fbpx

פתיחת שנה אופטימית בשוק הדו-גלגלי

השוק הדו-גלגלי מפגין צמיחה של 8.4% ברבעון הראשון של השנה. האם אנחנו בדרך לשנת שיא וחציית רף 20 אלף הכלים?

איגוד לשכות המסחר פרסם השבוע את דו”ח הרישוי לחודש מרץ של מסירות הכלים הדו-גלגליים, וזה זמן טוב לערוך סיכום של הרבעון הראשון בענף. בהמשך למגמה מהשנה שעברה, ובהתאם לתחזיות המוקדמות, השוק הדו-גלגלי בישראל ממשיך במגמה חיובית. מאז תחילת השנה נמסרו 5,376 כלים דו-גלגלים לעומת כמות של 4,959 כלים בתקופה המקבילה אשתקד, עליה של 8.4%. אם תימשך המגמה החיובית הכללית יתכן וכבר השנה יחצה השוק הדו-גלגלי סוף סוף את רף 20 אלף הכלים בשנה ברישוי צהוב, אליהם מתווספים מידי שנה עוד כמה מאות גלים ברישוי ספורטיבי אפור.

למרות זאת, חודש מרץ התאפיין בירידה קלה של 4.3% כאשר נמסרו בו 1,879 כלים לעומת 1,962 כלים בחודש מרץ 2017. את עיקר העליה במכירות ברבעון הראשון ניתן לזקוף לזכות חודש פברואר האחרון שבו הייתה עליה של 47% ביחס לחודש פברואר המקביל, מה שקיזז את הירידות הקלות בחודש ינואר ובחודש מרץ. מה שמעניין לא פחות הוא שנתח השוק של האופנועים ממשיך לעלות בהתמדה, כשנכון לעתה שליש מכלל המסירות השנה הוא של אופנועים, רובם מקטגוריית אופנועי ה-A1 ההולכת ומתפתחת.

ג’וי רייד 125. עדין הנמכר ביותר



המותג נמכר ביותר בחודש מרץ היה סאן יאנג עם 347 כלים שהקדים במעט את ימאהה שמסרה 332 כלים. למקום השלישי בחודש מרץ  הגיעה קימקו עם מסירה של 275 כלים. עוד ראויים לציון בחודש מרץ הם ק.ט.מ שמסרה 124 והקדימה במעט את הונדה עם 121 כלים.

כשבאים לבדוק את טבלת המותגים הנמכרים ביותר ברבעון הראשון של 2018 מגלים מהפכה. סאן יאנג הודחה מהמקום הראשון הנצחי לטובת ימאהה אשר מסרה מתחילת השנה 996 כלים לעומת 899 כלים של סאן יאנג. ההצלחה של ימאהה מרשימה כיוון שמדובר במותג יוקרתי ויקר יחסית, ובתמהיל הכלים שהביאו אתה מותג למקומו ישנם כלים ממש לא עממים כמו הטימקס שאחראי לבדו לכמעט 20% ממכירות המותג השנה קימקו במקום השלישי מצליחה נכון לעתה לצמצם את הפער מסאן יאנג כאשר מסרה עד כה 844 כלים.



במקום הרביעי נמצאת דיאלים עם 509 כלים שנרשמו מתחילת השנה, אך לאור הרכב הדגמים (בחודש מרץ נרשמו 169 יחידות של דגם אחד בלבד) מדוב ככל הנראה בכלים בני שנה שהיבואן נאלץ לרשום על שמו. הונדה נמצאת במקום החמישי עם 343 כלים וק.ט.מ לאחריה עם 307 כלים, כשמתוכם 55 כלים הם מדגמי הכביש עד 390 סמ”ק המגיעים מהודו. עוד ראוי לציין את ב.מ.וו שזינקה גם היא בזכות הכלים קני הנפח המגיעים מהודו, המהווים כמעט שליש מ-143 המסירות של החברה עד כה.

גם הארלי דייוידסון מפגינה נוכחות מרשימה עד כה עם 78 כלים שנמסרו בשליש הראשון של השנה. ואם כבר קרוזרים, אינדיאן מצליחה עד כה לא רע, עם 18 מסירות מתחילת השנה. בתחום השטח כמובן שק.ט.מ ממשיכה להיות היצרן הדומיננטי אך כדאי לשים לב להתעוררות אצל הוסקוורנה שמסרה 96 יחידות מתחילת השנה, כמעט כולן מדגמי האינדורו השונים (בהם יותר מ-30 כלים דו-פעימיתיים), יחד עם בטא שמסרה 88 כלים ברישוי צהוב.


דירוג המותגים ברבעון הראשון של 2018
ימאהה – 996
סאן יאנג – 899
קימקו – 844
דיאלים – 509
הונדה – 343
ק.ט.מ – 307
פיאג’ו – 300
קאוואסאקי  – 218
סוזוקי – 153
ב.מ.וו – 133
הוסקוורנה – 96
קיוואי – 94
בטא – 88
הארלי דייוידסון – 78
דוקאטי – 33
בנלי – 24
שרקו – 20
גאס גאס – 18
אינדיאן –  17
אפריליה – 11
רויאל אנפילד – 10
סקורפה – 7
מוטו גוצי – 6
זירו – 6
TM – 6



שלא במפתיע, קימקו מובי הניצחי וחביב השליחים ממשיך להיות הכלי הדו-גלגלי הנמכר ביותר גם ברבעון הראשון של שנת 2018, עם 374 כלים שעלו על הכביש, כשהוא מקדים את סאן יאנג ג’וירייד 125 ממנו נמסרו 232 כלים. בסך כל נמסרו מכל משפחת הג’וירייד 287 כלים כולל גרסת ה-200. הכלי הדו-גלגלי השלישי בטבלת המכירות הוא במפתיע או לא ימאהה טימקס, ממנו נמכרו מתחילת השנה 191 כלים. מרשים מאד בהתחשב בתג המחיר שמציב אותו מבין היקרים בקטנועים.

עם זאת אם מתחשבים במכירות של משפחות דגמים שלמות משפחת ה-X מקס מעפילה למקום השלישי עם 277 מסירות, מתכן כמעט מחצית של גרסת ה-300 שמוכיחה שהקהל הישראלי לא נרתע ממדרגת הביטוח הארכאית שעד כה פגעה בלא מעט כלים בנפח זה. משפחת ה-CruiSYM זוכה גם היא להצלחה לא מבוטל עם 234 כלים, מתוכם 133 של גרסת ה-250. עוד ראוי לציין את ימאהה טריסיטי התלת-גלגלי שעושה חייל עם 184 כלים וקימקו ניו דאון טאון 350 ממנו נמסרו 150 כלים. אגב, קימקו AK550 מתחרהו הישיר החדש של הטימקס הצליח למכור עד כה 88 יחידות.



כשמדובר באופנועים ניתן כאמור לראות את ההתעוררות בקרב הדגמים המותאמים לבעלי רישיון A1. ק.ט.מ מסרה ברבעון הראשון 59 יחידות מדגמי ה-390 של הדיוק וה-RC, הונדה מסרה 40 יחידות מדגמי ה-CB500 ועוד 32 יחידות של CBR500, ב.מ.וו הוסיפה 35 יחידות של ה-G310GS וסוזוקי 26 יחידות של הויסטרום 250. אל אלו יש לצרף עוד כמה עשרות של אופנועי קאוואסקי נינג’ה 650, ורסיס 650 ו-Z900 מוגבלי הספק שמפצים במעט על היעדרם של דגמי ה-250 וה-300 הירוקים ששיווקם הופסק עקב תקנות זיהום האוויר. לאור נתונים אלו ניתן בהחלט להיות מעודדים לגבי הדור הבא של הרוכבים.

בפלח שוק האופנועים גדולי הנפח הלא מוגבלים מצליח להתבלט סוזוקי וי סטרום 650 עם כמות נאה של 51 יחידות שנמסרו מתחילת השנה כשהוא מקדים את ימאהה MT09 עם 42 מסירות. אבל דווקא סדרת ה-MT07 מתבלטת עם 63 יחידות מהגרסה הרגילה ומגרסת הטרייסר התיורית.



ומה עם אופנועי ספורט? נתח השוק של אופנועי הספורט ממשיך להיות מצומצם למדי, כשהכוכב הבולט הוא ימאהה R6 עם 11 יחידות שמוביל על פני ב.מ.וו S1000RR עם 8 יחידות ומשפחת ה-R1 עם 6 יחידות, קאוואסאקי ZX10 עם 4 יחידות וסוזוקי GSXR100 עם 3 יחידות בלבד.

הקטנועים הנמכרים ביותר
1. קימקו מובי 125 – 374
2. סאן יאנג ג’וירייד 125 – 232
3. ימאהה טימקס – 191
4. ימאהה טריסיטי 125 – 184
5. דיאלים S125 – 169
6. פיאג’ו MP3 300 – 152
7. קימקו ניו דאון טאון 350 – 150
8. סאן יאנג CriuSYM 250 – 133
9. ימאהה X מקס 300 – 128
10. סאן יאנג ג’ט 4 125 – 112
11. סאן יאנג CriuSYM 300 – 101
12. קימקוAK550 – 88
13. ימאהה X מקס 400 – 78
14. ימאהה X מקס 125 – 71
15. פיאג’ו  X אבו 250 – 51
16. ימאהה N מקס 125 -50

האופנועים הנמכרים ביותר
1. ק.ט.מ דיוק/RC 390 – 59
2. סוזוקי וי סטרום 650 – 51
3. ימאהה MT09 – 42
4. הונדה CB500 X – 40
5. ק.ט.מ דיוק/RC 125 – 40
6. ב.מ.וו G310 GS – 35
7. הונדה CBR500 – 32
8. ימאהה MT07 – 32
9. ימאהה MT07 טרייסר – 31
10. קאוואסאקי ורסיס 650 – 30
11. קאוואסאקי Z900 – 30
12. קאוואסאקי נינג’ה 650 – 28
13. סוזוקי וי סטרום 250 – 26
14. ב.מ.וו R1200GS/אדוונצ’ר – 25
15. קאוואסאקי וולקן – 25


השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד