ספרדי עצבני: אופנועי האנדורו החדשים של רייחו בישראל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שוק האנדורו מתחמם לקראת הקיץ עם נחיתת ליין דגמי האנדורו העדכני של רייחו הספרדית שתנסה לאתגר את גאס גאס עם אופנועים של... גאס גאס

שוק האנדורו באירופה מתחלק לשלושה חלקים: הרוב המכריע שבשליטת מותגי קבוצת ק.ט.מ, הדגמים היפנים שהם גרסאות אנדורו על בסיס דגמי המוטוקרוס ומה שנשאר מתחלק בין יצרניות בוטיק קטנות המיצרות אלפי יחידות בודדות בשנה.

גם בישראל רוב רובו של שוק האנדורו נשלט על ידי דגמי ק.ט.מ, הוסקוורנה וגאס גאס שהצטרפה למשפחה לאחרונה, כאשר בקרב על ליבם של הרוכבים מנסים לזנב בהם מותגים כמו בטא ושרקו ו-TM רייסינג. בימים אלו מצרף מותג חדש בשם רייחו (Rieju) בקרב על ליבם של טוחני הסלעים בישראל.



השם לא נשמע מוכר לרובנו, אך מדובר ביצרנית אופנועים ותיקה שהחלה את דרכה, איך לא, בייצור אופניעם והאופנוע הראשון מתוצרתה התגלגל כבר לפני 72 שנים. בשנת 1979 נכנסה רייחו לשוק אופנועי השטח והאנדורו עם דגמים קטני נפח ובאמצע שנות ה-2000 קפצה מדרגה לכיוון נפחים פופולריים יותר על בסיס מנועים מתוצרת ימאהה.

רייחו הייתה יכולה להמשיך להתגלגל כיצרנית קטנה ונישתית, אלמלא ניצלה את ההזדמנות שהקולגה מבית גאס גאס עברה לידי ק.ט.מ כשהיא מותירה מאחוריה ליין דגמים מודרנים חסר שימוש לאחר שעברה להתבסס על הטכנולוגיה האוסטרית. בהימור נועז רכשה רייחו את קו הייצור של דגמי גאס גאס האחרונים, ולמעשה מציעה אותם כעת בשינויים קלים עם סמל המותג שלה.

חברת HM מוטו החזיקה בזיכיון היבוא של רייחו, אבל למעט אופנועים בודדים שהגיעו ארצה לא עשתה איתו הרבה והעדיפה להתמקד במותג שרקו אותו היא מייבאת. כעת, לאחר הצגת קו הדגמים העדכני של החברה, ינסו ב-HM להסתער על שוק האנדורו בחלקו העממי לשם מכוונת למרבה האירוניה גם ק.ט.מ את המותג גאס גאס. אגב, באופן מעניין, HM תיתן תמיכה טכנית ותספק חלפים לבעלי אופנועי גאס גאס הישנים.

ליין דגמי האנדורו (MR) של רייחו כולל דגמי 250 ו-300 סמ"ק דו-פעימתי המוצעים בשתי גרסאות לכל נפח, שלמעט שינויי צביעה וגרפיקה נראים זהים לדגמי גאס גאס 2020. גרסאות הסטנדרט נקראות "רייסינג"  ומגיעים עם מפרט נאה הכולל שתי מפות הצתה לבחירה, מתלים מתכווננים באופן מלא מתוצרת קאייבה, חישוקים של אקסל, קאליפרי בלמים מתוצרת ניסין ומערכת פליטה של FMF. מעליהן נמצאות גרסאות "פרו" שמתהדרות בין היתר גם בכידון רנטל, משולשים מכורסמים מצופי אנודייז, קיט ונטה מקורי, חישוקי GoldSpeed ומיגון נוסף.



לצד דגמי ה-MR מוצעים דגמי הריינג'ר בנפח 200 ו-300 סמ"ק שהם למעשה שנמוך של דגמי האנדורו המקצועיים לטובת רוכבים מתחילים עם מושב נמוך יותר, מהלך מתלים מקוצר ומנועים מעט מתונים יותר. כל אופנועי רייחו כשהם מצוידים במיגון גחון מאלומיניום, מגיני ידיים פתוחים ומגן סעפת מקרבון ללא תוספת תשלום.

המחירים של דגמי רייחו אטרקטיביים ביחס לשוק האנדורו. מחיר דגמי הריינג' 200 ו-300 סמ"ק הוא 49 ו-50 אלף ש"ח בהתאמה. דגמי ה-MR250 ו-MR300 בגרסאות "רייסינג" ימכרו במחירים של 53 ו-56 אלף ש"ח בהתאמה ואילו מחיר גרסאות ה"פרו" הוא 62 אלף ש"ח לדגם ה-250 ו-65 אלף ש"ח לדגם ה-300. מחירי הנמוכים בכמה אלפי שקלים מדגמי השתי פעימות המקבילים של גאס גאס.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד