פיג'ו פולשן: קטנוע 125 בניחוח הייטק

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
פיג'ו מוציאה לשוק קטנוע 125 עירוני חדש עם דגש על עיצוב וטכנולוגיה בהשראת מכוניות החברה. בישראל? אולי בקרוב כאשר יחודש יבוא המותג

בתוך שוק קטנועי ה-125 העמוס והגדוש במבחר דגמים הולכת ומתפתחת בשנים האחרונות תת נישה של קטנועים יוקרתיים. לרוב מדובר בגרסאות מוקטנות נפח לדגמים המוצעים במספר גרסאות, אך ישנם גם דגמים יעודיים דוגמת ימאהה NMax והונדה PCX שמלכתחילה נולדו כקטנועים עירונים במידותיהם, אך עם ערך נוסף בדמות עיצוב ואבזור פרימיום. אל הנישה המתפתחת הצטרפה לאחרונה פיג'ו, אשר חשפה לאחרונה דגם חדש הנקרא Pulsion.



מבחינה מכאנית אין הרבה הפתעות בדגם החדש, גם כי אין יותר מידי מה לחדש בקטגוריה המוגבלת לתקנות הרישוי. ובכל זאת, לפולשן ישנו מנוע מקורר מים ומוזרק המספק 14.6 כ"ס ועומד בתקן יורו 5 המחמיר. מכלוליו ההיקפיים כוללים גלגלי "14, בלמי דיסק מלפנים ומאחור ומערכת ABS. שום דבר יוצא דופן.

את הייחודיות של הקטנוע מנסה פיג'ו להביא לידי ביטוי בעיצוב ובטכנולוגיה, תוך התכתבות דווקא עם חטיבת הרכב של החברה. מי שמכיר את דגמי מכוניות העדכניים של פיג'ו יכול להבחין בסממני העיצוב שזלגו מהם, כמו למשל ה"שבכה" המנוקדת בחזית הפולשן ופנסים אחוריים עם חתימת LED בצורת שלושה טפרים אנכיים – אלמנטים המצויים בדגמים כמו פיג'ו 3008/5008.



מה שיותר מעניין מהויזואליה החיצונית הוא ממשק התפעול עם הרוכב. בפיג'ו מגדירים את הממשק החדש בשם i Connect, כינוי קרוב לקונספט העיצוב הפנימי במכוניות פיג'ו הנקרא i Cocpit. הרעיון המרכזי בממשק החדש הוא מסך תצוגה מרכזי צבעוני הממוקם מול עיני הרוכב בין שני המחוונים העיקריים, המספק מגוון אפשרויות מידע שונות, כולל של מערכת ניווט מובנית וסנכרון לטלפון הנייד להצגת הודעות או אפליקציות שונות. לא מדובר ברעיון חדש, וכבר קיימים ממשקים המאפשרים סנכרון שכזה בין הטלפון החכם של הרוכב והצגתו על לוח המחוונים, אך לרוב הדבר נעשה רק באופנועים גדולים ויקרים, לא בקטנוע 125 צנוע יחסית. כמו כן הקטנוע כולל כסטנדרט מפתח חכם המאפשר הנעה באמצעות מתג כאשר המפתח עצמו (שהוא זהה למפתח דומה ממכוניות פיג'ו) נמצא בכיס הרוכב.



פיג'ו פולשן יוצע בשתי גרסאות אבזור גימור לרוכבים. גרסה התיורית/אלגנטית המכונה Allure מתאפיינת במשקף גבוה מתכוונן ומנשא מובנה לארגז, וגרסה בעלת סממנים ספורטיבים המכונה RS ולה משקף נמוך יותר, צביעה דו-גוונית ומדרכים מתכתיים לרגלי הרוכב. הקטנוע החדש מיוצר בצרפת וכבר משווק באירופה ומחירו ההתחלתי בבריטניה עומד על 4,500 פאונד, כמחירו של ימאהה XMax.
בישראל אמור להתחדש בקרוב שיווקם של קטנועי פיג'ו, וכשזה יקרה יתכן מאד ופיג'ו פולשן ייצטרף לכבישי תל אביב הסואנים.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד