סוזוקי תציג היאבוסה חדש ל-2019?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שמועות מדברות על אופנוע חדש בעל מנוע מוגדש

סוזוקי היאבוסה GSX-R1300 הוצג לראשונה בשנת 1999 ומאז לא עבר שינויים מרחיקי לכת. האופנוע אינו עומד בתקנות האירו 4 וייצורו ייפסק בסוף שנת 2018, עובדה שמחזקת את ההשערות כי סוזוקי תציג דגם מחליף לשנת 2019.

היאבוסה נחשב עם הצגתו כאופנוע המהיר בעולם בייצור סדרתי, אך מעבר לתואר מכובד זה, הוא זכה לעדת מעריצים לאורך השנים גם כיוון שנחשב כאופנוע ספורט נח יחסית ועם ביצועים והתנהגות דינמית טובים.

לאורך השנים האופנוע נותר כמעט ללא שינוי למעט עדכון בשנת 2008 לעיצוב ולמנוע. האופנוע אינו עומד בתקנות הזיהום החדשות וסוזוקי מנצלת את התקנה המאפשרת למכור דגם שאינו עומד בתקנות הזיהום בכמויות מוגבלות כשנתיים לפני הפסקת הייצור שלו. משמעות הדבר היא כי היאבוסה שאנו מכירים כעת לא יימכר מעבר לשנת 2018. שנת 2019 תהיה לשנה ה-20 להצגתו של היאבוסה המקורי כך שגם מבחינה סימבולית, הצגת דגם חדש תתאים במועד זה.

דיווחים מחו"ל טוענים כי מקורות פנימיים במפעל מאשרים את העובדה כי החברה תציג היאבוסה חדש. לא זאת בלבד, אלא שההשערות הן כי החברה תציג דגם המצויד במנוע מוגדש. סוזוקי הציגה כבר בשנת 2013 את דגם הקונספט Recursion שצויד במנוע שני צילינדרים במקביל בעל מגדש טורבו. השאלה היא האם היאבוסה החדש יקבל מנוע בנפח בינוני עם מגדש טורבו, שיביא אותו לספק הספק גבוה יותר? אולי דגם הקונספט ריקורז'ן יקבל את שם המותג היאבוסה? או שמא סוזוקי שמה לה בכוונת את קוואסאקי H2 ונזכה לראות היאבוסה גדול נפח מוגדש.

אם אכן יוצג סוזוקי היאבוסה חדש ייתכן ונראה דגם קונספט כבר בתערוכת מילאנו הקרובה בחודש נובמבר, או בתערוכת טוקיו שתתקים במרץ 2018.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד