ערום ועצבני: 200 כ"ס ב-Z המוגדש של קאוואסאקי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
קאוואסאקי חושפת את Z H2, הסטריטפייטר העצבני ביותר אי פעם בסדרת ה-Z עם מנוע מוגדש ו-200 כ"ס

בשנת 2015 הפתיעה קאוואסאקי את עולם האופנועים ששיחררה לכבישים אופנוע סדרתי המצויד במגדש על. נינג'ה H2 היה האופנוע הסדרתי הראשון שהשתמש בטכנולוגיית הגדשה כלשהי מאז שנות ה-80', אז השתעשעו היצרניות היפניות בנסיון לייצר אופנועים עם מגדשי טורבו שהיו אופנתיים בתעשיית הרכב באותו הזמן. קאוואסאקי H2 היה הצהרת יכולת טכנולוגית של היצרן הירוק, וגם החזיר לקאוואסאקי את תואר היוקרתי של "האופנוע המהיר ביותר בעולם". מאז הצגתו של H2 נפוצו שמועות שיצרניות נוספות יציגו אופנועים סדרתיים מוגדשים, אבל אלו נותרו בגדר שמועות. רובן לפחות.

אחת השמועות דיברה על כך שקאוואסאקי תציג אופנוע מוגדש נוסף, הפעם כחלק מסדרת אופנועי הסטריטפייטר שלה הנושאים את האות Z. לפני מספר שבועות אישרה קאוואסאקי את השמועה, וכעת חושפת את Z H2. האות Z בשמו של האופנוע משייכת אותו למשפחת הסטריטפייטרים של קאוואסאקי ואילו ה-H2 בשמו למשפחת דגמי ה-H2 המוגדשים.



בפועל Z H2 עושה שימוש במנוע ה-998 סמ"ק בעל מגדש העל (סופרצ'ארג'ר) של דגמי ה-H2, אך הוא שוכן בשלדה מעט שונה בגיאומטריה שלה (זווית היגוי קהה בחצי מעלה), כשהאופנוע עצמו קומפקטי יותר במידותיו וספורטיבי יותר באופיו. העיצוב גם הוא נמצא על התפר שבין שתי הסדרות. מצד אחד Z H2 נראה פחות חייזרי ופחות מגודל מנינג'ה H2, ומצד שני הוא נראה יותר שרירי ושמנמן מה-Z1000, בעיקר בזכות כיסויי הפלסטיק מסביב למסכת החזית. בנוסף Z H2 הוא גם אופנוע זול משמעותית, עם תג מחיר התחלתי של 17 אלף דולר לעומת 29 אלף דולר לנינג'ה H2 בסיסי.



המנוע כאמור זהה בבסיסו לזה של נינג'ה H2, אך כי הוא עבר מספר שינויים ובראשם מחשב ניהול משופר מערכת יניקה בלחץ גבוה (RAM Air) חדשה, כדי לשפר את גמישותו. השורה התחתונה היא שהוא מספק 200 כ"ס המתקבלים ב-11,000 סל"ד, הסל"ד בו מתקבל שיא ההספק בדגמי הנינג'ה H2. המומנט המירבי הוא היכן שבא לידי ביטוי יתרונו של מגדש העל, 14 קג"מ (חצי קג"מ פחות מאשר בנינג'ה H2) המגיעים כבר ב-8,500 סל"ד לא אופייניים למנועי ליטר מרובעי צילינדרים.



מכלולי השלדה של Z H2 כוללים מזלג קדמי מסוג SFF עם בוכנה גדולה וכוונון מלא ובולם אחורי מתכוונן, שניהם מתוצרת שוואה. מערכת הבלימה מבוססת על דיסקים קדמיים בקוטר 290 מ"מ עם קאליפרים מונובלוק מאלומיניום מתוצרת ברמבו, דיסק אחורי בקוטר 226 מ"מ ומערכת ABS הפועלת גם בהטיה.

אם כבר נגענו באלקטרוניקה, היא נמצאת כאן בשפע. לרוכב יש אפשרות בחירה בין ארבעה מצבי רכיבה שונים (ספורט, כביש, גשם ומצב בהתאמה אישית), אפשרות בחירה לתפוקת המנוע  (100, 150 ו-200 כ"ס), בקרת משיכה הפועלת גם בהטיה עם שלושה מצבי התערבות, קוויקשיפטר אלקטרוני, בקרת שיגור ואפילו בקרת שיוט.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד