קאוואסאקי הולכת על אוטומט?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
מסמכי פטנט חושפים כי קאוואסאקי עובדת על תמסורת אוטומטית חדשנית. ההשערה היא כי התיבה החדשה תגיע לדגמי התיור הגדולים של היצרנית הירוקה ובראשם GTR1400 הוותיק

כשזה נוגע לתיבות הילוכים, יש בעולם הדו-גלגלי חלוקה ברורה. הקטנועים למינהם משתמשים בתמסורת אוטומטית (כשברוב המוחלט של המקרים מדובר בואריאטור), ואילו באופנועים מעבירים הילוכים עצמאית עם הרגל ובסיוע ידית המצמד. אלא, שבקרב האופנועים ישנם כמה חריגים, ופה ושם ניתן למצוא אופנועים בעלי תמסורת אוטומטית. לרוב מדובר בכלים בעלי אופי תיורי המיועדים לרכיבה למרחקים, כשהדגמים הבולטים הם ה-FJR1300 של ימאהה והונדה המשתמשת בתיבת הילוכים כפולת מצמד (DCT) כאופציה בדגמים כמו VFR ואפריקה טווין.

מדיווח באתר Cycle World עולה שגם בקאוואסאקי מפתחים תמסורת אוטומטית משלהם, זאת על פי מסמכי פטנט שהגישה למשרד הפטנטים היפני.  מעיון בשרטוטים ומסמכי הפטנט עולה כי לא מדובר בתיבת הילוכים אוטומטית קונבנציונלית או בתיבה כפולת מצמד, אלא ברעיון שונה. מדובר במנגנון העברה אוטומטי המותקן על תיבת הילוכים רגילה, כשעל פי הפטנט למנגנון ההעברה האלקטרווני אין קשר מכאני לרגלית ההילוכים, כך שמהרוכב לא נדרשת הסטת הרגל כדי להחליף את ההילוכים. תאורטית ניתן לבצע העברת הילוכים שכזו גם על ידי מתגים הממוקמים בכידון.



תיבת ההילוכים באופנוע היא תיבה סיקוונסיאלית, כלומר שההילוכים מסודרים אחד אחרי השני כך שתנועת השילוב במנגנון היא למעלה או למטה. המנגנון האלקטורני אותו מפתחת קאוואסאקי מפעיל למעשה את "תוף" ההילוכים שמניע את מזלגות הגיר שמבצעים את השילוב עצמו. במילים פשוטות יותר, המנגנון מבצע את "דחיפת" ההילוכים למעלה או למטה בהתאם לפקודת הרוכב. 

כיוון שמדובר במנגנון נשלט מחשב, פעולת ההעברת ההילוכים תוכל להיות מתואמת עם סיבובי המנוע כמו גם עם מנגנון שילוב אוטומטי/חשמלי של המצמד – מה שיאפשר החלפת הילוכים אוטומטית מלאה, מדויקת ובזמן קצר יותר מאשר סדר הפעולות הנדרש מהרוכב בהעברת הילוך.  עם זאת, צריך לזכור שנכון לעתה כל זאת נאמר באופן תאורטי ולא ידוע אם אכן בקאוואסקי יקחו את הפיתוח שלהם לכיוון זה.



כרגע לא ברור עבור אילו אופנועים מפתחת קאוואסאקי את התמסורת החדשה, אבל לא נופתע אם היא תופיע בדגמי התיור של החברה. החשוד העיקרי הוא אופנוע התיור הכבד המזדקן של החברה GTR1400 קונקורס שכבר נכנס לשנתו ה-14 ונדרש להחלפה. עם זאת לא מן הנמנע שנראה אופציה חצי אוטומטית או אוטומטית עם התיבה החדשה גם בורסיס 1000 כתשובה להונדה אפריקה טווין או בגרסת ה-SX התיורית של ה-Z1000.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד