום האופנועים הדו-פעימתיים בו נדרשת השקעה רבה כדי לעמוד בתקנות זיהום האוויר המחמירות.

מן הסתם תחת ק.ט.מ תוכל גאס גאס ליהנות מתקציבי פיתוח גדולים יותר כמו גם לעשות שימוש בטכנולוגיות זמינות מהמדף כמו המנועי הדו-פעימתיים המוזרקים של ק.ט.מ. מן הצד שני, גם לק.ט.מ יש תועלת בהשתלטות על גאס גאס. מן הסתם הדבר יאפשר לה דריסת רגל בשוק הספרדי המפותח, אבל מעבר לכך תוכל ק.ט.מ להשתמש בידע של Tarrot התחום הכלים החשמליים, כמו גם להשיג דריסת רגל בשוק אופנועי הטריאל. שוק מצומצם יחסית, אך כזה שבו לגאס גאס יש דריסת רגל משמעותית יחס עם יצרנית אופנועי הטריאל אוסה (OSSA) שנרכשה לפני מספר שנים על ידי גאס גאס.

מעבר להודעה על הרכישה ועל שיתוף הפעולה העתידי לא מסרו בק.ט.מ כיצד יראה שיתוף הפעולה עם גאס גאס ומה יהיה מיקומה בהיררכיה של הקבוצה – דבר שמסקרן בעיקר לגבי היצע דגמי האנדורו של גאס גאס. עם זאת, הייצור של אופנועי גאס גאס אמור להימשך במפעל בג'ירונה.



ומה זה אומר לגבינו בישראל?
כיום מחזיקה 'מטרו מוטור' בזיכיון היבוא של גאס גאס לישראל, אך נכון לעתה טרם חודש היבוא על ידי מטרו והוא צפוי להיות מחודש במהלך השנה הבאה. המעבר לידי ק.ט.מ אמנם טורף את הקלפים, אך רוב הסיכויים שכמו במקרה של הוסקוורנה המיובאת על ידי 'עופר אבניר' ישאר הזיכיון אצל 'מטרו' ולא יעבור לד.ל.ב מוטוספורט, למרות שמטרו גם מייבאת את אופנועי בטא המתחרים באותה משבצת.
היצע האופנועים של גאס גאס אמור להתעדכן וללשתדרג בשנים הקרובות תחת ק.ט.מ, מה שאומר שעבור הרוכבים המקומיים אמורה להיות אופציה נוספת של מגוון דגמי אנדורו והתחרות רק תגבר.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד