סגוואי-נינבוט חשפה קונספט מהמם של אופנוע מימן

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
יצרנית המיקרו-מוביליטי המדליקה ביותר בסין מציגה קונספט מהמם שגורם לנו לחשוב פעמיים על תפקידו של מימן באבולציה העתידית של כלי רכב דו-גלגליים.

מוקדם יותר החודש חשפה 'סגוואי-נינבוט' – חברת הסטארט אפ הסינית המדליקה שבבעלות חלקית של 'שיאומי' – את אופנוע הקונספט APEX H2 שלא רק נראה מיליון דולר אלא גם מכיל טכנולוגיית הנעה מרגשת.

 

 

'סגוואי-נינבוט', לטובת מי שלא ממש עקב – היא יצרנית סינית של כלי רכב לתחבורה אישית ממונעת, "מיקרו-מוביליטי" אם תרצו, והיא כבר הביאה לעולם כמה כלים דו גלגליים שמצטיינים ברמת שימושיות גבוהה ומחירים נמוכים עד כדי גיחוך. בשנת 2015 השקיעה נינבוט, בגיבוי קרן ההשקעות 'סקויה קפיטל', כ-80 מיליון דולר ברכישת חברת סגוואי האמריקנית והוסיפה לשמה את השם של אחת ממתחרותיה.

APEX H2 נראה מהמם גם בזכות המתלים שלו, בעלי זרוע בודדת מלפנים ומאחור, וגם בזכות עיצוב ספורטיבי שכולל, בין השאר, גלגלי ענק שלפחות האחורי בהם, ואולי אף שניהם, מכילים בתוכם מנוע חשמלי.

מה שעושה את הקונספט הזה למרתק וחשוב במיוחד הוא טכנולוגיית ההנעה של APEX H2 וטריק קטן ומעניין שקשור בה. APEX H2 מונע, כאמור באמצעות מנועים חשמליים, אבל הם לא מקבלים את האנרגיה החשמלית שלהם מסוללה, או לפחות לא רק מסוללה, אלא מ"תא דלק" מימני שמחבר גז מימן עם החמצן שבאוויר האטמוספירי כדי לייצר חשמל.

 

 

הנעה מימנית נחשבת לשיטת ההנעה העתידית של תחבורה בכלל, במיוחד עבור כלי רכב עם טווח נסיעה ארוך, וקומץ יצרניות רכב – הבולטת בהן היא יונדאי – כבר בונות תאי דלק ומפעלים נוספים שבהם ייבנו בעתיד מאות אלפי יחידות כאלה בכל שנה. עד היום התרכזה תעשיית תאי הדלק בכלי רכב כבדים – בעיקר משאיות חלוקה – ובכלים שנוסעים למרחקים גדולים, ולא בכלי רכב קטנים שיכולים להסתדר לא רע עם סוללות חשמליות קבועות או מתחלפות.

 

 

כלי דו-גלגלי שמונע באמצעות מימן הוא בבחינת חידוש מרענן, וזה לא החידוש היחיד: סגוואי-נינבוט אימצה רעיון שבו נעשה שימוש בכלי מיקרו-מוביליטי חשמלים: סוללות מתחלפות. היא תכננה את אופנוע הקונספט כך שאפשר יהיה לטעון אותו במימן באמצעות החלפת מכלים קטנים שמכילים מימן דחוס – במקום באמצעות תדלוק ישיר. אגב, לכל מי שחושש מפני מחסור במימן לתדלוק – סין, ובמקביל גם מדינות האיחוד האירופאי, כבר משקיעות בפרישת רשתות תדלוק באמצעות מימן.

סגוואי-נינבוט לא פרסמה מפרט מלא של דגם הקונספט שלה, אבל ממה שכן פורסם עולה שהמנועים החשמליים מספקים 80.4 כוחות סוס ומאיצים את APEX H2 מעמידה ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-4 שניות, ואל מהירות מרבית של 150 קמ"ש. אלה אמנם לא נתונים מרגשים עבור אופנוע ספורט, אבל אפשר להניח שהמגבלה של כלי כזה היא קצב ייצור החשמל, ומכל מקום אלה נתונים מספקים בהחלט עבור כלי תחבורה שקט וידידותי לסביבה.

 

 

מה שבוודאי צריך לרגש אותנו הוא מחיר היעד שהציבו אנשי סגוואי-נינבוט לכלי הזה: 70,000 יואן ששקולים בערך ל-10,700 דולר, "בלבד" יש לומר. אנשי החברה מוסרים שהם מתכננים ייצור סדרתי של APEX H2 משנת 2023, וזאת בתנאי שלפחות 99 מתעניינים יפקידו פקדון במערכת גיוס ההמונים שהם מרימים לכבוד הפרויקט הזה.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד