קוואסאקי תציג Z חדש ושרירי עם מגדש על

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
קאוואסאקי מאשר כי תציג אופנוע נוסף עם מנוע בעל מגדש על, הפעם כחלק מסדרת הסטריטפייטרים של היצרן הירוק. עד לחשיפה המלאה ב-23 לאוקטובר ישנו וידאו כטיזר

למרות שמגדשי טורבו הפכו להיות נפוצים מאד בעולם הרכב בעשור האחרון, בעולם האופנועים טכנולוגיית ההגדשה כמעט ואינה קיימת. למעט אפיזודה קצרה של אופנועי טורבו יפניים בשנות ה-80' העולם הדו-גלגלי נותר נאמן למנועים אטמוספריים, גם כעת כשהטכנולוגיה השתכללה ופתרה את בעיות ההשהייה, ועל אף שהגדשה יכולה לעזור לעמוד בתקני זיהום האוויר המחמירים.

היצרנית היחידה שניסתה לחזור לטכנולוגיית הגדשה באופנועים סדרתיים היא קאוואסאקי, אשר הציגה בשנת 2015 את ה-H2 הסופר קרבי שעושה שימוש במנוע בעל מגדש על (מגדש המונע באמצעות רצועה ולא על ידי גזי פליטה). קאוואסאקי H2 על גרסאותיו נותר בודד במערכה המוגדשת, על אף כי נפוצות שמועות שגם יצרניות אחרות זוממות להציג אופנועים מוגדשים. חלק המשמעות התייחסו לאחרונה גם לקאוואסאקי, וגרסו כי תציג אופנוע נוסף עם מנוע מוגדש. כעת מאושרות השמועות הללו על ידי קדימון וידאו ששיחררה החברה לקראת החשיפה הרשמית של האופנוע ב-23 באוקטובר.


האופנוע החדש יהיה שייך למשפחת ה-Z  של קאוואסאקי, משפחה עניפה של אופנועי סטריטפייטר בשלל נפחים מ-125 עד 1,000 סמ"ק. קאוואסאקי מגדירה את האופנוע החדש כ"Z האולטימטיבי" מה שמרמז כי קרוב לודאי מדובר במחליפו של Z1000 שהוצג בשנת 2014 וכמעט לא עבר שינויים מאז.

הסרטון שפורסם לא חושף הרבה פרטים, ובפרט לא חושף את צללית האופנוע, אך ניתן לדלות ממנו כמה פרטים מעניינים. העיצוב יכלול צמד פנסים קדמיים רוחביים וצרים עם תאורת LED, והעיצוב כמקובל בדגמי הקצה של קאוואסאקי אמור להיות עתידני/ראדיקלי למדי. לאופנוע תהיה שלדת צינורות נאה למראה, אך לא ברור אם כולה תהיה בתצורה זו או רק חלקה המרכזי בדומה ל-H2. עוד ניתן לגלות כי מסך צבעוני ישמש כלוח מחוונים.

מלבד העובדה שהמנוע יהיה מצויד במגדש על לא ידוע עליו דבר, אך הוא קרוב לוודאי ישמור על התצורה המוכרת של ארבעה צילינדרים בשורה. ההספק המרבי אמור להיות גבוה מ-142 כ"ס של ה-Z1000 הנוכחי, אך לא צפוי שהסופר Z יגרד את אזור ה-200 כ"ס של אופנועי ההיפרספורט המודרניים, גם כדי ליצור פער הספק משמעותי מה-H2 וגם כדי לשמור על מחיר נוח יחסית. בכל מקרה, גדולתו של המנוע המוגדש אמורה להיות בנתון המומנט הבריא. עכשיו נאלץ להמתין -23 באוקטובר כדי לראות מה יהיה לסופר Z החדש להציע. 

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד