עידן חדש בדוקאטי: הכירו את דזמוסידצ'י סטרדלה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
דוקאטי חושפת את מנוע הסופרבייק החדש, לראשונה בתצורת V4

דוקאטי מנצלת את סבב המוטוג'יפי האיטלקי בסן-מרינו על מנת לחשוף את הדור הבא של מנועי הסופרבייק של החברה. המנוע בתצורת V4,  בנפח 1,100 סמ"ק והספק של 210 כ"ס נקרא דזמוסידצ'י סטרדלה.

דוקאטי נכנסת לעידן חדש כשהיא חושפת מנוע בתצורת V4 ולמעשה נוטשת את תצורת L טווין המזוהה מאד עם החברה ואופנועי הספורט שלה. שמו של המנוע למעשה מקשר את דגמי הכביש הציבורי לאופנועי הגרנד פרי של החברה: דזמוסידצ'י  הוא שמו של אופנוע הגרנד פרי של החברה, כשהמילה סטרדלה היא למעשה כביש\דרך ומציינת כי המנוע מיועד לכביש הציבורי.

זהו את ההבדלים – דזמוסידצ'י ודזמוסידצ'י סטרדלה

דוקאטי V4 החדש מבוסס על מנוע הגרנד פרי. המנוע בנפח 1,103 סמ"ק עם 90 מעלות בין הצילינדרים, מספק 210 כ"ס ב-13,000 סל"ד ו-12.2 קג"מ בין 8,750 ו-12,000 סל"ד. קדח הבוכנות הוא 81 מ"מ, המקסימום המותר בחוקי הגרנד פרי, מהלך הבוכנה הוא 53.5 מ"מ. כמו כל מנועי דוקאטי, המנוע מצויד במערכת הדזמו לתזמון שסתומים.

כמו במנוע המרוצים גם במנוע זה גל הארכובה נע הפוך מכיוון התנועה. על מנת לדמות את אופי מנוע V טווין, סדר ההצתה במנוע הוא 0-90-290-380.  למרות תוספת שני הצילינדרים, משקל המנוע כבד ב-2.2 ק"ג בלבד ממנוע ה-V טווין אותו החליף ועומד והוא 64.9 ק"ג.

סביר להניח כי בהמשך תציג החברה למנוע גם גרסת R, בנפח 1,000 סמ"ק, שתעמוד בחוקי אליפות הסופרבייק העולמית. כעת כל שנותר לחכות הוא לראות כיצד יראה האופנוע החדש, שכבר מצפה במרוצי מסלולים ותמונות שלו כבר מתרוצצות ברשת.

כך יראה דזמוסידצ'י סטרדלה?

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד