קשוח ולוהט: מריו רומן ניצח במרוץ המינוס 400

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
בתום שלושה ימים חמים ומפרכים הגיע לסיומו מרוץ מינוס 400 ההיסטורי כאשר על ראש הפדיום התייצב הספרדי מריו רומן שניהל קרב צמוד מול אלוף העולם בילי בולט

הציפיה הגדולה שעורר מרוץ ה'מינוס 400'  היו גבוהות. מרוץ הארד אנדורו שנערך על פני שלושה ימים, כחלק מהאליפות הרשמית של ה-FIM נשמע עד לפני כמה שנים כמדע בדיוני. אבל בשבוע שעבר, אחרי לא מעט קשיים, זה קרה. טובי הרוכבים בענף האנדורו הקשה הגיעו לים המלח כדי להזיע, להיאבק ולהתאבק במדבר הקשוח.

הסיפור שסביב האירוע הוא הרבה יותר מסך האקשן שיצר המרוץ עצמו (על זה עוד נרחיב בנפרד), ואקשן לא היה חסר. ליבו של מרוץ מינוס 400 היה בכפר המוטורי שהוקם במיוחד עבורו על חוף ים המלח, כשבמרכזו שכן מסלול סופר אנדורו שנבנה במיוחד לאירוע ששימש כנקודת הזינוק וגם כקו הסיום. בין לבין סיפקו הרוכבים בשלושת ימי התחרות תצוגת רכיבה וסיבולת שלא נראו כאן קודם לכן, וגם מזג האוויר תרם את שלו והלהיט את האווירה, תרתי משמע.

היום הראשון – שואו לקהל
היום הראשון של התחרות הוזנק ממסלול הסופר אנדורו ממנו יצאו הרוכבים אל הטיילת שעל חוף ים  המלח שבה שובצו מכשולים כחלק מהקפה של בת 10 ק"מ של מכשולים סביב אזור המלונות אשר הסתיימה באותה נקודה בה הוזנקו. אחרי ההקפה הראשונה יכלו המתחרים לצאת להקפה שניה כדי לשפר את הזמנים, כאשר המטרה הייתה להתברג בין 30 הרוכבים המהירים ביותר שיעפילו למקצי חצי הגמר.

חלק מהרוכבים הזרים, ובראשם בילי בולט העדיפו לשמור את האנרגיות ולותר על האופציה לשיפור הזמנים – החלטה שהתגלתה כנכונה עבורם בהתחשב שההקפה השניה התקיימה בשעות הצהריים הלוהטות. תאורטית הרוכבים שכבר הספיקו להכיר את המסלול יכלו לשפר את הזמנים ,אך לא מעט רוכבים, בעיקר המקומיים השיגו את התוצאה הפוכה בגלל עומס החום והמסלול הקשוח.

אחר הצהריים כאשר החום התמתן זינקו הרוכבים למסלול הסופר אנדורו בקבוצות של 10 רוכבים בכל מקצה שנמשך 6 דקות והקפה נוספת, כאשר ארבעת הרוכבים הראשונים העפילו למקצה הגמר. מחצית מהרוכבים מתוך ה-30 שהעפילו למקצה חצי הגמר היו ישראלים, מה שהלהיב את הקהל שמילא את הטריבונות בכפר המוטורי. אבל עם כל הכבוד, מי שהרים את הקהל היה סוף סלע שניצח במקצה שלו את אלפרד גומז ו-וייד יאנג.

למקצה הגמר, שגם קבע את סדר הזינוק ליום התחרות שלמחרת, זינק סלע נהדר היישר למקום השני אך נפילה לאחר מספר הקפות גרמה לו להתדרדר למקום החמישי. סלע לא ויתר, עקף את וויד יאנג וסיים את מקצה הגמר של היום הראשון במקום הרביעי. את מקצה הגמר ניצח אלוף העולם בילי בולט שאחריו סיימו כתף אל כתף מריו רומן ואלפרד גומז.

היום השני – חום קיצוני

אחרי היום הראשון של 'מינוס 400' שנועד בעיקר להכניס את הרוכבים והקהל לאווירה (וגם לנפות חלק מהרוכבים בקטגוריית החובבנים), הגיע היום השני שהיה כבר אתגר ברמה הגבוהה ביותר. אמנם מסלול הפרולוג ארך רק כ-18 ק"מ, אך הוא נערך בתוואי שטח פתוח עם מכשולים טבעיים מאתגרים ומה שהפך אותו לקוח במיוחד הוא מזג האוויר השרבי עם טמפרטורות של יותר מ-40 מעלות שפשוט סחט את הרוכבים.

החום הקיצוני גרם ללא מעט רוכבים לפרוש, ולמרבה הצער רוכב אחד לקה במכת חום ונאלץ להיות מפונה לבית החולים באמצעות מסוק (לרוכב שלום). מארגני המרוץ נאלצו להפסיקו למספר שעות, אך לבסוף חזרו הרוכבים להשלים את המסלול. בסופו של יום סדר הדירוג של הרוכבים בפרולוג, שגם קבע את סדר הזינוק שלהם ליום המרוץ השלישי והעיקרי של התחרות, הפך את היוצרות.
את היום סיים במקום הראשון וויד יאנג מדרום אפריקה בפער קטן על פני מריו רומן במקום השני, כשבעקבותיהם דלקו בילי בולט וגרהאם ג'רביס. סוף סלע נדחק ביום זה לעומק העשיריה השניה.

היום השלישי – הדבר האמיתי
החלק המשמעותי ולמעשה המרוץ עצמו, הוזנק בבוקר יום שלישי ממנחת ערד. בתכנון המקורי היו הרוכבים אמורים לצאת למסלול של 75 ק"מ שעובר בתוואי הסלעי של נחל חימר בדרך אל הכפר המוטורי שנמצא כ-900 מטר נמוך יותר, אך המסלול קוצר כדי להקל על הרוכבים אחרי יום הפרולוג הלוהט. השרב אמנם נשבר, אבל חום של 35 מעלות עדין השפיע על הרוכבים משמעותית.

למעשה המרוץ היה כל כך מפרך, כשרק חמישה רוכבים הצליחו להשלים אותו בזמן הקצוב ומבלי לפספס אף נקודת ציון. הקרב היה צמוד בין רומן, בולט ויאנג שנכנסו יחד לנקודת השירות ומשם זינקו צמודים לחציו השני של היום. אלא שמשם החל רומן לפתוח פער בהתמדה על פני בולט שעדין מתמודד עם פציעה בכף ידו. יאנג כמעט הבטיח לעצמו את המקום השלישי אך בדקות הסיום טעות ניווט בתוואי הסלעים ברכס שמעל אזור המלונות של ים המלך גרם לו לאבד זמן יקר, ואת המצב הזה ניצל גרהאם ג'רביס הוותיק והמנוסה (בן 47 בעוד שבועיים) שחזר מפציעה ארוכה וקטף את המקום השלישי.
סוף סלע סבל ממספר תקלות טכניות במהלך היום הזה בעיקר מכיוון הבולם האחורי, ועדין הצליח לסיים את המרוץ במקום ה-11 בדירוג הכולל. הישג שיא באליפות העולם עבור הרוכב הצעיר שהוא רק בן 18.

מינוס 400 – הדירוג הסופי

1. מריו רומן (ספרד- שרקו)
2. בילי בולט (בריטניה – הוסקוורנה)
3. גרהאם ג'רביס (בריטניה – הוסקוורנה)
4. אלפרדו גומז (ספרד – גאס גאס)
5. וייד יאנג (דרום אפריקה – שרקו)
6. תיאודור קאבקצ'ייב (בולגריה – הוסקורונה)
7. דומיניק אולסזוואי (פולין – גאס גאס)
8. מיכאל וולנקר (אוסטריה – גאס גאס)
9. דייויד ספריאן (צ'כיה – ק.ט.מ)
10. פרנססק מורט (ספרד – רייחו)
11. סוף סלע (ישראל – ק.ט.מ)
12. מארק פרננדזסרה (ספרד – גאס גאס)
13. גיאורגי גקאלדזה (גיאורגיה – ק.ט.מ)
14. סנדרה גומז (ספרד – גאס גאס)
15. נוברט זסקוביץ' (הונגריה – ק.ט.מ)

תגובה אחת

  1. ביום שלישי הקרוב: הסופר אנדורו מגיע למכביה | TheDoo

    […] לא הספקנו להתאושש מאירוע Minus 400 ההיסטורי, וכבר השבוע אנחנו עומדים לחוות היסטוריה נוספת בספורט […]

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד