סיבוב זריז: BMW F800GS Adventure

BMW F800GS Adventure
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
BMW משדרגת את כל סדרת ה-800 וגם גרסת האדוונצ'ר זוכה לעדכון

נפח מנוע

800

הספק

85

מחיר

103,000

בכמה מילים:

F800GS אדוונצ'ר הוצג לראשונה בשנת 2013, שש שנים לאחר השקת גרסת הבסיס ובמקביל לעדכון שלה.

לקראת 2017 עברה כל סדרת הדגמים עדכון נוסף, כשהשינוי מאפשר לאופנוע לעמוד בדרישות התקינה אירו 4. בין השיפורים: מצערת חשמלית ודוד פליטה חדש, וכן עיצוב מחודש של הפלסטיקה, סכימות הצביעה ולוח המחוונים.

אלינו מגיעה גרסה מאובזרת שכוללת ארבע מצבי ניהול מנוע, מערכת בקרת אחיזה ובולם אחורי נשלט חשמלית.

בארץ, מבחינת המחיר, אדוונצ'ר מתחרה באופנועים גדולים ממנו בנפח, כמו הונדה אפריקה טווין ו-KTM אדוונצ'ר 1090 החדש.

עיצוב:

שני פנסים א-סימטריים הם סימן ההיכר של BMW, ו-F800GS לא יוצא מכלל זה.

אופנוע האדוונצ'ר האמצעי של החברה נמצא אתנו זמן רב, לכן העיצוב והנוכחות שלו מוכרים היטב: הם לא מרגשים או ייחודים אבל בהחלט קולעים למטרה. כעת קיבל אדוונצ'ר מספר נגיעות עיצוביות כמו שלדה לבנה, סכמת צביעה חדשה ומספר פרטים קטנים נוספים אשר מרעננים את המראה ומבדלים אותו במעט מן הדור הקודם.

גרסת האדוונצ'ר מרשימה וגדולה מזו הסדרתית, עם משקף גבוה, מיכל דלק מוגדל ופלסטיקה מוגדלת מלפנים. גלגל קדמי בקוטר 21 אינטש עושה חשק להיכנס לשטח, ומגני הידיים והמנוע מספקים תחושה קרבית עוד יותר. מסגרת הברזל למזוודות מצהירה כי טיולים ארוכים עם ציוד יכולים בהחלט להילקח בחשבון.

שימושיות:

גרסת האדוונצ'ר כבדה מן הגרסה הרגילה בכ-15 ק"ג והמושב גבוה בסנטימטר, לכן היינו מצפים כי ההתנהלות בעיר ובתנועה צפופה תהווה בעיה. מפתיע לגלות שברגע שהאופנוע בתזוזה שני הגורמים הללו כמעט ואינם מורגשים, גם כשמדובר בהשתחלות בין מכוניות, במיוחד היות שהכידון עובר גבוה מעל מראות המכוניות. עם זאת, המשקל והגודל הפיזי כן מורגשים, למשל בעת דחיפה של האופנוע ביציאה מחניה.

800 אדוונצ'ר מצטיין בכבישים מהירים: המושב נוח מאוד, גם לאורך זמן, המשקף מספק הגנת רוח ראויה, והכידון רחב ומאפשר תנוחת רכיבה נינוחה ולא מאמצת. בכבישים מפותלים האופנוע פחות נעים ולא מעודד רכיבה נמרצת. יכולות השטח טובות מאוד, אם כי לא בטוח שהן עולות על אלה של הדגם הרגיל, שמידותיו ומשקלו צנועים יותר (במיוחד בידיים לא מיומנות).

טכני: מנוע ותמסורת

מנוע האדוונצ'ר זהה לזה של הגרסה הרגילה, וכמותו הוא מספק 85 כ"ס, אלא שכאן הוא צריך להתמודד עם תוספת משקל. הוא לא חזק במיוחד, אך בהחלט מספק והוא מתאפיין בעקומת כוח לינארית, כך שהחל מ-3,000 סל"ד מתקבלת משיכה נאה שהולכת ומתגברת עד לשיא ההספק בין 7,000 ל-8,000 סל"ד.

בסל"ד גבוה המנוע מייצר רעידות ויש משהו בצליל שלו שגורם לתחושה כאילו שהוא נמצא בסל"ד גבוה מכפי שהוא באמת.

במהירות של כ-120 קמ"ש, המנוע מסתובב במהירות של בין 4,500 ל-5,000 סל"ד שבה הרעידות מורגשות, אם כי מעט פחות, אך ככל שהמהירות עולה, ואיתה הסל"ד, רעידות המנוע מורגשות יותר.

800 אדוונצ'ר החדש מצויד במצערת חשמלית במקום הכבלים המסורתיים, וזה תורם לכך שתפעול המנוע קל ומדויק בהרבה (וכך גם מתוקנת בעיה שהייתה בעוכרי הדגם הראשון ושופרה מעט בעדכון הקודם).

תיבת ההילוכים נעימה לתפעול וכך גם המצמד. ההילוך הראשון ארוך מעט ומקשה על מעבר להילוך שני במהירות איטית.

התנהגות:

כשקוראים לדגם כלשהו אדוונצ'ר הקונוטציה היא לאופנוע "קרבי" שמותאם יותר לשטח, אם כי עם הזמן למדנו שהדבר לא תמיד מתקיים במציאות, כמו למשל ב-BMW R1200GS.

עובדה זאת מקבלת ביטוי בדף הנתונים שכן פרט למגונים לשטח, שאותם אפשר להתקין גם בגרסה הרגילה, מקבלים כאן בעיקר תוספות שמאפשרות טיולים ארוכים יותר.

מיכל דלק בנפח 24 ליטר, 8 יותר מאשר בגרסה הרגילה, מגדיל את טווח הרכיבה ואילו המושב והמשקף הופכים אותה לנינוחה יותר.

ברכיבות ארוכות מתגלה גרסת האדוונצ'ר כמעולה: הוא נוח מאוד וכיף להעביר את הזמן במושב שלו. בכבישים מפותלים או בשטח התוספות הללו מסייעות פחות, אולי אפילו גורעות.

אופנועים בעלי גלגל קדמי גדול מועדים להיגוי כבד ולמשוב פחות טוב מהחלק הקדמי שלהם לידיו של הרוכב, וכך גם כאן, אם כי יתכן שגם למיכל הדלק הגדול יותר יש חלק באשמה.

שילוב של משקל עצמי רב וגלגל קדמי גדול הופכים את ההיגוי לכבד ואת שינוי הכיוון לאיטי, והתנהגות כזאת לא מעודדת רכיבה מהירה על כבישים מפותלים. אדוונצ'ר 800 יכול לזוז די מהר בכבישים כאלה, אך לא מומלץ לדחוף אותו למגבלות והוא מעדיף רכיבה זורמת וחלקה.

בשטח מדובר באופנוע אדוונצ'ר קרבי וניתן לבחור מצב אנדורו במפות ניהול המנוע – כך משתנים התנהגות הבולם האחורי, תגובת המנוע ואופי מערכת ה-ABS.

מצב קרבי יותר מבטל את ה-ABS בגלגל האחורי.

העניין הוא שתוספת משקל בשטח לא מתקבלת בברכה וסביר שהיא תרתיע רוכבים חסרי ניסיון. תנוחת רכיבה בעמידה מרגישה טבעית, ולכך מסייעות רגליות רחבות, נוחות מאוד ומועילות.

אבזור וציוד בטיחות:

אדוונצ'ר 800 נבדל מהדגם הרגיל במושב נוח יותר, מיגוני מנוע וידיים, רגליות רחבות והכנה לנשיאת מזוודות, מיכל דלק בנפח 24 ליטרים ומשקף גבוה.

הוא מגיע לארץ בגרסתו המאובזרת ביותר שכוללת ארבעה מצבי רכיבה (לעומת שניים בגרסאות פחות יקרות) אשר משנים את אופי המצערת ואת פעולת ה-ABS. 

הרוכב יכול לבחור בין מצבי ניהול מנוע שונים- Rain, Road וגם את מצב Enduro לרכיבת שטח עם צמיגים מוטי כביש ואת Enduro Pro לרכיבה עם צמיגי שטח יעודים. בנוסף ניתן לשלוט מכפתור בכידון גם בשיכוך ההחזרה בבולם האחורי (מערכת ESA – Electronic Suspension Adjustment).

מערכות הבטיחות כוללות ABS וגם בקרת אחיזה (ASC –  Automatic Stability Control). שתי המערכות ניתנות לניתוק בקלות על ידי כפתור בכידון.

לוח המחוונים אף הוא עבר רענון וכולל מידע רב לגבי נתוני המנוע וצריכת דלק, מדי מרחק מתאפסים, תצוגת הילוך, מד דלק ושעון.

תוספות באופנוע המבחן:
ארגז – 4,476 ש"ח 

מתחרים:

BMW F800GS, הונדה CRF1000L אפריקה טווין, KTM 1090R

תמורה למחיר:

F800GS אדוונצ'ר, כמו הגרסה הרגילה, מתמודד בארץ עם אופנועים בנפחים גדולים יותר, שכן מתחרהו הישיר בעולם כרגע הוא טירומף טייגר 800 שלא מיובא ארצה.

גרסה זאת מתומחרת במחיר דומה לשני המתחרים העיקריים שמוכוונים לשטח ומציעים מנועים גדולים וחזקים יותר. מי שמוכן לקבל מנוע קטן יותר, אך יכולת תיור טובה עם מערכות אלקטרוניות מתוחכמות ימצא פה עסקה משתלמת.

שורה תחתונה:

BMW F800GS אדוונצ'ר משפר את יכולת התיור של הגרסה הרגילה בכל הקשור לטווח רכיבה, נוחות ומראה אגרסיבי וגדול. למרות הגודל הוא שימושי ביום-יום ונח מאוד לרכיבות ארוכות. למי שדווקא רכיבת שטח או התנהגות כביש חשובות, כדאי לשקול דווקא את הגרסה הרגילה.

יצרן

BMW

דגם

F800GS Adventure

נפח מנוע

800

תצורת מנוע

דו צילינדרי במקביל, מקורר נוזל, 4 שסתומים לצילינדר

הספק

85

קטגוריית רישיון נהיגה

A

משקל

232

גובה מושב

89

מחיר

103,000

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד