קוברה מציגה: הגבול בין קורקינט לאופנוע מעולם לא היה כל כך מטושטש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
מריץ' ורץ' יוצא ריצ'רץ'. אבל מה קורה כאשר מכליאים בין אופנוע חשמלי זעיר לבין קורקינט? האם זה קורקי-פנוע או אולי אופנו-רקינט?

 

תחום הניידות הזעירה, "מיקרו-מוביליטי", אשר מאפשר לתושבי הערים להתנייד בקלות ממקום למקום, מעולם לא היה מפותח, רחב ומגוון כפי שהוא כיום, ונראה כאילו בכל יום נולדת המצאה חדשה. אנחנו מכירים כבר את הקורקינטים הממונעים – חלקם אפילו הומצאו בישראל – וגם אינספור אמצעי תחבורה אישיים ממונעים אחרים שנוצרו בזכות חשיבה מחוץ לקופסא, כמו הקורקינט התלת גלגלי והאוטונומי מבית Spin (ששייכת לחברת פורד) אשר יכול להגיע באופן עצמאי עד אליך ברגע שתזמן אותו באמצעות אפליקציה ייעודית.

 

 

יש גם קורקינטים שמתקפלים לתוך מזוודת טרולי קומפקטית, כמו זה של חברת EKOO הבריטית, מה שמאפשר למשתמש לשאת אותו בנוחות בתוך אוטובוס או רכבת, או להשליך אותו לתא המטען של מכונית, ולא נתחיל למנות כאן את מגוון הווריאציות השונות של סקייטבורדים, קורקינטים ואופניים בגדלים שונים.

אבל כל נהג שעיניו בראשו, בין אם הוא משתמש באמצעי ניידות אישית ממונעים ובין אם לא, לא יכול להתעלם מן הסוגיה הבטיחותית: רוב רובם של כלי הניידות האישית מתגלגלים על גלגלים קטני קוטר, היציבות שלהם לא להיט, והבולטות שלהם על הכביש לא מספיקה כדי להסב את תשומת ליבם של נהגי מכוניות – בעיקר את אלה שעסוקים בדברים אחרים מלבד נהיגה.

לכל אלה יש להוסיף משתנה נוסף: מה לגבי מי שהדרך בין שתי הנקודות שהוא רוצה לחבר עוברת על שטח משובש? האם גלגלים זעירים של קורקינט יכולים להתמודד עם רכיבה או נסיעה על שביל עפר או "כביש בלגי" (שבנוי מריצוף אבנים מחוספס). ומה לגבי מי שרכיבה על שבילי עפר מושכת אותו בלי קשר לצרכי הניידות השימושית שלו, מי שסתם אוהב לרכוב בשטח?

 

 

חברת קוברה האיטלקית השקיעה עשור שלם בפיתוח, ונעזרה בגיוס המונים, כדי לברוא כלי תחבורה היברידי מסוג חדש לניידות אישית, ובהיעדר הגדרה עברית מתאימה אחרת אפשר לכנות אותו "קורקיפנוע": יש לו גלגלים גדולים וחלק קדמי שנראה כמו אופנוע שטח קליל, חלק מרכזי נמוך עם משטח עמידה, שלקוח מעולם הקורקינטים, וגלגל אחורי גדול שמחזיר אותנו אל היציבות היחסית של אופנוע. יתרה מכך, היות שזה כלי חשמלי ממונע אפשר גם להתנייד איתו למרחקים גדולים יחסית עם רמת יציבות גבוהה.

 

 

הינדוס כזה מקנה לכלי של קוברה מענה משופר בסעיף היציבות בפרט והבטיחות בכלל, ומאפשר לו להתגלגל גם על שטח לא סלול. ה"קורקיפנוע", או – אם תרצו להיות נדיבים יותר כלפיו – ה"אופנורקינט", בנוי על בסיס שלדת צינורות מחוזקת שדומה לזו של אופניים, אבל יש לו עיצוב "אופנועי" בזכות שני גלגלים גדולים ובשרניים שמסייעים לאחיזת הכביש, לשיכוך זעזועים וליציבות משופרת. קוטר הגלגל הקדמי 18 אינטש, והאחורי בקוטר 16 אינטש.

על הבלימה, וכאן טמון יתרון אדיר ביחס לקורקינטים מצויים, מופקדים בלמי דיסק עם הגברת בלימה חשמלית ועם מערכת למניעת נעילת גלגלים בעת בלימה (ABS) אשר אמורה למנוע החלקות מביכות וכואבות.

 

 

ה"אופנו-רקינט" מוצע בשתי גרסאות שנבדלות זו מזו בהספק המנוע. הגרסה החזקה יותר מונעת באמצעות מנוע חשמלי שמספק 500 וואט – מה שלא מאפשר לה להתקבל בזרועות פתוחות ובאופן חוקי בישראל. הגרסה הבסיסית, החלשה יותר, מוגדרת כ-350 וואט וככזאת דווקא יכולה להימכר בישראל באופן חוקי.

לשתי הגרסאות יש טווח נסיעה מוצהר של 100 קילומטרים בין טעינות, עם בלימה רגנרטיבית, ומהירות מרבית מוצהרת של 25 קמ"ש (עליה אפשר לשמור באופן קבוע באמצעות בקרת השיוט האינטגרלית של הכלי).

הגרסה הבסיסית של קוברה עולה באירופה 2,170 אירו, והגרסה החזקה עולה 2,480 אירו.

 

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד