ימי הולדת הם תמיד הזדמנות טובה כדי להציג מהדורות מיוחדות לדגמים ותיקים. לפני כשנה וחצי לכבוד ציון 10 שנים להצגתו של ה-RSV4 הציגה אפריליה את RSV4 X – מהדורה מיוחדת לעמוסת סיבי פחמן למסלול בלבד שיוצרה ב-10 עותקים בלבד. בשנה הבאה תציין אפריליה 10 שנים להולדתו של הטואנו, גרסת הסטריטפייטר נוטלת הפרינג של RSV4, ובאפריליה לא מתמהמהים ומציגים גם עבורו מהדורת X אקזוטית שתיוצר ב-10 עותקים בלבד.
גם במקרה של אפריליה טואנו V4 X המתכון לעוגת יום ההולדת כולל הרבה סיבי פחמן. אמנם אין לו פרינג מלא כמו ל-RSV4, אבל המסיכה הקדמית נטולת הפנס, החרב התחתונה, יחידת הזנב ומגיני הבוץ עשויים מהחומר האקזוטי כמו גם שלל רכיבים אחרים באופנוע כמו מגן הצד של המנוע, תושבת רגלית ההילוכים ואפילו כונס האוויר לקירור הקאליפר בבלמים הקדמיים. כל אלו אפשרו להוריד את משקלו של ה-X ל-166 ק"ג יבשים בלבד.
היעדר הפרינג פוגע ביעילות האווירודינמית הנדרשת על המסלול, אך כפיצו הותקנו על הטואנו כנפוני צד (גם הם מסיבי פחמן) בסגנון אופנועי ה-MotoGP של אפריליה וגם הצביעה של האופנוע נעשתה בהשראת אופנועי המפעל של אליקס אספרגרו ולורנצו סאבדורי.
השדרוגים של טואנו X לא מסתכמים רק בקוסמטיקה. המנוע קיבל מערכת יניקה פתוחה מותאמת למסלול מצד אחד, ומן הצד השני מערכת פליטה מלאה של אקרפוביץ' עם צינורות טיטניום ודוד אחורי מסיבי פחמן. אלו מצטרפים גם למחשב מנוע חדש ומשופר המאפשר לחלץ מהמנוע 221 כ"ס.
המתלים מתוצרת אוהלניס הם חצי אקטיביים עם כיוונון מלא ומערכת הבלימה המותאמת למסלול מתוצרת ברמבו מתבססת על קאליפרים מאלומיניום מסדרת GP4, אך הדיסקים שאמנם ספורטיביים ומשודרגים אף הם, עשויים פלדה ולא קרון כמו באופנועי הגרנד פרי כדי לשמור על מחיר שפוי יחסית. יחסית, שכן מחירו של טואנו V4 X עומד על 34,900 יורו, 15 אלף יורו יותר מטואנו V4 בגרסת הפאקטורי. לא מעט בשביל אופנוע נטול רישוי כביש עם צמיגי סליקס אבל לפחות אם תצליחו לשים את היד על אחת מ-10 היחידות של ה-X תקבלו גם קסדה ספורטיבית תואמת.