סוף עידן: דני פדרוסה עוזב את הונדה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
רוכב המוטו GP הספרדי הודיע כי לא ימשיך בקבוצת רפסול הונדה בשנה הבאה. עזיבתו של פדרוסה פותחת משחק כיסאות על תפקיד הסגן של מארקז

שמועות רבות התרוצצו בחודשים האחרונים לגבי עתידו של דני פדרוסה בקבוצת רפסול הונדה. אמש הגיע גל השמועות לסיומו כאשר פורסמה הודעה רשמית, כי פדרוסה יעזוב את הקבוצה בתום העונה הנוכחית. בשנים האחרונות חוסה פדרוסה בצילו של הפנומן מארק מרקז, ויחד עם מספר פציעות לא קלות והתרסקויות חסרות מזל החל מעמדו של פדרוסה להתדרדר.

עם זאת, בזכות הנסיון והעובדה שהוא רוכב על האופנוע הטוב ביותר בסבב, הצליח פדרוסה לשמור על מקומו בצמרת, כשבעונה שעברה סיים רביעי בדירוג הרוכבים, זכה בשני מרוצים ועמד 9 פעמים על הפודיום. מצד שני, עבור הונדה השואפת לדומיננטיות מוחלטת בסבב זה לא מספיק, וגם פדרוסה יודע שהסיכויים שלו לשחזר את הישגיו הולכים ופוחתים ככל שהוא מתבגר. כך שבסופו של דבר הפרידה היא עצובה, אבל בלתי נמנעת.

דני פדרוסה רוכב עבור הונדה בכל הקריירה שלו. הוא התחיל את דרכו בגרנד פרי בקטגוריית ה-125 אי שם בשנת 2001 כשהוא בן 14 בלבד, וכעבור שנתיים הפך לרוכב הצעיר ביותר שזוכה בקטגוריה זו. בשנת 2004 קפץ פדרוסה לקטגוריית ה-250 והפגין דומיננטיות מדהימה, קטף שתי אליפויות רצופות והיה מוכן להגיע לליגה של הגדולים באמת.

בעונת 2006 הגיע פדרוסה לקבוצת רפסול הונדה בה הוא רוכב עד היום. פדרוסה התאקלם מהר למדי וצבר שני ניצחונות בעונתו הראשונה אותה סיים במקום החמישי בדירוג הכללי. האם אמנם הלך והשתפר במהלך השנים אך תמיד חסה בצילם של רוכבי הקבוצה הגדולים, ניקי היידן וקייסי סטונר (ומארק מארקז כיום) או בצילם של מתחריו ולנטינו רוסי וחורחה לורנזו. רשימת ההישגים של פדרוסה כולל שלושה סגניות, שלושה פעמים בהם סיים את העונה במקום השלישי ו-31 ניצחונות בקטגוריה הבכירה, אך ללא האליפות הנכספת.  

כעת מתחיל גל שמועות חדש לגבי עתידו של פדרוסה בן ה-32, כשפרישה לא ממש עומדת על הפרק כיוון שלמרות הירידה בהישגים הוא עדין נחשב רוכב תחרותי עם ניסיון עצום. השאלה הגדולה היא האם יצליח פדרוסה להתברג כרוכב באחת מקבוצות המפעל הקטנות כמו סוזוקי למשל, או שיעבור לקבוצת לווין. גם אם יעבור לקבוצת לווין, סביר להניח שזו לא תהיה קבוצת לווין של הונדה, כך שסיכוייו להמשיך להיות גורם תחרותי בסבב הולכות ופוחתות. מצד שני, האופציה לעבור לאליפות הסופרבייק כמו לא מעט רוכבי מוטו GP בשלהי הקריירה בהחלט עומדת על הפרק.

שאלה נוספת ומעניינת לא פחות היא מי יתפוס את מקומו של פדרוסה במושב הסגן של מארקז, ובוא נודה על האמת, כרגע לא נראה באופק מישהו שיוכל להאפיל על הנמלה מספר 93. שמועות רבות מדברות על כך עזיבתו של פדרוסה היא חלק ממהלך "הצרחה" שבו יחליף מקומות עם חורחה לורנזו שישמח לקבל אופנוע מפעל תחרותי ואולי סיכוי לאליפות נוספת. מצד שני, יתכן מאד ובהונדה יהיו מעוניינים לקדם רוכב צעיר מקטגוריית ה-Moto2, עם עדיפות לאלכס מרקז (האח של), ולחילופין לפתות רוכב MotoGP בעל פוטנציאל כמו דני זרקו.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד