עתיד ירוק: קאוואסאקי מפתחת אופנוע חשמלי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
מסמכי פטנט שדלפו לרשת מגלים כי בקאוואסאקי מפתחים אופנוע חשמלי והוא אמור להציע כמה חידושים טכנולוגים מעניינים

אופנועים חשמליים הם לא בגדר מדע בדיוני אלא דבר קיים, ואפילו בישראל אתם יכולים לגשת ולרכוש לכם אופנוע חשמלי עם טווח סביר. אך עדין הרוב המכריע של האופנועים החשמליים הנמכרים בעולם מגיעים מיצרניות קטנות למדי ומיזמים צעירים. רק לאחרונה החלו יצרניות האופנועים הגדולות להיכנס אל המרוץ לפיתוח אופנועים חשמליים ברצינות ולהשקיע בכך משאבים וכסף רב.

על האופנוע החשמלי של הארלי דיוידסון כבר כתבתנו  לא פעם, וגם דוקאטי בדרך לפתח אופנוע ספורט חשמלי. כעת ממסמכי פנטנט שדלפו לרשת מסתבר שגם קאוואסאקי נמצאת בעיצומו של פיתוח אופנוע חשמלי, שנראה על הנייר קרוב מאד לייצור. הוא אמנם לא אמור להיות עתידני ואקזוטי כמו חלק מהאופנועים החשמליים שהוצגו בעולם לאחרונה, או כמו J Concept (בתמונה הראשית) אותו הציגה לפני מספר שנים, אך הוא אמור להיות מעניין מבחינה טכנולוגית.

פריט מעניין שניתן לראות בשרטוט הוא פתח כניסת אוויר בחלקו הקדמי של האופנוע, כי שמקובל באופנועים ספורטיביים בעלי טכנולוגיית Ram Air לדחיסת אוויר. מן הסתם המנוע החשמלי לא זקוק לאוויר כדי לפעול, כך שפתח היניקה אמור לשמש מערכת קירור לסוללות – מה שאומר שקאוואסאקי מתכוונים להתקין באופנוע סוללות בעלות קיבולת גבוהה למדי שיאפשרו טווח רכיבה ארוך. עם זאת לא מן הנמנע שמערכת קירור זו מיועדת גם עבור המנוע החשמלי המניע את האופנוע, שבדומה למנועי בעירה פנימית מיצר גם הוא חום במהלך פעולתו עקב מהירות הסיבוב של מכלוליו הפנימיים. מערכת קירור שכזו אמורה לאפשר למנוע יכולת עבודה לאורך זמן ללא דעיכה בתפוקה או סכנה להתחממות יתר.

עוד עולה ממסמכי הפנטנט כי באופנוע החשמלי של קאוואסאקי אמור להיות מותקן מצמד, מה שמרמז שתהיה לו תיבת הילוכים. זאת בניגוד לרוב האופנועים החשמליים בהם ישנה הנעה ישירה, בין אם המנוע ממוקם בסמוך לציר הגלגל האחורי ובין אם הוא מעביר את הכוח אל הגלגל דרך רצועה/שרשרת בלבד. לא ברור אם מדובר בתיבת הילוכים סטנדרטית המתופעלת דרך הרגל בדומה למוכר לנו באופנועים, או שמא מדובר בתיבה חצי אוטומטית או בעלת מצמד כפול. מה שכן בטוח הוא שתיבת הילוכים מאפשרת לנצל באופן מיטבי את המנוע החשמלי ומפחיתה מהעומס עליו – מה שאמור לבוא לידי ביטוי באורח החיים והאמינות.

עכשיו נותר לראות אם ומתי יופיע האופנוע החשמלי של קאוואסאקי, כשסביר להניח כשלאחר שיאושרו בקשות הפטנט (עניין של כחצי שנה) נוכל לראות סנונית ראשונה בדמות קונספט או אב טיפוס. אפשר להמר על מילאנו 2019 כאפשרות כזו, אך בכל מקרה כשיצא לעולם אופנוע חשמלי סדרתי בירוק קאוואסאקי זה יקרה בתחילת העשור הבא.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד