עשרות אלפי רוכבים גרמנים מפגינים נגד איסורי רכיבה

עשרות אלפי רוכבים מפגינים בגרמניה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
רוכבי אופנועים מכל רחבי גרמניה התכנסו בסוף השבוע האחרון בערים שונות כדי להפגין כנגד מגבלות שמתוכננות כנגדם, כמו סגירת קטעי כבישים והגבלות מהירות

עשרות אלפי רוכבי אופנועים גרמנים הפגינו שלשום (א') במספר הפגנות נפרדות בערים גרמניות שונות. הרוכבים מוחים כנגד הגבלות תנועה שונות אשר מופנות באופן ספציפי כנגד אופנועים. חלק מן המגבלות אמורות לחול ב"כבישי נהיגה" פופולריים בסופי שבוע, ואלה נעות בין איסורי כניסה מוחלטים לבין הגבלות מהירות נוקשות.

דרישות נוספות, שלא מקובלות על הרוכבים, הן הפחתה דרמטית של גובה הרעש המרבי של מנועי אופנועים לרמה דומה לזו שמייצרות מכסחות דשא חדישות.

 

הפגנות אופנוענים בגרמניה

 

תחת הסיסמא "לרכוב בחופשיות 2021  " הפגינו רוכבים ברחבי גרמניה כולה, למשל בערים שטוטגרט, נירנברג, לייפציג, מינכן, אולדנבורג, קלן ועוד, והדוברים בהפגנות השונות הדגישו שלא מדובר רק ב"הפגנה לחופש ולהגדרה עצמית" אלא גם בהפגנת המחויבות (שלהם) לתרבות שסביב כל סוגי האופנועים השונים, והגדרת השימוש באופנוע הרבה מעבר ל"תפקידו" ככלי רכב.
בין הסיסמאות שנשאו איתם רוכבים – בין אם בשלטים ובין אם על בגדי הרכיבה, נכתב למשל: "חיים כדי לרכוב – לרכוב כדי לחיות", או "למען החופש שלנו" וגם "נגד איסורי הנסיעה באופנועים".

הרוכבים מפגינים, למשל, כנגד הדרישה להגביל את המהירות המותרת על כביש B500 – אחד מכבישי הרכיבה הטובים ביותר באירופה – ל-50 קמ"ש, ועל הסגירה המוחלטת של קטע רכיבה מושלם של כביש L 687 כביכול "מטעמי בטיחות". הרוכבים הגרמנים פנו לעזרת הפדרציה האירופית לאופנוענים – FEMA, וזו יזמה וקיימה דיוני "שולחן עגול" בין נציגי הממשלה, הרוכבים, ובעלי עניין מן העיירות המקומיות. כשלון הדיונים היה הטריגר לגל ההפגנות הנוכחי.

 

 

הפגנות אופנוענים בגרמניה

 

בכל ההפגנות נשמר הסדר, אם כי לגבי "ריחוק חברתי" קצת יותר קשה לקבוע, ובאף הפגנה לא היו תקריות או עימותים עם המשטרה או קהל אחר. שוטרים שנפרשו באתרים השונים נותרו ברקע ועסקו בעיקר בהכוונת התנועה.
בעיר לייפציג, למשל, התאספו 16,500 רוכבים אשר שיתקו באופן זמני את מרכז העיר, וקראו לשלטונות הפדרליים של המדינה לבטל את האיסורים המתוכננים. אלה הצטרפו לקבוצה שכוללת כבר כ-200,000 רוכבים בגרמניה אשר חתמו על עצומה מקוונת שמופנית לממשלה הפדרלית.

באוגוסט השנה, אם לא תהיה התקדמות, מתכוונים הרוכבים הגרמנים לצאת לגל נוסף של הפגנות, והם מקווים שהעוצמה – שהתבטאה בנוכחות האדירה של רוכבים בכל רחבי גרמניה – תשכנע את מקבלי ההחלטות לסגת מן הכוונה המקורית.

 

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד