סיבוב זריז: KTM RC390

KTM RC390
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
סדרת ה-RC עודכנה משמעותית לשנת 2017, ולא רק בעיצוב. המנוע, שעומד בתקינת אירו 4 ומתופעל באמצעות מצערת אלחוטית חדשה, משפר את חוויית הרכיבה ביחס לדגם היוצא

נפח מנוע

373 סמ"ק

הספק

44 כ"ס

מחיר

38000 ש"ח

שורה תחתונה ראשונה

RC390 הוא הדגם בעל הנפח הגדול ביותר בסדרת ה-RC אשר חולקת את רכיביה עם סדרת 'דיוק' הקטנה וכוללת גם אופנועים בנפח 125 ו-200 סמ"ק.

לקראת שנת 2017 עודכן הדגם, בין השאר כדי לאפשר לו לעמוד בתקינת אירו 4. השינוי הבולט ביותר לעין הוא דוד פליטה חדש שממוקם מימין, וזאת במקום דוד מוסתר שמוקם מתחת למנוע בדור הקודם.

זהו אופנוע כביש ספורטיבי לבעלי רישיון מקטגוריה A1, וכמו בסדרת הדיוק זהו לא אופנוע בגודל מלא אלא כלי קטן מידות באופן יחסי – אם כי הוא איננו אופנוע צפוף. מנוע הסינגל חזק ומכיוון שהוא "סוחב" משקל עצמי נמוך הוא מספק ביצועים טובים.

עיצוב:

RC390 מעוצב בעיצוב קרבי ומושך. השינוי הבולט ביותר לעין ביחס לדור הקודם הוא משתיק קול ("עמם", דוד פליטה) אשר מזדקר מצידו של האופנוע ולא מתחתיו כפי שהיה בעבר. הדגם שנבחן כאן הוא דגם טרום ייצור ולכן הפלסטיקה שלו צבועה בגרפיקה הקודמת ולא בזו העדכנית. בדגמי 2017 הסדרתיים החדשים ישנה פלסטיקה שונה עם גרפיקה חדשה ומושכת יותר. חדי עין יבחינו גם בידיות מתכווננות חדשות וברגליות חדשות. 

לא כולם יתחברו לעיצוב מסכת החזית עם המקור הקטן שלה ושני פנסים חשופים, אך אני אהבתי אותה. המושב האחורי הוא מאפיין נחמד מאוד מפני שהוא מעוצב כדי שייראה כאילו שזהו כיסוי, לכן האופנוע נראה כאילו שיש לו מושב בודד (One seat).

השלדה המרכזית ושלדת הזנב בנויות ממסבך צינורות, צבועות בכתום, ומוסיפות למראה הספורטיבי. אלה, בצרוף גלגלים שצבעם כתום ומיכל דלק עם קווים חדים בחלקו העליון – מתגבשים לכלל עיצוב ספורטיבי ומושך.

שימושיות:

RC390 הוא אופנוע ספורטיבי שלא מיועד לרכיבה בעיר. למרות זאת, בילוי עירוני איתו אינו נורא כל כך. ידיות הכידון, מסוג קליפ און, נמוכות אבל ממקומות מעל למשולשי ההיגוי ולכן אינן נמוכות מידי. זווית צידוד הכידון סבירה ונדיר שהוא מפריע כאשר חוצים טורי מכוניות בפקק. הבעיה היא שגובה המראות דומה לגובהן של מראות הצד של המכוניות.

בעיה ברכיבה ישראלית קייצית בתוך העיר היא שהמנוע מתקשה להתמודד עם החום הרב, ומאלץ את מאוורר הרדיאטור לעבוד ללא סוף.

RC390 מתאים יותר לרכיבה בין עירונית מאשר לרכיבה עירונית: הוא מהיר מספיק כדי לנוע בקצב התנועה או מהר ממנה, והתנוחה הקרבית לא מפריעה מפני שהיא מקטינה את חשיפת הרוכב להתנגדות האוויר.

המשקף הקדמי קטן אבל מספק הגנת רוח סבירה ומפנה את זרם האוויר באופן שלא מפריע לרוכב. המושב, שבתחילת הנסיעה היה קשה, התגלה בהמשך כנוח, והוא מספיק מרווח כדי לאפשר מספר תנוחות רכיבה.

טכני:

אחת הסיבות לשינויים שנדרשו מ-KTM היא חובת העמידה בתקינת אירו 4, ובאופן טבעי קשורים חלק מן השינויים למערכת הפליטה ולמנוע. מבחינת הרוכב, אחד השינויים החשובים הוא החלפת המצערת הקונבנציונלית במצערת חשמלית אל חוטית, ואת המנוע מתניע המתנע (סטרטר) בלחיצה אחת בלבד. דוד הפליטה, כאמור, הועבר לצידו הימני של האופנוע ופינה מקום וגישה לעינית בדיקת מפלס השמן.

המנוע, שלא שיגר מסר חלק מספיק בתצורתו הקודמת, מעביר כעת תחושת כח (מומנט) חזקה יותר בסל"ד בינוני ונמוך, ופועל באופן חלק יותר. פעמים רבות אפשר לרכוב בהילוך גבוה מכפי שמתחייב ממהירות הנסיעה כך שלא פעם מצאתי את עצמי רוכב במהירות של 50 קמ"ש בהילוך רביעי.

פעולת המצמד רכה ונעימה וכך גם תפעול תיבת ההילוכים.

התנהגות:

RC390 הוא אופנוע ספורטיבי שצריך להישפט על-פי אופיו והתנהגותו על כבישים מפותלים – ובתחום זה הוא עושה עבודה טובה מאוד. כח המנוע מעט מוגבל, ובעליות יש צורך להימצא עם המנוע בסל"ד גבוה – קרוב לשיא ההספק שלו.

נקודת התורפה של האופנוע היא בולמי הזעזועים, הפשוטים יחסית, ובמיוחד הבולם האחורי שמתקשה לעיתים לשמור על אחיזה וגורם לנדנודים על אספלט פגום כאשר רוכבים בקצב מהיר יחסית.

הבלמים, לעומת זאת, מרשימים מאוד: הבלם הקדמי, עם דיסק בקוטר גדול מזה של הדגם הקודם, מספק עצמת בלימה רבה ורגש כבר מתחילת מהלך הידית.

משקל עצמי נמוך וידיות מסוג קליפ-און מאפשרים היגוי זריז מאוד ומהירות כניסה גבוהה לפניות.

אבזור וציוד בטיחות:

RC390 מוצע למכירה עם עם מערכת ABS כסטנדרט. לוח המחוונים הדיגיטלי מכיל מידע רב, למשל שעון זמן, מצב הילוך, מד סל"ד, מד מהירות, נורה להחלפת הילוך, מד דלק ומד חום. ישנה גם התרעה מפני רגלית צד פתוחה, ואפשר לבחור ולקבל מידע רב בתחום צריכת הדלק, המהירות הממוצעת ועוד.

מתחרים:

הונדה CBR500, הונדה CBR300R, ימאהה YZF-R3, קוואסאקי נינג'ה ZX300R, קוואסאקי ZX250SL.

תמורה למחיר:

RC390 פחות יקר מכמה ממתחריו ובעיקר ביחס למתחרה הישיר שלו – הונדה CBR300R שגם הוא מונע באמצעות מנוע עם צילינדר בודד (לעומת שאר המתחרים שמונעים באמצעות מנועים דו-צילינדריים). הוא יקר יותר מקוואסאקי ZX300R ורחוק מאוד ממחירו של קוואסאקי נינג'ה 250 שהוא האופנוע הזול ביותר בקטגוריה.

שורה תחתונה:

RC390 הוא אופנוע ספורטיבי וקל שמונע באמצעות מנוע סינגל שמספק הספק גבוה. התוצאה היא יחס הספק-משקל שמאפשר ביצועים מרשימים.

זהו אופנוע שמתאים במיוחד לרוכב בעל רישיון A1 שרוצה להיכנס לעולם אופנועי הספורט אבל לא מעוניין באופנוע גדול. 

יצרן

KTM

דגם

RC390

נפח מנוע

373 סמ"ק

תצורת מנוע

צילנדר בודד, קירור נוזל

הספק 

44 כ"ס

קטגוריית רישיון נהיגה

A1

משקל

147 ק"ג יבש

גובה מושב

82 ס"מ

מחיר

38000 ש"ח

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד